• 32 756 online
  • 1 139 609 medlemmar
  • 59 034 086 inlägg
2011-09-29, 13:08
Medlem
NS_14s avatar
Under seminariet Finns det plats för samhällsjournalistiken idag? oroar sig Lars Adaktusson och chefredaktören för Expressen, Thomas Mattsson, ihop om sitt egna arbete i framtiden och ställer sig frågan hur de kan konkurrera med b la Internet.

Thomas Mattson nämner bland annat Flashback jämte Politiskt Inkorrekt som "undervegetation" på nätet som frontfigurer i motståndet mot kvällsdrakarnas beslut att förhandsmoderera kommentatorsfälten.

Spola till 18:05
http://svtplay.se/v/2545863/bok_och_...en_i_framtiden
Citera
2011-09-29, 13:18
Medlem
fritjofkonkass avatar
"Undervegetation" var onekligen ett originellt ordval för ett forum med 576000 medlemmar. Uppenbart varför han lägger Flashback i skottgluggen. "Yttrandefrihet på riktigt" går tvärt emot deras hårdmodererade kommentarsfunktioner.
Senast redigerad av fritjofkonkas 2011-09-29 kl. 13:21.
Citera
2011-09-29, 13:24
Medlem
Kungensbordells avatar
Man ser avundsjukan överallt. Men det är inte så konstigt egentligen, för det vore väl aftonhoran och expressens dröm att bli lika stora som flashback.
Citera
2011-09-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
"Undervegetation" var onekligen ett originellt ordval för ett forum med 576000 medlemmar. Uppenbart varför han lägger Flashback i skottgluggen. "Yttrandefrihet på riktigt" går tvärt emot deras hårdmodererade kommentarsfunktioner.
Du tror den siffran ör indivuduella och/eller aktiva individer?
För det är det inte
Citera
2011-09-29, 13:34
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Du tror den siffran ör indivuduella och/eller aktiva individer?
För det är det inte

Klart siffran ter sig en aning oproportionerlig, eftersom den inkluderar obekräftade-, inaktiva-, dubbel-, och avstängda konton. Men vad annars har man att gå efter?
Citera
2011-09-30, 18:55
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Man ser avundsjukan överallt. Men det är inte så konstigt egentligen, för det vore väl aftonhoran och expressens dröm att bli lika stora som flashback.

När man talar med vanligt folk ute i verkligheten avslöjar dessa väldigt ofta att de själva inte skriver på Flashback, men att de s g s dagligen läser det som skrivs i den politiska delen av detta forum. En extra förhöjd prevalens hos läsare av FB verkar finnas hos journalister, och märkligt nog även bland läkare och jurister.
Bland de kvinnliga läsarna av sagda forumdel är läraryrket och sociologyrket vanligt förekomande och även bland pedagoger och övriga humanister finner man hög läsarfrekvens av just politikdelen på FB.
Nu kommer givetvis den obligatoriska frågan: Har du någon vetenskaplig undersökning som stödjer dina personliga iakttagelser ? - Nej, men fortsätter jag att samla på mig erfarenheter i den här riktningen så har jag snart ett tillräckligt stort underlag för att själv göra en sådan.

Min personliga bedömning är dock att den politiska diskussionen på Flashback är essentiell för att kunna få ett nutidskvitto på den samtida åsiktsbasen hos svenska folket i stort.
Citera