Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-11-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Låter som för hög dos.
Stämmer bra, 100-130 räcker garanterat i början beroende på könssort och vikt.
Citera
2016-11-21, 21:21
Medlem
GuldBuddahs avatar
Har missat det här med E tyvärr. Aldrig haft tillfälle, men även varit skraj för att prova.

Har provat svamp och LSD vid några tillfällen och alltid trippat själv. Har kommit upp i en level 4 tripp själv här hemma och hanterat det fint. Min fråga är egentligen: Hur står sig dessa droger i jämförelse? Är det mer risk att det går snett på E än tex. Hög dos svamp?

Hört att vissa tycker jag är tokig som vågar mig på hallucinogener ensam men inte E.
Citera
2016-11-21, 22:46
Medlem
Ztrifes avatar
Hej allihopa!
Kickade 1 E första gången i mitt liv för två veckor sen. Riiiktigt nice kväll.
Kickade 2 st denna helgen och fick en ännu bättre kväll, trodde inte det gick o slå förra men de va helt magiskt.

Nu till min fråga...
Ska på en riktigt hypad fest om 2 veckor, vågar jag ta 2 st E då? Hur farligt tror ni det är?
Borde jag skita i det och vänta ett par månader? Isåfall, hur många? OM jag kör den kvällen så har jag lovat mig själv att hålla upp minst i ett halvår.

Tacksam för svar.
Citera
2016-11-22, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Har missat det här med E tyvärr. Aldrig haft tillfälle, men även varit skraj för att prova.

Har provat svamp och LSD vid några tillfällen och alltid trippat själv. Har kommit upp i en level 4 tripp själv här hemma och hanterat det fint. Min fråga är egentligen: Hur står sig dessa droger i jämförelse? Är det mer risk att det går snett på E än tex. Hög dos svamp?

Hört att vissa tycker jag är tokig som vågar mig på hallucinogener ensam men inte E.
Det märks att det finns släktdrag mellan substanserna, men ruset på MDMA/E är inte i närheten av det du får på svamp. En väsentlig skillnad är att MDMA/E dämpar rädsla. Därför är det väldigt svårt att snea ur under ruset. Några kraftiga hallucinationer förekommer heller inte om man doserar normalt.

Tabletter som kallas Ecstasy kan innehålla vad fan som helst. Leta efter ren MDMA istället.
Citera
2016-11-22, 21:01
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Hej allihopa!
Kickade 1 E första gången i mitt liv för två veckor sen. Riiiktigt nice kväll.
Kickade 2 st denna helgen och fick en ännu bättre kväll, trodde inte det gick o slå förra men de va helt magiskt.

Nu till min fråga...
Ska på en riktigt hypad fest om 2 veckor, vågar jag ta 2 st E då? Hur farligt tror ni det är?
Borde jag skita i det och vänta ett par månader? Isåfall, hur många? OM jag kör den kvällen så har jag lovat mig själv att hålla upp minst i ett halvår.

Tacksam för svar.

Problemet med den där frågan är väl att ingen vet säkert, men 3 gånger på 4 veckor är väl över alla försiktighetsrekommendationer jag har sett i alla fall.
Det finns folk här som säger till dig att det är helt åt helvete, andra som säger att det är hur lugnt som helst.

Jag själv, som väl är någon stans emellan de två grupperna ovan, hade inte känt mig bekväm med så täta roll, speciellt inte som du verkar ha rullat ordentligt vid de tidigare tillfällena (inte bara ett smakprov). Det är också troligt att kvaliteten blir avsevärt sämre nästa gång.

Men, som sagt: ingen vet säkert. Väljer du att rulla igen, är det nog klokt att låta pallet vila ett tag sen. Lämpligt att se till att du är så återställd som möjligt på den korta tid du har fram till nästa roll också - käka 5-HTP t ex.
Citera
2016-11-22, 22:02
Medlem
Mycket bra svar av ovanstående.

Du vet inte riktigt hur ofta du kan ta innan du lär dig den jobbiga vägen. Lika bra att undvika ta så ofta då jag kan säga till dig att jag själv hade påverkats negativt av så täta rolls.
Citera
2016-11-22, 23:35
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dennebenne321
Mycket bra svar av ovanstående.

Du vet inte riktigt hur ofta du kan ta innan du lär dig den jobbiga vägen. Lika bra att undvika ta så ofta då jag kan säga till dig att jag själv hade påverkats negativt av så täta rolls.

Har inte känt något negativt alls efter andra gången. Landade jäkligt mysigt när vi rökte lite grönt precis innan vi skulle sova sist.

Antar att jag får se hur jag mår just den dagen men en sak som är säkert det är att oavsett så blir det en lång paus från det efteråt eller från och med nu om jag skiter i det. Så bra så man mår just då, det kan fan inte vara gratis alltså.

Citat:
Men, som sagt: ingen vet säkert. Väljer du att rulla igen, är det nog klokt att låta pallet vila ett tag sen. Lämpligt att se till att du är så återställd som möjligt på den korta tid du har fram till nästa roll också - käka 5-HTP t ex.
Tack för svar jag ska kolla upp det där. Hur mycket 5-HTP bör man ta då?
Citera
2016-11-23, 03:31
Medlem
ant's avatar
Citat:

De är två olika slags droger men har vissa gemensamma släktdrag. MDMA är inte särskilt hallucinogent (förutom på höga doser), men är desto mer euforiskt. Kan dock rekommendera en s.k. "candyflip", LSD tillsammans med MDMA/E. Då händer det grejer kan jag lova.
Citera
2016-11-23, 09:53
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
De är två olika slags droger men har vissa gemensamma släktdrag. MDMA är inte särskilt hallucinogent (förutom på höga doser), men är desto mer euforiskt. Kan dock rekommendera en s.k. "candyflip", LSD tillsammans med MDMA/E. Då händer det grejer kan jag lova.

Tack för svar!

Kan man jämföra euforin med den som man kan få på svamp / LSD? Den kan ju vara helt galet skön. Man bara ligger och myser och är 100 % tillfredställd med allt.
Citera
2016-11-23, 10:17
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Kan man jämföra euforin med den som man kan få på svamp / LSD? Den kan ju vara helt galet skön. Man bara ligger och myser och är 100 % tillfredställd med allt.
För dom allra flesta är euforin starkare på MDMA.
Citera
2016-11-23, 23:36
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztrife
Har inte känt något negativt alls efter andra gången. Landade jäkligt mysigt när vi rökte lite grönt precis innan vi skulle sova sist.

Antar att jag får se hur jag mår just den dagen men en sak som är säkert det är att oavsett så blir det en lång paus från det efteråt eller från och med nu om jag skiter i det. Så bra så man mår just då, det kan fan inte vara gratis alltså.

Tack för svar jag ska kolla upp det där. Hur mycket 5-HTP bör man ta då?

Jag brukar käka ett par tabletter om dagen under några dagar efter. Går säkert att dosera högre, om man har kort tid på sig för återhämtning. Ett alternativ ska vara att käka rikligt med bananer.
Citera
2016-11-24, 15:31
Medlem
Ztrifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Jag brukar käka ett par tabletter om dagen under några dagar efter. Går säkert att dosera högre, om man har kort tid på sig för återhämtning. Ett alternativ ska vara att käka rikligt med bananer.

Okej. Jag mår inte annorlunda efter senaste gången. Är återhämtningen ens märkbar för en själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in