2011-10-02, 19:40
Medlem
Skjortorna har kommit närmare mig i form av jobb och andra åtaganden, men jag är fortfarande väldigt färsk på området. De två märken jag köpt hittills i någon vidare omfång är polo ralph lauren samt eton. Jag är jättenöjd till den pengen det kostar.

Vill gärna 'pröva' andra märken, vad skulle ni rekommendera med ovan preferenser? Vill hålla mig i samma prisklass.

Låt tråden rulla!
Citera
2011-10-02, 19:53
Medlem
Twatssons avatar
Tiger, Philippa K. Eton är favoritmärket nr 1, sanslöst bra passform och kvalité. Ralph lauren gillar jag verkligen inte.
Citera
2011-10-02, 20:19
Medlem
Skulle väl skippat Polo RL om man är ute efter kvalitet. Eton/Stenströms är väl de klassiska märkena i Sverige, sen "The shirt factory" samt märkena från Jermyn street (ofta billigare men jämförbar kvalitet).
Citera
2011-10-02, 22:19
Medlem
Fleksnes99s avatar
Stenströms är ju i princip top of the line med svenska mått mätt. Klart värt att testa.

Oscar är rätt fina skjortor för några hundralappar färre om det kniper på den biten.

Detta utöver de du nämnt alltså.
Citera
2011-10-03, 15:33
Medlem
hundensårs avatar
Är du någorlunda smärt finns egentligen bara en svensk skjorta att välja på: stenströms slimline. Av betydligt högre kvalitet än Eton, men till ungefär samma pris.

Vill du gå upp i pris och kvalitet rekommenderar jag bland italienska skjortor Truzzi eller Barba Napoli. Bland de engelska hittar du Turnbull & Asser, som kanske främst är en slipsskjorta, men av oslagbar kvalitet.
Citera
2011-10-03, 15:40
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Är du någorlunda smärt finns egentligen bara en svensk skjorta att välja på: stenströms slimline. Av betydligt högre kvalitet än Eton, men till ungefär samma pris.
Håller Stenströms skjortor verkligen högre kvalitet än Etons? Från de få skjortor jag har av de båda tillverkarna verkar de ganska livvärdiga.
Citera
2011-10-03, 15:50
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Håller Stenströms skjortor verkligen högre kvalitet än Etons?.

Ja, det gör de.

Snygg avatar du har, btw
Citera
2011-10-04, 22:16
Medlem
Orzions avatar
Du ville i och för sig ha i samma prisklass. Jag kan dock ändå tips om TM Lewin och Charles Tyrwhitt har beställt ifrån båda och skjortorna har efter vad jag kan bedöma varit bra. De har även en del mer "exklusiva" märken till lite högre priser, de är dock generellt sett billigare än de skjortor du pratar om i trådstarten.
Citera
2011-10-05, 00:24
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Du ville i och för sig ha i samma prisklass. Jag kan dock ändå tips om TM Lewin och Charles Tyrwhitt har beställt ifrån båda och skjortorna har efter vad jag kan bedöma varit bra. De har även en del mer "exklusiva" märken till lite högre priser, de är dock generellt sett billigare än de skjortor du pratar om i trådstarten.
Kan tex TM-Lewins skjortor mäta sig med Etons vad gäller kvalitet?
Citat:
Ursprungligen postat av hundensår
Ja, det gör de.
Har inte Stenströms gått ner sig totalt i träsket med kontrastknappar och sådant?
Jag har fått ett något plojigt intryck av dem.
Senast redigerad av Herr gurka 2011-10-05 kl. 00:26.
Citera
2011-10-05, 01:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Kan tex TM-Lewins skjortor mäta sig med Etons vad gäller kvalitet?

Jag har köpt en del TML de senaste åren och tycker att det generellt sett är utmärkta skjortor, särskilt till det låga pris man betalar, 100 pund plus frakt för fyra stycken. Jag ser ingen särskild anledning att betala mycket mer än så för vardagsskjortor. Eton har jag bara en av, så jag kan väl inte uttala mig generellt om det märket, men mina TML är väl så bra.

En gång provade jag en skjorta från Luigi Borrelli, har för mig att det stod 1600 SEK på prislappen. Där märktes skillnad mot vad jag är van vid, otroligt skön bomull och oklanderlig sömnad. Men för de pengarna skulle jag nog hellre satsa på måttsytt.
Citera
2011-10-05, 10:38
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka

Har inte Stenströms gått ner sig totalt i träsket med kontrastknappar och sådant?
Jag har fått ett något plojigt intryck av dem.

Där håller jag delvis med dig. Det är sant att de säljer en del sånt skit. Håller mig till rent vita, ljusblåa och lavendelfärgade. Kontrastgrejer är smaklöst.
Citera
2011-10-05, 11:46
Medlem
paul.allens avatar
Säger som föregående talare; Stenströms, Eton samt Hansen & Jacob. Personliga favoriten är dock Stenströms.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in