2011-09-30, 17:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabla88
Hoppas du får sten i urinet nån gång, åker in på akuten, sövs ner och någon av dina anhöriga tar beslutet:
" Nä, det är nog lika bra att avliva han... Kan ju bli dyrt och iom att vi är hans föräldrar/partner så bestämmer vi över han.." Idiot

Men är du efterbliven eller?
Det är en jävla katt, hur kan du ens jämföra det med en människa. säger det igen.
En.jävla.katt
Kostar 50 kr.

Ontopic: Tror ärligt talat det blir svårt,katter kan man inte styra över riktigt, det är det som gör dom så charmiga
Men det måste väl finnas saker katter avskyr? Bara lägga på en bricka när du är färdig för kvällen så slipper du paja soffan med.
Citera
2011-09-30, 18:06
Medlem
Katter är självständiga och skiter i vad du tycker så en filt är väl det bästa, i början hade jag en kattbädd i soffan men nu är den så gamal att alla som vill va där är där, dock har inte mina katter nåt hår. Skaffa en bra borste furminator till katten, en diskhandske som man drar där håret är funkar bra. Skaffa en filt i samma färg som soffan eller som bryter av lite snyggt.
Citera
2011-09-30, 19:26
Medlem
JizzieJinxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LingonGrovan
Om man inte klarar av att ha en katt i soffan... Herregud, den ligger där eftersom den tycker den är lika mysig och bekväm som du gör. Jag skulle aldrig utestänga min katt från mina möbler, det känns ju skitelakt (annan grej med hundar, som har en viss...doft..)

Jag föreslår att du inhandlar en fin filt. Katten kommer 9/10ggr lägga sig på filten och lämna din soffa i fred.

Bra idé. Våra katter är likadana. De ligger helst på det enda plagget/tyget som finns i soffan. De ligger även ALLTID på det vi lägger på golvet. Ex om posten kommis så lägger sig alltid någon av dem på lokaltidningen. Var och handlade på coop nyss, visst fan har ena katten lagt sig på en av påsarna som ligger mitt på golvet. Vi har inga mattor så det är väl därför. Skitbra idé!
Citera
2011-09-30, 19:33
Medlem
så nu är jag en djurplågare för att jag inte vill ha katten på soffan och hår överallt. har många som håller med mig att det inte är speciellt trevligt att ha katthår på soffan och de är inte lätt att få bort. jag är inte en djurplågare för de.

de går visst att vänja av katter vid visa saker, de gäller att vara bestämd. hur vet jag de? jo för när han kom till mig som kattunge hade uppfödaren gett han vanligt mat och tigde som tusan (vilket inte var mitt fel) idag tigger han inte ens just för att jag var bestämt och visade vars gränsen gock. och ni som nu kommer med att de är djurplågeri att inte låta katten äta vanligt mat förwslår jag er att läsa mer om de. djurens magar tål inte kryddor och de kan förstöra deras magar!!

Som en annan skrev så bestämmer inte kattrn över mina möbler eller mitt hem, utan de är jag. så sluta upp med att komma med massa skitsnack om djurplågeri för att katten sover på golvet. vilket han gör under dagen och han verkar inte må dåligt för han spinner för fullt upp!

jag bad om tips hur jag skulle göra och inte få falska anklagelser till att jag plågar mitt djur vilket jag fan inte gör. jag har redan en pläd på soffan men han lägger sig överallt ändå!
Citera
2011-09-30, 19:42
Medlem
Fukitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifoses
så nu är jag en djurplågare för att jag inte vill ha katten på soffan och hår överallt. har många som håller med mig att det inte är speciellt trevligt att ha katthår på soffan och de är inte lätt att få bort. jag är inte en djurplågare för de.

de går visst att vänja av katter vid visa saker, de gäller att vara bestämd. hur vet jag de? jo för när han kom till mig som kattunge hade uppfödaren gett han vanligt mat och tigde som tusan (vilket inte var mitt fel) idag tigger han inte ens just för att jag var bestämt och visade vars gränsen gock. och ni som nu kommer med att de är djurplågeri att inte låta katten äta vanligt mat förwslår jag er att läsa mer om de. djurens magar tål inte kryddor och de kan förstöra deras magar!!

Som en annan skrev så bestämmer inte kattrn över mina möbler eller mitt hem, utan de är jag. så sluta upp med att komma med massa skitsnack om djurplågeri för att katten sover på golvet. vilket han gör under dagen och han verkar inte må dåligt för han spinner för fullt upp!

jag bad om tips hur jag skulle göra och inte få falska anklagelser till att jag plågar mitt djur vilket jag fan inte gör. jag har redan en pläd på soffan men han lägger sig överallt ändå!

Så vem har sagt det? Vi flesta gav rådet om filt på soffan. Mina går inte på köksbänken eller bord för det har jag lärt dom.
Katter kan läras men du verkade rätt desperat i din frågeställning och ärligt intresserad av hjälp och tips.
Gissar på att det var fel.
Citera
2011-09-30, 20:16
Medlem
ja men då kansle du ska läsa igen. ni kanske inte skrev de bokstavligen men hur låter ni? inte speciellt trevlig på de sättet ni skrev och fick mig till att känna mig ist som en dålig människa samt som en djurplågare bara för att jag inte vill ha min katt på soffan och ville bara få tips. Och fråga om tips måste man väl ändå få göra? för frågar man inte så får man inget veta.

de jag undrade i de hela om de fanns något i motsatts till kattmynta? jag kan ju inte spruta ättika eller citrusfrukter på soffan eftersom de skulle förstöra den och då undrade jag om förslag. pläd har jag men finns de andra tips?
Citera
2011-09-30, 20:24
Medlem
Fukitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifoses
ja men då kansle du ska läsa igen. ni kanske inte skrev de bokstavligen men hur låter ni? inte speciellt trevlig på de sättet ni skrev och fick mig till att känna mig ist som en dålig människa samt som en djurplågare bara för att jag inte vill ha min katt på soffan och ville bara få tips. Och fråga om tips måste man väl ändå få göra? för frågar man inte så får man inget veta.

de jag undrade i de hela om de fanns något i motsatts till kattmynta? jag kan ju inte spruta ättika eller citrusfrukter på soffan eftersom de skulle förstöra den och då undrade jag om förslag. pläd har jag men finns de andra tips?

När jag skrev jag höll med så var det angående det med filten. Men vilket som. Ha en bra kväll surpelle.
Citera
2011-09-30, 20:45
Medlem
Lägg dit några spikmattor, plast, hela citroner, en gran eller stäng dörren.
Nej men seriöst, självklart gör du en bättre plats till katten, katter gillar att ligga högt så ha ett högt klätterträd/hylla med en skön bädd på. Mina älskar sitt klätterträd vid fönstret och sina bäddar på stolar vid elementet.
Senast redigerad av Sana 2011-09-30 kl. 21:01.
Citera
2011-09-30, 21:45
Medlem
Lys avatar
Lägg ut ett fint tyg eller en pläd där katten brukar ligga i soffan. Och borsta katten ofta. Katter fäller tyvärr hår, det är jobbigt, men inte så mycket att göra åt. Och köp en bra kattmöbel med flera avsatser och krypin.
Citera
2011-09-30, 23:44
Medlem
Corinnes avatar
Några olika förslag:

1) Sälj katten.

2) Stäng dörren till vardagsrummet.

3) Erbjud fullgoda alternativ i samma höjd/mjukhet som katten får ligga på.

4) Gilla läget och ta bort håret eftersom med roller eller liknande.
Citera
2011-10-01, 01:40
Medlem
Riddarhusets avatar
Nä trådstartaren har inte tagit tipsen på allvar.
Vill nog bara ha erkännande för att detta inte går att lösa. och låta kattjävulen göra vad han vill.
Vågar inte göra det som krävs
Jag ger mina tips igen.

När den ligger på soffan.
Ge katten en elstöt
Eller skjut den med en slangbella så fort den ligger där. Det skall göra ont
Eller lägg en högtalare i soffan och skruva på ett ashögt trumsolo plötsligt.
Lägg på en filt under natten som luktar apa
Citera
2011-10-03, 02:37
Medlem
NewDeers avatar
Har du testat fy-spray?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem