2011-08-18, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensockerbagare
Birgitta från Östermalm: Är alltid emot allt de pratar om även om hon inte har lyssnat på debatten. Som med mangapedofilteckningarna: "Låt barnen vaaaraaaa!" Antar att de släpper fram henne för att inkvotera fyllisar i programmet.

Mors lilla Lisa: Säger aldrig något vettigt och brukar nästan alltid böla för att varje ämne berör henne in i hjärtat. Hennes pappa verkar dessutom ha världsrekord i oturhet då han har drabbats av precis allt hemskt de tar upp i programmet, från cancer till fångvård.

Historie-Lennart: Hänvisar alltid till obskyra böcker eller undersökningar från 70-talet och det går aldrig att få tyst på honom. Bäst är när han sammanfattar hela studier så Robban ber honom hålla käft och komma till saken. Men Lennart fortsätter predika. Dessutom frågar han alltid om gästernas namn.

Lilian: Den enda vettiga som ringer, hon har alltid vettiga saker att tillägga och verkar väldigt insatt i det hon snackar om till skillnad mot alla andra som ringer.

Ung invandrarkille: Säger alltid bara oneliners och det är alltid roligt när han ringer in och ber Robban sammanfatta vad de har pratat om den gångna timmen. "Tjena Robban, kul att jag fick komma fram. Vad diskuterar ni idag?"

Arabkocken: Han verkar vara en rolig prick men det är tjatigt att Robban alltid frågar vad han serverar idag vilket gör att araben rabblar upp hela matsedeln.

Bäst var under påskspecialen (programmet handlade alltså om påsken) då en upprörd arab ringde och ville gnälla om trafikverket.

skönt gäng sen är han ingen arabkock väl? utan typ serb eller så, var ju kritisk mot folk som prata om rasism o så. Jobbar man o sköter sig får man respekt typ sa han .

Var ett tag sen man hörde av historie-lennart nu .

I dagens program kallade sig typ alla Matte som ringde in .
Senast redigerad av svennekebab 2011-08-18 kl. 11:24.
Citera
2011-08-22, 21:33
Medlem
konstigkonsts avatar
Citat:
Birgitta från Östermalm: Är alltid emot allt de pratar om även om hon inte har lyssnat på debatten. Som med mangapedofilteckningarna: "Låt barnen vaaaraaaa!" Antar att de släpper fram henne för att inkvotera fyllisar i programmet.

Mors lilla Lisa: Säger aldrig något vettigt och brukar nästan alltid böla för att varje ämne berör henne in i hjärtat. Hennes pappa verkar dessutom ha världsrekord i oturhet då han har drabbats av precis allt hemskt de tar upp i programmet, från cancer till fångvård.

Historie-Lennart: Hänvisar alltid till obskyra böcker eller undersökningar från 70-talet och det går aldrig att få tyst på honom. Bäst är när han sammanfattar hela studier så Robban ber honom hålla käft och komma till saken. Men Lennart fortsätter predika. Dessutom frågar han alltid om gästernas namn.

Lilian: Den enda vettiga som ringer, hon har alltid vettiga saker att tillägga och verkar väldigt insatt i det hon snackar om till skillnad mot alla andra som ringer.

Ung invandrarkille: Säger alltid bara oneliners och det är alltid roligt när han ringer in och ber Robban sammanfatta vad de har pratat om den gångna timmen. "Tjena Robban, kul att jag fick komma fram. Vad diskuterar ni idag?"

Arabkocken: Han verkar vara en rolig prick men det är tjatigt att Robban alltid frågar vad han serverar idag vilket gör att araben rabblar upp hela matsedeln.

Bäst var under påskspecialen (programmet handlade alltså om påsken) då en upprörd arab ringde och ville gnälla om trafikverket.

Haha underbart! Historie-Lennart är min favorit
Citera
2011-10-02, 14:07
Medlem
Tråden om Radio 1

Någon som lyssnar på Aschberg i Radio 1? Den där jävla Birgitta från Östermalm bör de porta. Maken till gnällig östermalmskärring har jag knappast hört!
Citera
2011-10-02, 14:12
Medlem
Radio? Finns det ens? Minns att jag läste om de på historian i skolan förut.

Nej men seriöst nu.
Vad handlar det om?
Citera
2011-10-02, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Radio? Finns det ens? Minns att jag läste om de på historian i skolan förut.

Nej men seriöst nu.
Vad handlar det om?

http://webradio.radio1.se/webbradio/podcast/radio1/robertaschberg.xml

Där finns program som mp3!

Aschberg har ett eget program i Radio 1 där han tar upp olika ämnen och vem som helst får ringa in (ingen "sluss" utan bara rakt ut i etern). Resulterar i att allsköns idioter ringer in. Bl.a. en hysterisk buddhist, en gnällig östermalmskärring, en gaggig tant osv. som ringer in hela tiden. Finns än så länge bara i Stockholm om man inte lyssnar på nätet.
Citera
2011-10-02, 15:50
Medlem
xurras avatar
Det riktigt underhållande när Birgitta, Lennart och övriga gänget ringer in varje dag.
Citera
2011-10-03, 14:47
Medlem
T.B.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Det riktigt underhållande när Birgitta, Lennart och övriga gänget ringer in varje dag.

Håller med dig. Diggar särskilt Lennart. Tycker han borde få ett eget program, han skulle kunna dra historiska anekdoter hur länge som helst. Han skulle exempelvis kunna köra nattskift.
Citera
2011-10-03, 21:00
Medlem
Citat:

Den där lisa gnäller ju även om det inte berör henne. Är det någon som vet vem denna Lisa är? Hon ska ju enligt sig själv vara någon känd konstnär så är det någon som vet nåt om henne?

Men Lennart måste man ju bara älska!
Citera
2011-10-04, 04:29
Medlem
T.B.s avatar
Måste tipsa om en mycket humoristisk ringare i Radio 1.

Hörde honom första gången i Aschberg som gick 9/8 -11. Gäst i programmet är Göran Forsmark och dom snackar om olika anekdoter i Forsmarks liv samt hans singelstatus. Aschberg vill att kvinnor ska ringa in för att eventuellt dejta Göran men självklart är det bara en massa snubbar som ringer in + the usual suspects som Lisa exempelvis.

Vid 1:21:21 ringer i alla fall någon som kallar sig "Kadher" och är fruktansvärt rolig. Otroligt skön kille. Stor humor.

Har även hört denna "Kadher" vid senare tillfällen och han ligger just nu 1:a på min inringarlista, tätt följd av historie-Lennart.
Citera
2011-10-08, 00:11
Medlem
therifs avatar
Ska sätta mig ner och lyssna lite ikväll, ska bli väldigt intressant att se om det är bättre än våra övriga radiostationer, som jag överlag anser vara skit. Bara P3 som mina öron finner attraktivt att lyssna på.
Citera
2011-10-08, 14:30
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.B.

Hörde honom första gången i Aschberg som gick 9/8 -11. Gäst i programmet är Göran Forsmark och dom snackar om olika anekdoter i Forsmarks liv samt hans singelstatus. Aschberg vill att kvinnor ska ringa in för att eventuellt dejta Göran men självklart är det bara en massa snubbar som ringer in + the usual suspects som Lisa exempelvis.

Vid 1:21:21 ringer i alla fall någon som kallar sig "Kadher" och är fruktansvärt rolig. Otroligt skön kille. Stor humor.

Har även hört denna "Kadher" vid senare tillfällen och han ligger just nu 1:a på min inringarlista, tätt följd av historie-Lennart.

Får väl säga att jag inte direkt anser Aschberg vara en jätte grym radiopratare. Men när den här Kadher ringde in fick hela hans program en helt ny innebörd! Shit vad jag garva när Göran beskrev tre burka kvinnor som tre tält. Vad var det är en jäkel som ringde in egentligen? Måste ju varit någon som trollade skiten ur Radio1.

Får hoppas Kadher fortsätter ringa in!
Citera
2011-10-08, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.B.

Går det och lyssna på det i efterhand? Hittar inte klippet under podcasts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in