2011-10-01, 02:38
Medlem
The-Johnnys avatar
Är furmark är tillräckligt för att kontrollera att grafikkortet funkar som den ska? Jag har kört furmark i ca 1 timme nu och mina två hd5870 ligger på ca 80 grader. Så om furmark är tillräckligt så är det inget fel på mina hd5870 x2.

Ifall jag kör 3dmark så kraschar programmet, oberoende på testområde. Senast kraschade den i cpu test, innan det i andra gpu test. Problemet jag har är att spel kraschar efter ca en timmes spelande. Jag har kört everest stabilitets test och får failure på cache ganska direkt, Försöker hitta felet och har nu kört igång memtest86 men den hittar inget fel med minnena.
Kan tillägga att problemen började dyka upp när jag köpte ett till grafikkort (hade ett innan) och 4 gb minne. Har win7 64 bit. I övrigt är mina temps bra. Liksom ifall memtest säger att allt är okej, men everest ger mig cache failure vid stabilitetstest, vad kan jag tolka det? Samtidigt så kraschar datorn vid spel o gpu test i 3dmark ibland... Har min cache i moderkortet rubbats helt plötsligt? Finns det program som kan kontrollera cachet överallt?

Moderkortet är Msi P55 GD65
Cpu i7860
Citera
2011-10-01, 03:41
Medlem
The-Johnnys avatar
Kan tillägga att jag får felmeddelandet i everest - "Stability Test Finished: -0.1 IPC"
Och i denna tråd får jag veta att det kan ha med att CPU:n får för lite voltage - http://www.xtremesystems.org/forums/...-Core-i7/page2

Det låter rimligt med tanke på att jag la till 4 gb extra ram (har 8 gb nu).

Nån som kan detta och hjälpa mig? Förstår inte så mycket...
Citera
2011-10-01, 13:27
Medlem
The-Johnnys avatar
Någon?
Citera
2011-10-01, 16:48
Medlem
Kan det vara nätagget som inte orkar driva allt du tryckt in i datorn? Vad har du för något idag?
Citera
2011-10-01, 18:18
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Kan det vara nätagget som inte orkar driva allt du tryckt in i datorn? Vad har du för något idag?

750 W nättaggregat borde väl räcka?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in