2011-09-29, 22:36
  #121
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sighajl
Uppenbarligen kan du du fortfarande inte prata svenska.
HEhehehehehehehehehe Ni negrer äro för roliga.
Han försöker ju verkligen att acklimatisera sig så hoppa inte på honom personligen. Han är faktiskt vettig. Klart man själv försvarat sitt folk om alla snackade skit om dem.
Även om nu även jag är emot somalietåget hit så bör ju de som är här och sköter sig uppmuntras.
2011-09-29, 22:36
  #122
Medlem
DickWads avatar
Själv tycker jag att vi på Flashback är påtok försnälla mot Somalier
Du för se det som konstruktiv kritik helt enkelt.
2011-09-29, 22:38
  #123
Bannlyst
Hade ingen direkt åsikt om somalier innan jag läste denna tråd.

Mer dryg och otacksam människa får man leta efter.
Om syftet med tråden var att väcka sympati och förståelse för somalier så har TS misslyckats å det grövsta.
2011-09-29, 22:38
  #124
Medlem
Mavvelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeathKill
Nämn en somalier med vettiga argument så är du inte dålig. Deras IQ är bevisat lägre än västvärldens.


Deras IQ har ju dock inget med att de inte kan "förstå", de kommer ifrån ett outvecklat land och tyvärr har de inte fått möjligheten att bli "smarta" eller bildade på vår nivå. Om du träffar en Somalier som är uppväxt i Sverige så kan jag garantera dig att han/hon är minst lika smart som dig och mig. Lite realism får vi nog ha här med. Man ska ju inte hata bara för att hata.
2011-09-29, 22:44
  #125
Medlem
DickWads avatar
Varför åker ni inte tillbaks och bygger upp ert hemland om ni är så arbetsamma och ducktiga som TS säger ?
2011-09-29, 22:46
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickWad
Varför åker ni inte tillbaks och bygger upp ert hemland om ni är så arbetsamma och ducktiga som TS säger ?
Exakt! Stanna kvar och slåss för era rättigheter, försök bygga upp landet precis som alla andra länder fått göra istället för att dra till Sverige å snylta!
2011-09-29, 22:47
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavvelito
Deras IQ har ju dock inget med att de inte kan "förstå", de kommer ifrån ett outvecklat land och tyvärr har de inte fått möjligheten att bli "smarta" eller bildade på vår nivå. Om du träffar en Somalier som är uppväxt i Sverige så kan jag garantera dig att han/hon är minst lika smart som dig och mig. Lite realism får vi nog ha här med. Man ska ju inte hata bara för att hata.
Har du gjort någon mer omfattande studie av andra generationens somaliers IQ i Sverige? Att de misslyckas i så hög grad redan i grundskolan talar emot att gener inte skulle ha något med saken att göra. Nu är visserligen somalier hybrider mellan niggers och nordafrikaner, vilket teoretiskt skulle kunna öka chanserna för mer begåvat beteende om möjligheterna uppstod, dock talar alla svenska och israeliska studier om andelen autistiska östafrikaner emot detta.
2011-09-29, 22:47
  #128
Medlem
somalisomaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sorbriquet
Kan du snälla svara på min fråga bara?
Känner du att ni luktar annorlunda. Eller tycker ni svenskar luktar något speciellt??
Jag är seriöst intresserad om vad fallet är.


Okay lukten?? problemet är människan i grunden är ett djur, vi har alla olika lukt och kroppsodör , for example när jag komm Sverige i 2003 då hade jag faktist väldigt svårt om hur svenskarna luktade. det var outhärdligt för mig om svenskarns lukt men after några år jag har blivit van med det.

Om somalier luktar? först är det så att somaliska kvinnor använder nåt som heter ATTAR, det är nåt rökelse som är ganska popular i Somalia. even om denna medel för mig lukar inte så stark upplever det flesta svenskar som väldigt obehanligt. och i Sverige och svenskarna använder man för mycket deodorant o parfymer för att dölja sina naturliga djuriska lukt, kanske somaliska män använder inte så mycket av Deodorant därför kanske man upplever att somalier luktar.


och det finns också studier som visar att om man ogillar ett viss grupp och om nån av dessa människor kommer nära dig då det kommer upp dina djuriska censorer(form av extra lukt censor) och det resulterar att even om personen har normal lukt du upplever ändå att personen har obehanligt Lukt.

Citat:
sorry my swedish
__________________
Senast redigerad av somalisomalier 2011-09-29 kl. 22:55.
2011-09-29, 22:48
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaliah
Hej. Jag har sett att det är för mycket hat mot somalier i alla trådar som jag läst.. Att vi är outbildade att vi lever på socialbidrag , att vi lever på andra , att vi är kriminella osv osv listan är oändlig.

Jag själv är en somalier som är född i Sverige jag anser mig vara både svensk och somalisk.. Jag pluggar till Nationalekonom, mina föräldrar lever varken på andra & socialbidrag. Vi är som vilken annan familj som helst. Vi är inte kriminella. Jag är trött på alla smygrazister därute som är fega IRL och via internet så tuffa. O det här med negativiteten mot somaliska tjejer tycker jag är för mycket. Att vi är fula tjocka osv. Är det anledningen till att jag valdes till snyggaste tjejen i gymnasiet ? Nej trodde väl inte det.

Själv har jag ingenting emot framstående och välintegrerade somalier som jobbar hårt, håller sig på rätt sida av lagen och som dessutom luktar gott.

Det vore jätteroligt att någon gång i livet få träffa en sån IRL och inte bara höra om dem i sagans värld.
2011-09-29, 22:49
  #130
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaliah
Hej. Jag har sett att det är för mycket hat mot somalier i alla trådar som jag läst.. Att vi är outbildade att vi lever på socialbidrag , att vi lever på andra , att vi är kriminella osv osv listan är oändlig.

Jag själv är en somalier som är född i Sverige jag anser mig vara både svensk och somalisk.. Jag pluggar till Nationalekonom, mina föräldrar lever varken på andra & socialbidrag. Vi är som vilken annan familj som helst. Vi är inte kriminella. Jag är trött på alla smygrazister därute som är fega IRL och via internet så tuffa. O det här med negativiteten mot somaliska tjejer tycker jag är för mycket. Att vi är fula tjocka osv. Är det anledningen till att jag valdes till snyggaste tjejen i gymnasiet ? Nej trodde väl inte det.

Lite självgod med det sista eller?

Som du tror att Sverige är fult av smygrasister tror vi att alla Somalier går på bidrag! FÖRDOMAR!
2011-09-29, 22:54
  #131
Medlem
pizzaskinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Läs noga nu!

Ni hör inte hemma här, vare sig nu, i morgon, om ett år, eller 20 år.
Negern kommer alltid vara en avskydd djurart, så är det i alla länder där vit befolkning dominerar.
Du är inte svensk och kommer aldrig att ses som svensk, kom ihåg det så sluta spela mangas.
Jag är ärlig när jag säger att 9/10 svenskar avskyr sådana som du.

Det är inte konstigt att folk som är invandringskritiska klassas som rasister när de förväxlas med rikspuckon som du. VARFÖR skall det vara så svårt att diskutera invandring på ett civilicerat sätt?
2011-09-29, 22:56
  #132
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaliah
Hej. Jag har sett att det är för mycket hat mot somalier i alla trådar som jag läst.. Att vi är outbildade att vi lever på socialbidrag , att vi lever på andra , att vi är kriminella osv osv listan är oändlig.

Jag själv är en somalier som är född i Sverige jag anser mig vara både svensk och somalisk.. Jag pluggar till Nationalekonom, mina föräldrar lever varken på andra & socialbidrag. Vi är som vilken annan familj som helst. Vi är inte kriminella. Jag är trött på alla smygrazister därute som är fega IRL och via internet så tuffa. O det här med negativiteten mot somaliska tjejer tycker jag är för mycket. Att vi är fula tjocka osv. Är det anledningen till att jag valdes till snyggaste tjejen i gymnasiet ? Nej trodde väl inte det.

Vad jobbar dina föräldrar med? Tolkar? Hjälper andra invandrare? Dvs. inom "invandringsindustrin"?

Väljer man verkligen ut den "snyggaste tjejen" i gymnasiet numera? Något slags miss-tävling?

Du läser till nationalekonom säger du, men kan inte ens stava till rasist...Märkligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in