• 1
  • 2
2011-10-13, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av levenn
Efter att ha googlat mitt eget bolag märkte jag dels att Nordnet har lagt in en annons för att komma som första träff på "SparaEnkelt" och att Flashback är nyfikna på bolaget! Jag ska försöka besvara alla frågor, och det går också bra att mejla mig på peter.pettersson@sparaenkelt.com.

Företagsidén:
Vår första idé var att hjälpa människor att spara pengar på elen. Från mars 2011 - september 2011 har vi via främst fältförsäljning hjälpt privatpersoner att hitta ett billigare elavtal. Vi använde oss av elpriskollen.se för att se vilka som var billigast och hjälpte kunden sedan att kostnadsfritt bytta till dessa. De kunde även välja valfritt bolag att byta till. Det är tuff konkurrens på elmarknaden och marginalerna för en extern säljkanal är tighta. Därför valde vi att se oss omkring efter fler möjligheter.

Våra värdeord prisvärdhet, ärlighet och trygghet kommer från just att vi erbjöd det billigaste alternativet (prisvärdhet), vi visade även flera alternativ och representerade aldrig ett specifikt bolag (ärlighet) och vi erbjöd alla kunder fyra veckors ångerrätt fast att man på gatan inte behöver ha någon ångerrätt (trygghet).

Vår organisation:
SparaEnkelt är ett handelsbolag och vi är relativt små. Det finns en allmän uppfattning om att företag = mycket pengar. Så behöver det inte vara. Vi är fortfarande nystartade och knegar oss uppåt. Allt håller inte hög kvalité på företaget, det vet jag bättre än någon annan (t.ex. hemsidan). Det är en ständig process och vi försöker förbättra något varje dag.

Varför har vi inte telefonnummer ute?
SparaEnkelt har egentligen inga egna kunder, vi arbetar åt andra organisationer. Om vi lägger ut numret när vi annonserar så är 95% av samtalen från säljare av annonsplatser och en gång i månaden ringer en arbetssökande. Ibland kanske någon elkund, men de ska ringa till elbolaget inte till oss. Som sagt är vi ett litet bolag, att ha ett nummer kräver att man har någon som svarar också. Det är en stor kostnad och vi har inte upplevt någon större efterfråga.

Den utannonserade tjänsten:
Tyvärr mina kära intriganter det är varken en scam eller ett pyramidspel.
"Minus" avser att de som anställs jobbar hemifrån och därav kommer stå för sina egna utgifter vad gäller el, datautrustning m.m.
"54000kr/mån" fullt möjligt, men grymt svårt. Som på många provisionsjobb tjänar de främsta riktigt bra. Vi är väldigt måna om att göra det tydligt för alla sökande att det är svårt att ligga i toppen, de flesta gör det inte.
"Medlemsbidraget" i varje stad har vi sökt 2-4 personer. De personerna betalar inget för att jobba. Och deras lön är baserad på andras medlemsbidrag.

Vårt senaste samarbete:
Tjänsten som vi annonserar är att vara medlem i ett nytt socialt nätverk som lanseras i slutet av 2011. Det unika är att medlemmarna har chans att få betalt för sin aktivitet.
Vår roll är att värva medlemmar. Ett bestämt antal får vara med kostnadsfritt för att hjälpa sidan att komma igång. Och för övriga är det en kostnad. (Då jag inte är en aktiv flashback-användare så vet jag inte hur mycket jag får skriva för att följa flashbacks regler för marknadsföring. Ni är välkomna att fråga så ska jag besvara er.)

Ta hand om er,

Peter Pettersson
Grundare och delad ägare av SparaEnkelt Sverige Handelsbolag
peter.pettersson@sparaenkelt.com
Bra svarat och skrivet
Citera
2011-10-13, 22:27
Medlem
Jag fattar fortfarande inte vad de säljer. Varför skulle exempevis jag vilja bli medlem och betala för det? Vad får jag?

Oavsett så är det kul med inlägg från företagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in