Citat:
Ursprungligen postat av sorbriquet
Kan du snälla svara på min fråga bara?
Känner du att ni luktar annorlunda. Eller tycker ni svenskar luktar något speciellt??
Jag är seriöst intresserad om vad fallet är.
Okay lukten?? problemet är människan i grunden är ett djur, vi har alla olika lukt och kroppsodör , for example när jag komm Sverige i 2003 då hade jag faktist väldigt svårt om hur svenskarna luktade. det var outhärdligt för mig om svenskarns lukt men after några år jag har blivit van med det.
Om somalier luktar? först är det så att somaliska kvinnor använder nåt som heter ATTAR, det är nåt rökelse som är ganska popular i Somalia. even om denna medel för mig lukar inte så stark upplever det flesta svenskar som väldigt obehanligt. och i Sverige och svenskarna använder man för mycket deodorant o parfymer för att dölja sina naturliga djuriska lukt, kanske somaliska män använder inte så mycket av Deodorant därför kanske man upplever att somalier luktar.
och det finns också studier som visar att om man ogillar ett viss grupp och om nån av dessa människor kommer nära dig då det kommer upp dina djuriska censorer(form av extra lukt censor) och det resulterar att even om personen har normal lukt du upplever ändå att personen har obehanligt Lukt.