2011-10-04, 17:44
Medlem
Tjena, sitter här hos en polare och försöker att ändra inställningarna så det integrerade grafikkortet "inaktiveras" och istället aktiverar hans Nvidia Geforce GT320 grafikkort som redan sitter i.
Konstigt nog så finns det ingen kontrollpanel för hans Nvidia men har öppnat upp datorn och sett att allt är ikopplat som det ska.

Vad kan felet vara? Varför har han ingen kontrollpanel för hans Nvidiakort? Och varför finns den inte med i Enhetshanteraren?

Jag förmodar att det är hans integrerade som används eftersom det inte finns något alls om Nvidia i enhetshanteraren.. Eller?

Han använder sig av Windows7 64Bit

All hjälp uppskattas

Ha det!
Citera
2011-10-04, 17:49
Medlem
galne-golems avatar
Du måste inte in i BIOS och inaktivera det integrerade då ?
Citera
2011-10-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem
Du måste inte in i BIOS och inaktivera det integrerade då ?

Har prövat att bara installera nvidiakortet genom att använda mig av "setup" men den slår ifrån.

Om jag ska inaktivera det, vad kan hända om jag nu inte har nvidia installerat och inaktiverar det integrerade?
Citera
2011-10-04, 18:31
Medlem
Spontant känner jag att om det integrerade är aktiverat och nVidia kortet inaktiverat, och du har kopplat in skärmen i nVidia kortet. Så skulle du från första början inte ens få någon bild?
Citera
2011-10-04, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maithus
Spontant känner jag att om det integrerade är aktiverat och nVidia kortet inaktiverat, och du har kopplat in skärmen i nVidia kortet. Så skulle du från första början inte ens få någon bild?

haha känner mig ganska dum nu. den är ikopplad i Nvidia kortet. Men det integrerade ger ingen bild. Alltså tvärt om vad jag trodde. Men varför finns det ingen kontrollpanel och varför kan jag inte installera uppdateringen till grafikkortet? står att den inte stödjer kortet..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in