Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-04, 22:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Någon mer än jag som sover gott 6 timmar efter ett intag på MDMA?

Du är definitivt inte ensam om att sova som ett litet spädbarn efter en tripp med MDMA. Serotonin har ju en tendens att göra oss "tillfreds" och får man hela bägaren med sitt serotonin man ackumulerat under ett tag utsöndrat samtidigt blir vi VÄLDIGT tillfreds.
Att efter en MDMA tripp röka en holk och lägga sig i sängen är bland det bästa och skönaste känslan som finns.
Senast redigerad av yournotlikeme 2024-06-04 kl. 22:02.
Citera
2024-07-15, 00:03
Medlem
Hej!

Man 26år på 110kg, 185 lång.

Tidigare erfarenheter av främst alkohol men även testat cannabis, amfetamin vid enstaka tillfällen samt låg dos svamp en gång.

Jag tog E för första gången igår. Tog först en halv 300mg och kände mig skön men inget speciellt. Efter ca 3h fick jag ångestpåslag och tappade helt viben. Tog ytterligare en halv 300mg och efter ca 1timme. Var det den sjukaste euforin jag upplevt och mådde verkligen dunder. Tog sen en till halva kanske 3-4h efter det och fick ett till rejält magiskt påslag efter bara 20minuter som höll i sig länge.

Har skummat igenom denna tråden och läst om väntetid och diverse annat att tänka på. Det jag är kluven över nu är att jag har stämt träff med en tjej nästa helg. Alltså bara en vecka efter jag tog detta. Hon är sugen att testa E och jag är verkligen fortfarande i molnet och vill bara dyka in i det igen men jag förstår verkligen att man ska ha respekt för drogen och inte missbruka.

OM jag tar en liknande dos nästa helg (alltså andra gången i livet) kommer jag kunna få ut något liknande av det och känna samma effekt? Eller är det helt bortkastat. Oavsett hur jag gör så kommer jag ta minst 3månaders paus sen innan jag ens överväger att köra igen. Vill inte riskera att helt permanent tappa magin som jag fick uppleva igår. Jättetacksam för input om just denna situation. Förstår verkligen att man inte ska ta det var och varannan helg men tänker att nu när jag är totalt färsk så kanske det går att fuska lite en enda extra gång i början eller vad säger ni som är välbevandrade?
Citera
2024-07-15, 00:49
Medlem
Kan även tillägga att jag drack en flaska champagne & 12st 3.5% folköl under tiden. Mellan kl 17:00-07:00 (tog första E kl 18:00) Skulle säga att jag har rätt hög tolerans på just alkoholen så vet inte om det påverkade direkt? Vad jag läst här i tråden så säger många att för mycket alkohol tar udden av E-peaken och kan orsaka minnesluckor. Jag mådde verkligen 10/10 och minns varenda sekund av gårdagen Men ge gärna tips ifall jag helt bör utesluta den framöver eller andra grejer jag kan ta till för att förbättra ruset.
Citera
2024-07-15, 01:07
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeppanO
Förstår verkligen att man inte ska ta det var och varannan helg
Men då så - låt bli, helt enkelt!
Citera
2024-07-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Men då så - låt bli, helt enkelt!

Absolut. Men min fråga är fortfarande ifall det går att göra nu en gång då planerna råkar falla in tätt inpå. Tänker när jag är helt ny på detta ”bruk” Sen som jag skrev planerar jag att vara väldigt restriktiv. Kommer jag komma upp i samma feeling? Ingen risk att förstöra magin helt efter endast två användningar trots att det eventuellt tas inom loppet av 7-8dagar?
Citera
2024-07-15, 01:28
Medlem
Citat:
Absolut. Men min fråga är fortfarande ifall det går att göra nu en gång då planerna råkar falla in tätt inpå. Tänker när jag är helt ny på detta ”bruk” Sen som jag skrev planerar jag att vara väldigt restriktiv. Kommer jag komma upp i samma feeling? Ingen risk att förstöra magin helt efter endast två användningar trots att det eventuellt tas inom loppet av 7-8dagar?

Rimliga svaret - vänta 3 månader

Halvrimliga svaret - brukar köra hårt på 3mån regeln men var i din sits en gång typ tre dagar efter att ha kört förra gången. Saftade på ordentligt med doseringen och mådde kanon. Så jag tror inte du kommer förlora magin vid det tillfället. Samla lite seratonin under tiden (träna, va ute i solen, drick inge alkohol) så borde du va fine. Återigen, detta kan va en slippery slope men känner du att just det här tillfället är superspeciellt skulle jag ta lite mer än jag annars brukar eftersom du har byggt viss tolerans.
Citera
2024-07-15, 01:51
Medlem
Jag har tagit e ett par gånger nu. Senast idag. Effekten är likadan varje gång. Svettig & får spralliga ben när jag ligger ned. Ingen känsla av eufori alls? Bör jag ta två, är det farligt osv?
Citera
2024-07-15, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Rimliga svaret - vänta 3 månader

Halvrimliga svaret - brukar köra hårt på 3mån regeln men var i din sits en gång typ tre dagar efter att ha kört förra gången. Saftade på ordentligt med doseringen och mådde kanon. Så jag tror inte du kommer förlora magin vid det tillfället. Samla lite seratonin under tiden (träna, va ute i solen, drick inge alkohol) så borde du va fine. Återigen, detta kan va en slippery slope men känner du att just det här tillfället är superspeciellt skulle jag ta lite mer än jag annars brukar eftersom du har byggt viss tolerans.

Tack för svar! Det jag var ute efter. Jag förstår att jag egentligen inte bör ta så tätt igen som en vecka efteråt men vill verkligen ta det nu till helgen för att sen ha en rejäl paus till nästa tillfälle Jag vill bara veta att det inte är bortkastade pengar & mående vid en enda ”fuskdag” som total nybörjare. Så lite kraftigare dos alltså..

Har försökt läsa på om att öka / dela upp doserna under kvällen men har varit väldigt blandade åsikter. Det låter ju på dem flesta att man bör starta med en hyfsat rejäl dos för att sen eventuellt fylla på med en lite mindre mängd runt peaken om man känner för det? Kom gärna med tips exakt hur ni delar upp dosen på en E/MDMA-kväll.

Jag mådde som sagt ok efter första intaget men dippade sen rejält efter 3h. Kände mig helt nykter och ångestfylld bara. Men båda nästkommande påfyllningar var ren magi. Samma sorts piller allihopa.. Tyckte det var lite skumt. Nåja, jag drog ju bara i mig mer så fort jag kände att den absoluta toppen började dala. Gissar att det bara var för att det var första gången det kändes perfekt. Mina påfyllningsintervaller var nog inte helt optimala egentligen om man ska få ut max. Väldigt tacksam för alla möjliga tips & tricks för att optimera!
Citera
2024-07-15, 03:54
Medlem
Citat:
Tack för svar! Det jag var ute efter. Jag förstår att jag egentligen inte bör ta så tätt igen som en vecka efteråt men vill verkligen ta det nu till helgen för att sen ha en rejäl paus till nästa tillfälle Jag vill bara veta att det inte är bortkastade pengar & mående vid en enda ”fuskdag” som total nybörjare. Så lite kraftigare dos alltså..

Har försökt läsa på om att öka / dela upp doserna under kvällen men har varit väldigt blandade åsikter. Det låter ju på dem flesta att man bör starta med en hyfsat rejäl dos för att sen eventuellt fylla på med en lite mindre mängd runt peaken om man känner för det? Kom gärna med tips exakt hur ni delar upp dosen på en E/MDMA-kväll.

Jag mådde som sagt ok efter första intaget men dippade sen rejält efter 3h. Kände mig helt nykter och ångestfylld bara. Men båda nästkommande påfyllningar var ren magi. Samma sorts piller allihopa.. Tyckte det var lite skumt. Nåja, jag drog ju bara i mig mer så fort jag kände att den absoluta toppen började dala. Gissar att det bara var för att det var första gången det kändes perfekt. Mina påfyllningsintervaller var nog inte helt optimala egentligen om man ska få ut max. Väldigt tacksam för alla möjliga tips & tricks för att optimera!

Dropp 1: 100 procent, dropp 2: 50 procent. Tar du ett dropp 3 känner du dig på din höjd lite melankoliskt speedad men oftast ingenting. MDMA är en sprint, inte ett maraton.

Låter som att du i ditt fall bara blev hög när du tog vad du kallar för en påfyllare och att de flesta tre timmarna var nån slags mellanting. Från det att man ”kommer upp” har man nästan alltid 3-4 timmar på sig innan man blir nykter och jävlig, nån timma till med en påfyllare. MDMA går inte att förlänga hela natten lång som det ibland påstås.
Senast redigerad av nafsetar 2024-07-15 kl. 03:57.
Citera
2024-07-15, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skevtsamhalle
Jag har tagit e ett par gånger nu. Senast idag. Effekten är likadan varje gång. Svettig & får spralliga ben när jag ligger ned. Ingen känsla av eufori alls? Bör jag ta två, är det farligt osv?
Kan vara att dosen är för låg, eventuellt lågdoserade e tabletter men högst sannolikt är det slut på serotonin i din hjärna och då bör man ta en paus i några månader. Har det alltid varit utan eufori?
Citera
2024-07-15, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riddickbowe
Kan vara att dosen är för låg, eventuellt lågdoserade e tabletter men högst sannolikt är det slut på serotonin i din hjärna och då bör man ta en paus i några månader. Har det alltid varit utan eufori?

Korrekt, det har det alltid varit.
Citera
2024-07-16, 01:46
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Jag förstår att du hade bestämt dig för att inte lyssna på andra svar än "ja, gör ett undantag direkt och kör på för sjutton!" - jag skulle dock fortsatt rekommendera att du låter bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in