• 25 489 online
  • 1 129 073 medlemmar
  • 58 577 148 inlägg
  • 1
  • 2
2011-10-01, 02:40
Medlem
Vad fanken är det här, nån som vet mer..

Frågan ställd var är Mariana web den nya Grifter?

Deal with my bad English, please:

People are turning it into the new grifter, but Mariana Web really does exist. People saying it's snuff or CP if full of horse shit, because that's not what it's about.

The only way I can explain Mariana Web is more or less like Wikileaks but going far, far, far beyond.

If you are the common Joe when it comes to the Internet (and that includes being a regular in newt gingrich) you will not find it. But if you obssess over it and you do find it, you're gonna be pretty much fucked one way or the other, I guarantee you that. I "browsed" it one day and I regret ever laying eyes upon the things I read there.

This world is a bad place.
Citera
2011-10-01, 03:08
Medlem
Kanske skall vara lite mer specifik, min postering ovan ger lite förklaring till kärnfrågan så jag fyller ut lite: hamnade i en tråd om Deep Web, alltså: katigoriserar man Internet i flera nivåer, som isbergsexemplet så har vi de översta skikten som vi de flesta rör oss i, det publika nätet så att säga.

Under ytan kommer det ytterligare nivåer, med peer to peer TOR och allt det där hackers, pedofiler, dissidenter och dylika rör sig och gör sitt skit. Aka Deep Web, vi vanliga, de flesta av oss simmar kring ytan. The Grifter är en titulering som jag förstått på länkar till sjuka individer som gör ett och ett annat live.

Marianergraven är världens djupaste punkt, beläget i Stilla havet, Mariana web, föga förvånande, ger en hint om det man kan hitta där, det rör sig inte om bporr eller snuffmovies som besvarat ovan. Blev bara väldigt nyfiken. Har inte kunnat hitta ett dyft mer om detta.
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-01 kl. 03:11.
Citera
2011-10-01, 03:26
Medlem
Samma lirare igen:

Listen up newfags, I've been there. You can't understand the shit that goes on there. The existentialist shit that we spew here honestly is the best way of describing it to you. Imagine your whole conceptions not just of society and government, but all of reality shaken to its very core. Imagine losing all sense of identity, and I'm not just talking about this We are Anonymous, you don't know us shit. you can't fathom, nor honestly can I, what looking at over nine thousand terabytes of the Creation's most classified shit can even do to you. I've seen it, and my mom got scared and said "you're moving with your auntie and uncle in Bel-Air."

En annans inlägg:

don't know if mariana shit is real
>i want it to be real
>been waiting for something like this for years lol
>imokwiththis

svaret:

It's real. But

1) you won't find a "link" to Mariana ... it can find you. But you won't find it. Ever.

2) when and if you find it, you'll lose everything you have. Everything.

3) It's about this world of ours being unreal. You can't accept that fact. Mariana can prove it to you.
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-01 kl. 03:29.
Citera
2011-10-01, 19:21
Medlem
...låter som pandoras box

eller bara ett försök till marknadsföring?
marianaworld.com
Citera
2011-10-05, 14:42
Medlem
fler citat

it's info. Info not meant for our eyes, collected and regulated by god knows who throughout time, and impossible for the authorities to control. That, and all the sick stuff you thought were urban legends and campfire tales. It operates completely different than anything on the surface web, or the deep web, and it moves at warp speed and utilizes alternate keys and mastercodes that takes severe programming skills to handle. It also works as a gateway to pretty much everything accessible by wire, so those who knows their way around The Mariana can access any interface anywhere, anytime. No hacking needed, no passwords, no codes.. - just programming.

Nånting är det ju vill jag tro i alla fall, tyvärr verkar det vara en liten skara av väldigt skickliga individer som har access till den här delen av nätet. Och de finns varken här på detta forum eller på så många andra ställen.
Citera
2011-10-05, 22:05
Medlem
LGDs avatar
Så Mariana web är en väldigt krypterad sida som bara ett fåtal människor har tillgång till?
Det här låter intressant, kommer följa tråden gladeligen. Men om nu grabben säger att sidan existerar och att han har sett allt skit, varför länkar han inte bara sidan?
Fyll gärna på med mer inlägg från honom, det här var föga intressant
Citera
2011-10-05, 22:10
Medlem
Gött mos hoppas de är the real deal och att sanningen läcker ut
skulle förvandla en hel värld om hon nämde att den "vanliga svensson" i detta fall som hon nämner Joe läcker.

I would mark out, it would be chaos.
Citera
2011-10-05, 22:24
Medlem
LGDs avatar
Förresten TS, vart hittar du dessa inläggen?
Citera
2011-10-06, 22:07
Medlem
xmzs avatar
Någon har blivit trollad på 4chan
Citera
2011-10-08, 00:14
Medlem
Att dyka nedåt på webben går och är ingen större konst. Frågan att besvara är väl då kanske anledningen.

Länkar till en artikel i ämnet.

http://www.rogerdavies.com/2011/06/dark-internet/

Att gå ännu djupare innebär ju bara mer mörker. Men också mindre liv i luckan.
De individer som får en kick av barnporr eller dealar med hackade kreditkortsnummer minskar i antal då de får sina behov tillgodosedda i deepwebben.
Det är alltså andra ämnen som behandlas ännu längre ned i mörkret och vad detta är kan jag bara spekulera i. Har ingen som helst aning om.' Bara att känslan säger mig att det är mer intrikat än fysisk och köttlig begäran och lust.
Vad jag förstått krävs ordentliga programmeringskunskaper och en vana att vara ute på "djupt vatten" och förstå riskerna med det.

Med "vana" menar jag att det inte anbelangar att man kommer att stöta på riktigt stötande material och sajter. Antigen går inte eq-faktorn igång för att man har svårt för empati och förståelse, svår moralsvikt, eller så har man sett det så mycket och vet att det alltid är där att man inte bryr sig om det längre. Man har vant sig.
Gamla Amanda som får se en sajt med fosterhemsbarn som torteras slår bakut och är inte en lämplig kandidat för att fortsätta resan nedåt.

"Riskerna" är uppenbara. Myndigheter hittar pedofilringar här, lurar knarkkurirer och övervakar oliktänkande samt terrorister. Gör man ett snetramp kan det svida länge.
Hackers och andra kan lätt komma åt dig och dina uppgifter om du inte vet vad du håller med, ta över din dator, kolla på dig genom din webkamera mm
Övriga risker är såklart pallar man att se det skit som är där??

Lägger man då sin själ på att veta vad Mariana web är och tar sig dit så undrar ju jag i de citat jag postat tidigare, vad kan där va?
Senast redigerad av Mozez54 2011-10-08 kl. 00:20.
Citera
2011-10-08, 14:10
Medlem
LGDs avatar
Det som gör det hela så tråkigt är att alltihopa bara kan vara påhitt också . Fan det här vill man ju bara få reda på mer om.
Citera
2011-10-08, 16:45
Medlem
funderar starkt på att ge mig an det som skrivs i artikeln du länkade till mozez.

jag återkommer och uppdaterar med vad jag finner i så fall.
Citera
  • 1
  • 2