Citat:
Ursprungligen postat av Dr0ster
Undvik Gamlestaden om du vill känna dig trygg om natten. Det är inte något Hammarkullen, men jag skulle inte vilja springa runt där klockan 12 på natten. När jag varit där har jag varit nära att åka i på spö av bråka invandrare flertalet gånger (enbart p.g.a mitt utseende).

Tycker att du överdriver ganska rejält om Gamlestan. Själv är jag både rakad och blond och har aldrig haft någora problem överhuvudtaget i Gamlestan. Har ju iofs inte haft några problem de dussintalet gånger som jag somnat på spårvagnen och vaknat upp borta i Bergsjön heller, inte ens de gånger då jag valde att gå från Bergsjön till Gamlestan mitt i natten vilket tog en bra jävla stund^^ Jag är inte heller stor utan mina 170cm och 67kg är nog inte de mest skräckinjagande som man kan tänka sig. Du har inte heller många hyresrätter i Gamlestan vilket är en stor fördel iochmed att det inte blir så mycket skitmänniskor. Visst är det illa med källarmoskén i industriområdet men utöver det så är det inte speciellt illa. Bor bra mycket mer svenskar än invandrare där. De invandrare som bor där har arbete och då även mycket mer skötsamma.