Flashback bygger pepparkakshus!
2011-10-01, 15:25
Medlem
Har tänkt länge på att importera en större mängd av t.ex en viss produkt, från utlandet, för att sälja det vidare här i Sverige för ett dyrare pris. Har studerat in blocket och tradera ett bra tag nu men kan fortfarande inte få en aning om vad som är populärt då det är flera kategorier jag har kollat på.

Vad har ni för tips på vad man skall importera? Nu förstår jag ju att ingen direkt kommer säga det bästa men lite tips kanske? Vart ska man köpa sina produkter ifrån? (Tänker mera på e-bay eller någon utlandsgrossit med nätbutik?)
Citera
2011-10-01, 15:34
Bannlyst
En tjejkompis till mig köpte pälsar på Ebay och sålde på tradera med bra vinst.
Undersök marknaden lite om du har tid och ork.
Citera
2011-10-03, 17:07
Medlem
Tack för svar. Har undersökt marknaden nu och det jag hittar är mestadels jackor. Vet du vad för typ av päls det var?

Tar gärna emot förslag på PM också på allt möjligt. Har en bra budget jag kan röra mig med men av säkerhetsskäl så kommer jag endast importera en mindre mängd av en viss vara.

Sen vill jag gärna ha länkar till grossiter i utlandet. Sidor som alibaba.

Helst sådana som är snabba med leverans och pålitliga när det gäller betalning.
Senast redigerad av nestak 2011-10-03 kl. 17:18.
Citera
2011-11-04, 10:41
Medlem
Det har nu gått ungefär över 1 månad och jag har undersökt tradera och blocket en hel del. Men eftersom det är så mycket som säljes och att det skiljer mycket i pris på varorna på t.ex blocket och tradera så vet man inte vad man skall gå på.

Förslag mottages, här och i pm.
Citera
2011-11-04, 11:56
Medlem
phixiuss avatar
De är väl bara att köpta något och testa kränga det vidare lite dyrare... laserpekare, kläder, hårvax all möjlig skit
Citera
2011-11-04, 14:21
Medlem
Jo, det är sant det du skriver. Testar man inte med något utav dessa och använder sin vilda fantasi så vet man heller inte vad som fungerar bäst

Kläder låter intressant. Men då vill jag exempelvis importera hoodies. Det är trots allt vinter nu och många vill säkert gosa sig i någon skön hoodie som man kan köpa från kina för runt 100 kr och kränga vidare här för 175 :- på tradera/blocket.

Fast nu vet jag ju inte hur detta fungerar så att köpa liksom 10 hoodies för 1000 kr och sedan bara "förlora" allt hade ju inte varit kul det med.

Laserpekare är inte så värst uppskattat det heller så det kan vi ju glömma direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in