• 3
  • 4
2013-05-25, 16:50
Medlem
Alså det är såååå SJUKT gott... Köp en flaska curryketshup och ta lite extra curry så blire bra, men inte som i tyskland
Citera
2013-06-02, 09:13
Medlem
Lurkings avatar
Det tycker iofs inte jag, har varit i tyskland och käkat currywurst, har även käkat curryketchup på en massa ställen och det går inte att jämföra.

Gatuköket heter Krubberiet, en svart bod i länna köpcentrum, åk dit och prova, jämför sedan med en curryketchup. Det är drag i deras sås, lätt syrlig och god. Lätt värt
Citera
2013-06-02, 10:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Ja, fast en äkta currywurst innehåller en del kryddor som harmoniserar med själva såsen.

~Paul~
Äkta och äkta. Finns väl säkert en del kiosker, framför allt i Berlin, som satsar stenhårt på currywurst och jag tvivlar inte på att de har korv med speciella kryddor som du säger. Detta är dock enligt mig främst något skapat för turister.

Skulle våga påstå att 95-99 % av all currywurst som säljs i Tyskland är helt vanlig bratwurst eller bockwurst. Det speciella sitter i såsen och curryblandningen. Men gott är det!
Citera
2023-11-16, 00:13
Medlem
BUMP!

Kan tycka att steka en korv, skiva den, ha på ketchup och sedan ha på currykrydda är riktigt trevlig nattamat.
Citera
2023-11-19, 12:42
Medlem
Bennystraffsparks avatar
Har testat Martha Laue Spice Ketchup som går att köpa på Willys och den får tummen upp av mig. Rekommenderar den starka versionen
Citera
2023-11-22, 11:55
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmanvallo
Har ätit denna goda korv med riktiga pommes och den speciella såsen till under sommaren utomlands och försöker nu hitta bra alternativ här hemma.

Ser att det finns hur mycket olika recept som helst på näten men undrar om det finns färdig sås att köpa

Kan ni tipsa om var man hittar en god currywurst sås och bra currywurst korvar

Curryketchup och thūringerkorv från Lidl och så strö lite currypulver över, klart!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in