• 1
  • 2
2011-10-04, 22:22
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rick-ransom
Jag tycker om tidsatmosfären i dem, spårvagnar, neonskyltar, m.m. ganska välgjort för att vara tv.
Och Stig Grybe är aldrig helt fel!

Har sätt "Idag Röd" nu faktist. Helt OK måste jag säga. Som du säger så är ju den där 40 tals miljön rätt häftig faktist. Dom har ju lyckats bra. Och så det där korrekta snacket som dom hade på den tiden,
typ "Herr Intendent" och "Fröken Lessler"..
För övrigt så såg jag att tre av skådisarna i filmen varit med i den klassiska serien Varuhuset.

Nästa film blir "Träff I Helfigur".
Citera
2013-03-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det gjordes en tv-serie om Trenter också - Som man ropar. Den är seg som snor och rätt knepig att få tag i. Än så länge har den inte släppts på vare sig vhs eller dvd.

Du måste skämta! Den bästa Trenter filmatiseringen!
Citera
2013-03-13, 09:24
Medlem
Blåbärskungens avatar
Jag roade mig med att se om tv-filmerna och jag måste säga att jag fortfarande tycker att stämmningen och särskilt sättet liken "presenteras" är läskigt. Månansiktet är ett barndomstrauma!
Citera
2013-07-01, 09:49
Medlem
Blåbärskungens avatar
Nu finns alla(inklusive Som man ropar) i SVTs öppna arkiv.
Citera
2016-06-16, 23:50
Medlem
Rex Roths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannaja
Du måste skämta! Den bästa Trenter filmatiseringen!

Nej, han skämtar inte. Jag har just plågat mig igenom "Som man ropar ...." från 1987. Ett visst släktskap med Åsa-Nisse-filmerna är märkbart..

Skitfilm helt enkelt!!
Citera
2020-06-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rex Roth
Nej, han skämtar inte. Jag har just plågat mig igenom "Som man ropar ...." från 1987. Ett visst släktskap med Åsa-Nisse-filmerna är märkbart..

Skitfilm helt enkelt!!
Nä nu livar jag upp den här gamla tråden

I första delen av Som man ropar går huvudpersonen på Gröna Lund och åker berg-och-dalbana. Är det någon som vet vilken man använt? En gammal träbana. Är det utomlands?
Citera
2020-10-31, 12:15
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Nä nu livar jag upp den här gamla tråden

I första delen av Som man ropar går huvudpersonen på Gröna Lund och åker berg-och-dalbana. Är det någon som vet vilken man använt? En gammal träbana. Är det utomlands?

Liseberg hade väl en gammal berg-och-dalbana i trä som stängde på 80-talet. Är det den?
Citera
2020-10-31, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Liseberg hade väl en gammal berg-och-dalbana i trä som stängde på 80-talet. Är det den?
Bra gissning! Så skulle det kunna vara.
Citera
2021-05-04, 19:33
Medlem
Rospigg1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Bra gissning! Så skulle det kunna vara.
Furuvik hade också en träberg&dalbana. Åkte den typ tidigt 90tal skulle jag tro eller sent 80tal
Citera
2021-05-11, 14:10
Medlem
Örjan Ramberg. Göteborgare. Han borde inte passa att spela Harry Friberg, inbiten stockholmare.

Men detta är en randanmärkning och Trenterserien är, som tråden framhållit, rätt välgjord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in