• 6
  • 7
2011-10-06, 16:02
Medlem
charkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Jag fick väldigt många svar på mitt inlägg men jag måste beröma dig för att ha ett så tydligt svar även om jag inte delar din ståndpunkt.
Nä hä, vad är din ståndpunkt då över att brevbärarna blir trakasserade i Malmö...och att detta inte skulle handla om I&I...?.
Citera
2011-10-07, 00:57
Moderator
Chantres avatar
Malmös store tomte har nu vaknat.

Citat:
Ilmar Reepalu blir förvånad när han läser om situationen på Rasmusgatan.
Någon annan än tomten som är förvånad?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...lisarbete.html

Citat:
Det är också viktigt att människor som inte har svenskt medborgarskap och i högre grad begår brott blir utvisade.

Sent ska syndaren vakna.
Citera
2011-10-07, 01:50
Medlem
B´stards avatar
"– Det här är ungdomar som behöver känna att de har en framtid, men tyvärr finns det människor som står utanför samhället idag på grund av det efternamn de har."

Reepalu briljerar.

Snackade f.ö med en tjej runt 2007, hon hade då flyttat till Seved från Stockholm, köpt en BR för att hon trodde området var på väg uppåt - jag tror nog att hon ångrar sig lite idag...
Citera
2011-10-07, 02:36
Medlem
Infinitums avatar
Riktigt jävligt läge inne på Seveds. Oavsett dag eller natt så märker man skillnad på omgivning så fort man stiger in där. Promenerar man några meter in så dyker somalier, araber och zigenare upp. Det är allmänt smutsigt där. Var där i sommras när jag skulle hämta upp ett paket från Posten. På vägkanter står gäng, precis som i den bilden man har av ghetton i USA. Någon hade till och med skrivit "Hora" och en pil riktad mot en av lägenhetsfönstrena på fastighetsväggen.
Citera
2011-10-07, 09:11
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
"– Det här är ungdomar som behöver känna att de har en framtid, men tyvärr finns det människor som står utanför samhället idag på grund av det efternamn de har."

Reepalu briljerar.

Snackade f.ö med en tjej runt 2007, hon hade då flyttat till Seved från Stockholm, köpt en BR för att hon trodde området var på väg uppåt - jag tror nog att hon ångrar sig lite idag...

Den jäveln! Han är en av de ytterst skyldiga till Malmös förfall och kanske borde Malmöborna tänkt till innan de väljer in en med sånt efternamn..eh jag menar förstås partibeteckning. Han är alltså själv ett bevis på att floskeln om efternamn bara är just en floskel, ändå ska detta rapas upp så fort en berikare visar sitt rätta/fula ansikte och mångkulturen är på tapeten. Att ifrågasätta det senare i samband med fallet Seved "går inte" enligt politiker och media. Hoppas de en dag får äta upp den lögnen från spetsen på en kroksabel!

Förslaget att utvisa fler borde han ha tagit till för 20 år sedan. Nu är det försent! Rosengård och Seved är bara "förskalv" inför Malmös totala kollaps inom en 10-15 år. Enda sättet att få stopp på eländet och vända utvecklingen är att sätta in armén eller helst att sätta ihop en större insatsstyrka inom polisen som får i stort obegränsade resurser och befogenheter. En total utrensning av Malmös kriminella element inom berikarpopulationen behövs, men då det med all säkerhet handlar om tiotusentals individer är frågan om det ens är möjligt?
Citera
2011-10-07, 10:03
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Den jäveln! Han är en av de ytterst skyldiga till Malmös förfall och kanske borde Malmöborna tänkt till innan de väljer in en med sånt efternamn..eh jag menar förstås partibeteckning. Han är alltså själv ett bevis på att floskeln om efternamn bara är just en floskel, ändå ska detta rapas upp så fort en berikare visar sitt rätta/fula ansikte och mångkulturen är på tapeten. Att ifrågasätta det senare i samband med fallet Seved "går inte" enligt politiker och media. Hoppas de en dag får äta upp den lögnen från spetsen på en kroksabel!

Förslaget att utvisa fler borde han ha tagit till för 20 år sedan. Nu är det försent! Rosengård och Seved är bara "förskalv" inför Malmös totala kollaps inom en 10-15 år. Enda sättet att få stopp på eländet och vända utvecklingen är att sätta in armén eller helst att sätta ihop en större insatsstyrka inom polisen som får i stort obegränsade resurser och befogenheter. En total utrensning av Malmös kriminella element inom berikarpopulationen behövs, men då det med all säkerhet handlar om tiotusentals individer är frågan om det ens är möjligt?

Tycker nog att vi måste nyansera bilden något av Ilmar här. Nog för att han ägnat sig åt en del pinsamheter, som t.ex. när han fjäskade för Malmös arabiska väljare genom att hoppa på stadens betydligt färre judar, men han har ju exempelvis för ganska länge sedan flaggat för att Malmö behöver avlastning och att det inte är rimligt med EBO och att vår stad ska ta en så stor andel av de invandrade som vi gör idag men där slog Tobias Billström dövörat till och avvisade vid den tidpunkten alla sådana tankar. Kanske var han fortfarande lack för att Reepalu en gång i tiden kallade han för för "snorvalp" i Malmös kommunfullmäktige.

Ilmar har gjort en del bra för Malmö och en del mindre bra men jag tycker inte att han går att hållas som en av de "ytterst skyldiga" till det havererade invandringsprojektet. Det ansvaret faller främst på våra rikspolitiker.
Citera
2011-10-07, 10:29
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tycker nog att vi måste nyansera bilden något av Ilmar här. Nog för att han ägnat sig åt en del pinsamheter, som t.ex. när han fjäskade för Malmös arabiska väljare genom att hoppa på stadens betydligt färre judar, men han har ju exempelvis för ganska länge sedan flaggat för att Malmö behöver avlastning och att det inte är rimligt med EBO och att vår stad ska ta en så stor andel av de invandrade som vi gör idag men där slog Tobias Billström dövörat till och avvisade vid den tidpunkten alla sådana tankar. Kanske var han fortfarande lack för att Reepalu en gång i tiden kallade han för för "snorvalp" i Malmös kommunfullmäktige.

Ilmar har gjort en del bra för Malmö och en del mindre bra men jag tycker inte att han går att hållas som en av de "ytterst skyldiga" till det havererade invandringsprojektet. Det ansvaret faller främst på våra rikspolitiker.

Ilmar har i flera decennier varit en av de ledande inom sossepartiet och han har setts och fått uttala sig i media oräkneliga gånger. Visst går det att lägga större delen av ansvaret på rikspolitikerna, men sanningen är att de skulle inte ha kunnat köra Sverige i botten som nu om deras bas på det lokala, kommunala planet satt ner foten tidigare.

Skulle "Illern" ha velat ta tag i problemet på allvar hade Malmö inte legat lika illa till som stan gör nu (men visst, det är min högst personliga åsikt!). Ilmars ord har sådan tyngd inom (s) att han hade kunnat använda sitt inflytande långt innan Alliansen tog över ansvaret för förfallet. Istället har han valt att köra på med pk-tramset, troligen av rädsla för att förlora jobbet, och urskulda allehanda mångkulturella abnormiteter och excesser med "utanförskapet", "fel efternamn" och att det är "polisens jobb att sköta". F ö det senare som han anför som största problemet med Seved, dvs polisen sätter inte in tillräckligt med resurser.

Nu är väl frågan om polisen i Malmö har tillräckliga resurser att sätta in i de många havererade problemområden som finns. Därav mitt förslag om armén eller en särskild insatsstyrka. Jag vet förstås att i det konflikträdda och pk-traumatiserade Sverige kommer inget av detta troligen att bli verklighet, så vi får se den totala kollapsen an. Hoppas Ilmar får vad han förtjänar då!
Citera
2011-10-07, 11:15
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurkHans
Ilmar har i flera decennier varit en av de ledande inom sossepartiet och han har setts och fått uttala sig i media oräkneliga gånger. Visst går det att lägga större delen av ansvaret på rikspolitikerna, men sanningen är att de skulle inte ha kunnat köra Sverige i botten som nu om deras bas på det lokala, kommunala planet satt ner foten tidigare.

Skulle "Illern" ha velat ta tag i problemet på allvar hade Malmö inte legat lika illa till som stan gör nu (men visst, det är min högst personliga åsikt!). Ilmars ord har sådan tyngd inom (s) att han hade kunnat använda sitt inflytande långt innan Alliansen tog över ansvaret för förfallet. Istället har han valt att köra på med pk-tramset, troligen av rädsla för att förlora jobbet, och urskulda allehanda mångkulturella abnormiteter och excesser med "utanförskapet", "fel efternamn" och att det är "polisens jobb att sköta". F ö det senare som han anför som största problemet med Seved, dvs polisen sätter inte in tillräckligt med resurser.

Nu är väl frågan om polisen i Malmö har tillräckliga resurser att sätta in i de många havererade problemområden som finns. Därav mitt förslag om armén eller en särskild insatsstyrka. Jag vet förstås att i det konflikträdda och pk-traumatiserade Sverige kommer inget av detta troligen att bli verklighet, så vi får se den totala kollapsen an. Hoppas Ilmar får vad han förtjänar då!

Jag håller med om en hel del av det du skriver, är ingen jättefantast av Ilmar, och ville som sagt mest nyansera bilden av honom något.
Citera
2011-10-07, 11:40
Medlem
tryffs avatar
Ilmar har precis som alla andra folkvalda politiker hukat för malmös största problem. Det är faktiskt de som har ansvaret...
Problemet har dock nämts i pereferin t.ex. angånde white-flight
Citera
2011-10-08, 15:12
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanoAcar
Tycker att polisen bör klura ut hur man ska lyckas ge konsekvenser åt sådana här kriminella beteenden.

Detta fortsätter utan några som helst konsekvenser.

Blev tyvärr skeptisk till att ens polisen kommer att göra så mycket efter att ha läst polismannens uttalande i denna artikel. Han tycks ha samma PK-åsikt som många andra. De handlar om att de stackars ungdomarna inte har någon lokal utan deras enda alternativ är att hänga på gatan.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...-sarrdquo.html

Blir så trött på det här svamlet. Vad har ungdomar gjort under alla årtionden förr i denna situation ??. Man fixar, eller åtminstone försöker fixa saker SJÄLV. Är det så konstigt förresten om ingen vill/vågar upplåta någon lokal till dessa "gäng" ??. Hur ska folk som kastar sten på alla de inte gillar, begår brott, klara av att vistas i en lokal med tex tv-spel, datorer och dylikt utan att något händer ??

Sedan så påstår konstapeln också att detta i sin tur skulle leda till kriminalitet. Visst, kanske hos vissa av dem. Men polisen kan väl inte vara så korkad att de vet att vissa av dessa väljer att tex sälja narkotika helt medvetet eftersom de ger pengar lättast och snabbast.

Avslutningsvis, så undrar man varför man inte visar ungdomarnas ansikten på en av bilderna. Blottar man en tatuering med texten "ACAB" samt visar fingret ska man väl också kunna visa deras ansikten, så de får stå för vad de visar. Skulle inte förvåna mig om Sydsvenskan själva beskurit bilden.
Senast redigerad av Celeron 2011-10-08 kl. 15:17.
Citera
2011-10-24, 13:01
Medlem
BurkHanss avatar
Nu har turen kommit till de mäklare som tar uppdrag med att sälja lägenheter i Seved! Stackars bostadsrättsinnehavare i detta område, de ansvariga politikerna som inte satt stopp för Malmös mångkulturella helvete borde rullas i tjära och fjädrar.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...-pa-Seved.html

En liten bonus ur artikeln också:

Citat:
....och en fotograf hotats och förhörts av ungdomar.

Hur kan samhället acceptera att huding-glina tar över lagstiftning och polisväsende?
Citera
2011-10-25, 01:52
Medlem
Nu skall Rasmusgatan kameraövervakas.

Citat:
För att sätta upp övervakningskameror på offentlig plats krävs normalt tillstånd för länsstyrelsen. Men en skrivning i lagen ger polisen möjlighet att själva besluta om tillfällig kameraövervakning av en viss plats om det finns risk för allvarlig brottslighet som innebär fara för liv och hälsa eller för omfattande skadegörelse.

Polisen inser att läget är akut och hinner inte invänta beslut från länsstyrelsen. Men om läget nu är så akut, är det då verkligen kameror som behövs?

Citat:
I våras använde sig polisen av detta lagutrymme för att omedelbart börja övervaka vid biblioteket i Lindängen efter en anlagd brand i april. När månaden löpt ut för de kamerorna sa länsstyrelsen nej till fortsatt övervakning. Intrånget i den personliga integriteten ansågs väga tyngre än de 35 brott polisen kunde koppla till området samma år. Polisen har överklagat beslutet eftersom de såg en tydlig nedgång av antalet anmälda brott.

Än en gång är "buspojkarnas" personliga integritet viktigare än allt annat.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...overvakas.html
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in