2011-09-28, 21:24
Medlem
Jag och min sambo funderar på att flytta till Göteborg och undrar nu vilka områden som kan vara aktuella för ett svenskt par som de senaste åren bott i Norge.

Vi önskar nu flytta tillbaka till Sverige och letar efter:

Vi letar efter en lägenhet för ca 2 miljoner i ett område med få "bidragstagare".
Det skall vara ett område där man kan gå ensam på natten och rasta hunden utan att känna sig otrygg.
Om det är ett yttre område skall det finnas goda kommunikationer till och innom centrumområdet.

Det vi vet så här långt är att vi skall undvika Angered och backa.

Vilket område hade du flyttat till om du flyttade till eller inom Göteborg?
Citera
2011-09-28, 21:27
Medlem
Örgryte, Linnestaden, Vasastan skulle jag satsa på
Citera
2011-09-28, 21:29
Medlem
Linné skulle jag satsa på. Rätt centralt och så. Annars är väl Johanneberg ett tips. Örgryte är rätt nice det också. Vill du komma ner i pris en del så är Gamlestan på uppgång och uppfräshning samtidigt som det inte är speciellt mycket bidragstagare förutom då när de ska till en källarmoske som ligger i industriområdet där. Mycket nybyggen på gång och en del färdigt i Gamlestan också.
Citera
2011-09-28, 21:33
Medlem
Jag bor i Guldheden som verkar vara känt för att vara ett väldigt lugnt område. Hyfsat centralt (enligt Metro ska det snart räknas som "i stan"). Det är mest pensionärer och studenter här. Mysigt att rasta hunden och jag har aldrig känt mig otrygg när jag har gått ensam på natten.
Annars är det nog Linné som ligger högst upp på listan.
Citera
2011-09-28, 21:39
Medlem
xceLs avatar
Majorna är ju trevligt, för att inte glömma klippan!
Citera
2011-09-28, 21:42
Medlem
Kan inte annat än att säga +1 till alla som postat innan.

Gamlestan är kanske inte klockrent för just er, fast själv hade jag nog kunnat tänka mig bo där iof.

Kålltorp och Lunden är även dom lugna och fina. Hade jag köpt lägenhet idag hade det nog blivit Kålltorp eller Guldheden, oslagbart nära till Skatås/Änggårdsbergen. Fast jag är ju å andra sidan ett big fan av löpning och grönområden. Prioriterar ni närheten till stan så är nog Linné, Vasa eller Johanneberg rätt för er.
Citera
2011-09-28, 21:46
Medlem
Tack för svar så här långt!

Gamlestaden eller linnestaden verkar vara heta kandidater än så länge.
Prismässigt kan det gärna vara att lägenheterna går billigare än 2'' och att man kan ta en del av pengarna till renovering.
Citera
2011-09-28, 22:28
Medlem
Butterkakans avatar
Biskopsgården, Länsmansgården, Hammarkullen, Angered, Kviberg, Bergsjön, Hammarkullen, Stenkullen, Tynnered och gamlestan.
Citera
2011-09-28, 22:31
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan
Biskopsgården, Länsmansgården, Hammarkullen, Angered, Kviberg, Bergsjön, Hammarkullen, Stenkullen, Tynnered och gamlestan.

Vad är det för fel på Hjällbo?
Citera
2011-09-28, 22:33
Medlem
Butterkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunderK
Vad är det för fel på Hjällbo?

Nej absolut inget fel, het underbar plats att bo på,, agree?
Citera
2011-09-28, 23:28
Medlem
Butterkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumpelump
Linné skulle jag satsa på. Rätt centralt och så. Annars är väl Johanneberg ett tips. Örgryte är rätt nice det också. Vill du komma ner i pris en del så är Gamlestan på uppgång och uppfräshning samtidigt som det inte är speciellt mycket bidragstagare förutom då när de ska till en källarmoske som ligger i industriområdet där. Mycket nybyggen på gång och en del färdigt i Gamlestan också.

Läs en saga för mej!!!
Citera
2011-09-29, 06:14
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan
Hammarkullen ligger i Angered.

Linné är rätt bra men det hänger/bor en hel del dårar där kring Järntorget och Andra Lång.
Som någon sa är Kålltorp väldigt lugnt och fint och även Guldheden.
Masthugget är inte så dumt heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in