Citat:
Ursprungligen postat av golder
Det spelar nog en väldigt stor roll om det är män eller kvinnor som är vårdare! Du har tydligen blivit hjärntvättad av socialdemokratisk genuspolitik. En stark man på 100 pannor klarar sig nog en hel del bättre än en halvfet 60 kg kvinna...
Använd hjärnan din sopa!

Precis. Jag är själv utbildad inom liknande arbete, och har använt batong vid ett flertal nödvärnssituationer, så jag anser mig ha någorlunda koll på vad som vore "rätt" att göra om alla behöll lugnet.
Om GM rycker batongen från person A och slår ner person B med den, så kan givetvis person A fortfarande ingripa. För det första bär väl all personal överfallslarm på sig? Så h*n behöver inte springa och hämta hjälp, att trycka där räcker då kriminalvården (och häkten?) brukar ha positionering på dem baserat på vilken mottagare som tar emot larmet.
För det andra så kan han inte slå person B om han blir ständigt störd i form av någon som står några meter bort. Om han vänder ryggen till för att slå personen som redan är skadad så kan man hoppa på bakifrån. En batong är inte så användbar om någon har ett kraftigt grepp kring din hals... Vi pratar inte om att de behöver övermanna honom helt, det enda de behöver göra är att köpa dyrbar tid tills dess att undsättning anländer i form av kollegor.
I vilket fall bör ledningen ställas till svars för detta. Det är en extremt aggressiv man som är gripen för mordförsök och mordbrand, har för en månad sedan försökt strypa en plit i samband med ett toabesök, och de väljer att placera 2st kvinnor på att vakta honom? Varav den ena absolut inte var kapabel till att ingripa, vilket dagens situation visade på.