2011-09-28, 20:52
Medlem
Hej,
Jag har verkligen försökt men sitter nu fast och behöver hjälp.

Jag har en hotmailadress. Den adressen är kopplad till Iphonen, funkar skitbra, kan läsa mailen både i telefonen samtidigt som de är olästa på hotmail.com.
Men nu kommer jag till mitt problem. Jag vill blanda in ett tredje program i det här. Nämlien MAIL på min MAC-dator.

Jag vill kunna få mailen till alla tre ställen och även att de ska vara olästa på alla tre stället även om jag läst mailet på hotmail te x, går det ens?
Det gick att göra men jag fick någon ny "POP-mapp" på hotmailen och det vill jag ju inte ha. De ska komma till inkorgen precis som det varit när jag bara hade iphonen och hotmailen.

Det viktigaste är iaf att jag vill ha mina mail till alla tre inkorgar.

Snälla snälla hoppas någon förstår hur jag menar och kan hjälpa mig!
Tack på förhand!
Citera
2011-09-28, 21:03
Medlem
Tihihis avatar
Hotmail använder Exchange Activesync och POP3. Exchange Activesync går bara att ansluta sig till med mobiltelefoner (eftersom Microsoft inte ger ut andra licenser), du är alltså tvungen att använda POP3 på datorn.

Men du kan ju med POP3 ställa in att Mail ska låta mailen ska ligga kvar på servern och då fungerar det nästan bra.
Citera
2011-09-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bambii
Jag vill kunna få mailen till alla tre ställen och även att de ska vara olästa på alla tre stället även om jag läst mailet på hotmail te x, går det ens?

Använder du IMAP och läser ett mail så kommer den ju att markeras som läst på alla enheterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in