2011-10-05, 13:16
Medlem
Sebzors avatar
Min polare råkade ut för samma sak i Thailand, det är bara ett vanligt myggbett. Myggorna i Asien är större än de vi har i Sverige och din kropp har reagerat på det. Jag personligen hade inga problem med det, var samma som om jag blev biten hemma, Men min kompis fick likadana bölder som dig.
Citera
2011-10-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberion
Sluta åk till Asien för fan, jävla skitländer. Fattar inte vad alla svenskar drar dit för? Sen släpar ni med er massa äckliga sjukdomar och smittar av er på hederligt folk som håller sig hemma i Europa.

Kambodja? Vafan finns det där att göra. Rätt åt dig att du fick en böld som straff av ditt dåliga val av plats att resa till. Skyll dig själv och kom för fan inte hem om du är sjuk!!!!

Jag sager, sluta bo i Europa, javla skitlander. Fattar inte varfor alla svenskar bor dar? Sen har ni en massa klamydia och fastingar som sprider sig vidare hitat och smittar av pa hederligt folk som stannar hemma i asien.

Sverige? Vafan finns det i Sverige att gora? Ratt at dig att du ar en ubersvensk fullblodsnationalist/eremit. Sa slipper du god mat, solsken, trevliga manniskor, m.m..
Citera
2011-10-05, 19:09
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingrid.
Kan det vara en botfly?

Mänsklig botfly finns bara i Central- och Sydamerika. Själv blev jag lite rädd en gång när jag var i Japan och låg och sov med ryggen blottad. Så börjar det göra skitont i ryggen, så jag slår till den, så flyger en stor fet sak iväg. Det visade sig dock bara vara en hungrig godzilla-broms, så det blev inte värre än ett ovanligt stort myggbett
Citera
2011-10-05, 21:09
Medlem
ser ju fan ut som ett vanligt myggbett
Citera
2011-10-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wirmola
Jag sager, sluta bo i Europa, javla skitlander. Fattar inte varfor alla svenskar bor dar? Sen har ni en massa klamydia och fastingar som sprider sig vidare hitat och smittar av pa hederligt folk som stannar hemma i asien.

Sverige? Vafan finns det i Sverige att gora? Ratt at dig att du ar en ubersvensk fullblodsnationalist/eremit. Sa slipper du god mat, solsken, trevliga manniskor, m.m..
Nej, jag förstår att du inte fattar varför alla svenskar bor i Europa.

Europa har den bästa maten, gott om solsken och väldigt trevliga människor. Men givetvis slår Kambodja Europa med hästlängder, se bara på TS som måste byta land för att få läkarhjälp. Jävlar du, vi lämnar kontinenten för gott och bosätter oss där man inte ens kommit igång med vård år 2011.

Du är endast en av de pissigt snåla svenskar som åker till Asien för det är ju "sååå mycket billigare".
Citera
2011-10-05, 22:16
Medlem
You-got-claweds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberion
Nej, jag förstår att du inte fattar varför alla svenskar bor i Europa.

Europa har den bästa maten, gott om solsken och väldigt trevliga människor. Men givetvis slår Kambodja Europa med hästlängder, se bara på TS som måste byta land för att få läkarhjälp. Jävlar du, vi lämnar kontinenten för gott och bosätter oss där man inte ens kommit igång med vård år 2011.

Du är endast en av de pissigt snåla svenskar som åker till Asien för det är ju "sååå mycket billigare".

Det är väl klart att vissa risiga svenskar tycker ett pissland som Kambodja är trevligt. Jag skulle vilja säga att det stavas "varmt med fina stränder och billigt". Punkt. Och där slutar nog fördelarna. Du förstår att det är fattiga jävla backpackers som åker dit, som inte har råd att åka till riktiga länder.
Citera
2011-10-05, 22:30
Medlem
Det otroliga här är att du har internet i kambodja Iaf så pass sent
Citera
2011-10-06, 01:02
Medlem
methlabs avatar
[quote=kreshnik89]Det otroliga här är att du har internet i kambodja Iaf så pass sent [/

jag hade trådlöst internet med 3.2mbit (usb) i afrika, så varför skulle inte Asien ha det?

OnT: hahaha myggbett du har fått
Citera
2011-10-06, 02:09
Medlem
MissConducts avatar
En sak vet vi: It's not lupus.

Hur går det för dig, TS?
Citera
2011-10-06, 10:21
Medlem
Kepatugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Min polare råkade ut för samma sak i Thailand, det är bara ett vanligt myggbett. Myggorna i Asien är större än de vi har i Sverige och din kropp har reagerat på det. Jag personligen hade inga problem med det, var samma som om jag blev biten hemma, Men min kompis fick likadana bölder som dig.

Hahaha, fick en bild framför mig att din polare hade bölder som såg ut som TS.
Dock vet jag inte hur TS ser ut, men som vilken människa som helst antar jag
Citera
2011-10-21, 13:51
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Kan ju för övrigt nämnas att de flesta läkare som har så pass hög status att de har egen privat klinik etc. nästan uteslutande är utbildade i Frankrike då det finns något slags avtal, stipendier etc. Det är det som är problemet i Kambodja egentligen, de duktiga läkarna jobbar för turister och dylikt och resten av tiden gratisjobbar de för allmänheten under någon välgörenhetsfana.
Citera
2011-11-23, 11:09
Medlem
merras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka1991
Är i Sihanoukville. Jag har googlat det och pratat med ägaren av hotellet jag bor på och han sa att jag verkligen inte vill utsätta mig för kambodiansk vård.

Det behöver inte vara en tung resa till Bangkok om du åker med minibuss till gränsen istället för de stora risiga bussarna. Kostar lite mer men fortfarande billigt om du hittar ett gäng medresenärer så att ni fyller den.

Cool Banana Bungalows drivs av en skotsk man, Bobby, som lever väl där trots diabetes, hör med honom om vad för eventuell sjukvård som kan finnas i landet. Även den kambodjanska personalen där är klippor som kan ge dig definitiva svar, det är jag säker på.

Läste på lite för det lät så absurt att det inte finns sjukvårdsmöjligheter alls i landet, men det är verkligen så. Jag är verkligen glad att det inte hände mig någonting där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in