Citat:
Ursprungligen postat av Laxen24
Nu är det så att jag för bara någon timma sedan tappade bort/ blev bestulen på min iphone4, den är lite mer än 1 år gammal och jag undrar nu vad jag ska säga till försäkringsbolaget?
Vill och förväntar mig inte att få/kunna få iphone 5 utan vill bara ha den gamle goda 4an men problemet är att jag för drygt en månad sen ringde till försäkringsbolaget och berättade att min skärm hade pajjat och då skulle jag vara tvungen att betala 1200 i självrisk för en ny vilket jag sket i så min FRÅGA är då ifall de kanske tror att jag ljuger? hur ska jag gå till väga för att få en ny IPhone4?
Noterbart är att jag nästan aldrig tidagare har använt mig av försäkringsbolaget.
Vet du inte om du tappat den eller om den blivit stulen? Det är det första du måste bestämma dig för. Om den blivit stulen vid inbrott i ditt hem kan den täckas av hemförsäkringen annars behöver du en tilläggsförsäkring. Att du ringde om skärmen har ingen betydelse. Praxis i branschen är att ersätta mobiltelefoner som är yngre än ett år med en ny minus självrisken. Om den är mer än ett år görs ett avdrag gentemot nypris och du får mellanskillnaden minus självrisken.