Att dyka nedåt på webben går och är ingen större konst. Frågan att besvara är väl då kanske anledningen.
Länkar till en artikel i ämnet.
http://www.rogerdavies.com/2011/06/dark-internet/
Att gå ännu djupare innebär ju bara mer mörker. Men också mindre liv i luckan.
De individer som får en kick av barnporr eller dealar med hackade kreditkortsnummer minskar i antal då de får sina behov tillgodosedda i deepwebben.
Det är alltså andra ämnen som behandlas ännu längre ned i mörkret och vad detta är kan jag bara spekulera i. Har ingen som helst aning om.'
Bara att känslan säger mig att det är mer intrikat än fysisk och köttlig begäran och lust.
Vad jag förstått krävs ordentliga programmeringskunskaper och en vana att vara ute på "djupt vatten" och förstå riskerna med det.
Med "vana" menar jag att det inte anbelangar att man kommer att stöta på riktigt stötande material och sajter. Antigen går inte eq-faktorn igång för att man har svårt för empati och förståelse, svår moralsvikt, eller så har man sett det så mycket och vet att det alltid är där att man inte bryr sig om det längre. Man har vant sig.
Gamla Amanda som får se en sajt med fosterhemsbarn som torteras slår bakut och är inte en lämplig kandidat för att fortsätta resan nedåt.
"Riskerna" är uppenbara. Myndigheter hittar pedofilringar här, lurar knarkkurirer och övervakar oliktänkande samt terrorister. Gör man ett snetramp kan det svida länge.
Hackers och andra kan lätt komma åt dig och dina uppgifter om du inte vet vad du håller med, ta över din dator, kolla på dig genom din webkamera mm
Övriga risker är såklart pallar man att se det skit som är där??
Lägger man då sin själ på att veta vad Mariana web är och tar sig dit så undrar ju jag i de citat jag postat tidigare, vad kan där va?