Citat:
Ursprungligen postat av
knazbarnet
Hur brukar folk lägga upp festivalknarkande?
Precis hemkommen från 4 dagar festival där jag kände att det blev på tok för hårt. Utgångspunkt är att det är en festival som är "aktiv" 7-8 timmar per dag och där målet är att få md/e-känslan utan att trycka i sig för mycket av det.
Det jag tar med mig själv är att skippa efterfesterna som håller på fram tills morgon/förmiddag och poppa senare.
Är det bästa att ta 1 dos md/e och höja ruset/fylla på energi med tjack?
Bättre att göra egna bomber med tjack och md än att köra E?
Skippa alkohol under ruset?
ATn jag fick var under dag 5 fick jag tomhetskänsla som höll i sig halva dag 6. Dag 7+8 har jag faktiskt inte alls vart speciellt depp däremot känns hjärnan inte helt hundra. Svårt att beskriva men typ lite flimmer till och från.
Såhär såg mitt festivalschema ut, eller blev snarare:
Tisdag: Börjar med en edible, sedan alkohol & tjack hela kvällen & natten + lite svamp.
Onsdag: Tjack, alkohol, benzo för att sova (sov inget första kvällen).
Torsdag: Alkohol under dagen sedan MDMA + svamp under natten.
Fredag: Svamp + alkohol hela dagen, riktigt chill.
Lördag: Alkohol under dagen, sedan en microdose LSD och lite svamp.
Fick aldrig någon allt för jobbig AT eller bakiskänsla, försökte inte dricka för mycket utan fyllde på enbart vid behov samma med tjacket & svampen, ville bara vara lite psychedelic och få lite fina visuals tog aldrig riktiga trippdoser förutom möjligt under Torsdagen då jag virrade bort mig i skogen. Väldigt skön vecka må jag säga, dock rekommenderar jag inte att sitta uppe på tjack och svamp, blev lite paranoid under Onsdagen innan jag sov och tyckte jag såg poliser i alla buskar och hundar. "Såg ni hunden?" frågar jag vännerna, "Nej det finns ingen hund". Nehe

Var nog bra att jag såg till att sova runt då, hade kunnat sluta sämre än vad det gjorde förmodligen.
Som du ser såg jag till att hålla MDMA:n till endast en dag. Tyckte dock inte riktigt att det var värt det, kapslarna jag hade var för svaga. Tog först 100mg och kändes mig inte helt helt bra, brukar få lite konstant come-up känsla då om jag inte kommer "över ribban" så att säga. Tog 100mg till nån timme senare men det gjorde ingen större skillnad, och sedan 200 till ett par timmar senare, för att fylla på med lite svamp och nån 100mg till efter det. Inte optimalt med så många redoses men blev mest irriterad över att ruset aldrig riktigt höll måttet som jag förväntat mig. Blev rätt chill sen efter 200mg och svampen sen.
Hade dock varit värre om jag bestämt mig för att ta det flera dagar i rad. Har gjort det flera gånger tidigare och har aldrig varit någon höjdare även om jag visserligen inte mådde super-dåligt då, men man känner sig mer sliten och deprimerad över tid när man gör sådant för ofta. Känns som att svampen även tog bort en del av det depressiva dagen efter MDMA:n. Känns som att den fyller på glappet i hjärnan lite och man brukar må bättre dagarna efter MDMA+svamp än om man bara tagit MDMA. Enligt mig!