2011-12-05, 09:50
Medlem
Harry_s avatar
Afram & Vallentina

http://www.fildirekt.se/1323163102.jpg
Citera
2011-12-05, 12:14
Medlem
G.Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cristiana
jag kan inte påstå att jag hatar men känner stark avsmak för dessa människor eftersom de väljer att gifta sig med dem som förtryckt och nästintill utplånat oss. jag tror absolut på förlåtelse men vi behöver inte beblanda oss med dem mer än nödvändigt, anaka ska vi gå föda deras barn nu också?! jag bajsar snett på sådana syrianer. och ännu mer på det programmet som hittat de mest udda par som existerar, next får vi se bobbys gay bröllop också.

Vilket folkslag pratar vi om? Har jag missat nåt?
Citera
2011-12-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Du skrev att svenskar skiljer sej för skitsaker som att köttfärssåsen frugan lagar inte var speciellt god.
Därmed är det underförstått att du menar att ni skiljer er av "ädlare" anledningar om ni skiljer er alls.

Jag har ingenstans påstått att otrohet beror på etnicitet, däremot är det vanligare med otrohet i stället för skilsmässa bland utlänningar p.g.a den kulturella skammen som medföljer en eventuell skilsmässa.
Dessutom stannar många kvar i äktenskapet av bekvämlighetsskäl då det är skönt med någon som passar upp på en (menar då så klart dom som lever enligt dom gamla könsrollerna) och har flickvänner och ONS här och där.

Jag snackar heller inte om killar som ligger runt med (svenska) tjejer för att sedan stadga sej med en från sitt eget land.
Om du är det minsta läskunnig så ser du att jag skriver om otrohet UNDER förhållandet/giftermålet.
Vad folk gör när dom är singlar skiter jag i oavsett etnicitet, men du verkar ha missat diskussionens ämne trots att du själv startade den.

Och den där statistiken säger noll och inget då det inte alls är svårt att förbli gift på pappret, men ändå springa med andra tjejer.
Allt den statistiken säger är att västerlänningar inte låter andra människor (släktingar och vänner) döma dom ifall dom vill skilja sej.

ädlare vet jag inte om jag skulle påstå att det var, men man försöker och kämpar iaf trots motgångar. svenskar ger upp för att de tröttnar på sin partner för att de inser att de vill utforska saker på egen hand de lämnar sina barn och familj pga. av själviska orsaker.

jag ska förnekar inte att skammen skulle vara en orsak, men skulle inte kunna påstå att det är den huvudsakliga. för min del är det självklart att jag har det tufft en period och bearbetar de problem som uppstår i vår relation, för jag skulle aldrig kunna utsätta mina barn för det vår splittring skulle innebära för dem. våra familjeband är oerhört starka vilket är svårt för många som inte upplevt det att förstå. Därför tror jag väljer många i första hand att inte skilja sig utan håller ihop för sin familjs skull. det sista man vill göra är att bryta upp och förstöra hela relationen, för som jag tidigare nämnt i mina inlägg så gifter jag inte mig med bara min man utan hela hans familj och han blir del av min, våra familjer enas och blir som en ny stor familj i de flesta fall.

fortfarande, tror du inte att svenskarna som skiljer sig varit otrogna, är helt övertygad om att de skiljer så mycket just pga. otrohet så där faller hela din teori lilla vän. så kom inte med löjliga påstående om att utlänningar skulle ah en större tendens att vara otrogna.

jag tror verkligen på att endast Gud kan döma mig, men när det kommer till skilsmässor skadar det inte om folk dömer en om det gör att man till slut kommer till en punkt där man blir lycklig. för inget förhållande är som en dans på rosor, den som påstår att de inte haft några problem eller tjafs är antingen hjärndöda eller lever i ett helt opassionerat förhållande.

du verkar inte förstå vad jag menar för du vill inte tro att det är så, du vill så gärna tro att det beror på samhällets/ vår omgivnings åsikter men det har mer att göra med att man blickar framåt och inser att det inte är värt det. den som vill skilja sif kommer att skilja sig men vi prioriterar familjen, många svenskar prioriterar sig själva.
Citera
2011-12-05, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.W
Vilket folkslag pratar vi om? Har jag missat nåt?

har du sett programmet? om inte så kolla så kommer du kanske förstå varför jag väljer att kalla dem smuts. för i mina ögon är en syrian som väljer att gifta sig med en muslim och bilda familj med den personen ingen typisk äkta syrian. varsågod att spy hur mycket du vill men lika mycket som du spyr åt mina kommentarer spyr jag av att se dem på tv och skämma ut sig själva och vårt namn. dock ska jag inte förneka att jag förundras att de kan glömma sina rötter och gå vidare.
Citera
2011-12-05, 17:21
Medlem
G.Ws avatar
Citat:
har du sett programmet? om inte så kolla så kommer du kanske förstå varför jag väljer att kalla dem smuts. för i mina ögon är en syrian som väljer att gifta sig med en muslim och bilda familj med den personen ingen typisk äkta syrian. varsågod att spy hur mycket du vill men lika mycket som du spyr åt mina kommentarer spyr jag av att se dem på tv och skämma ut sig själva och vårt namn. dock ska jag inte förneka att jag förundras att de kan glömma sina rötter och gå vidare.

Enligt mig så har den personen gjort en muslim till kristen. De är väll en bra gärning enligt vår tro. Att vara syrian är väll att vara en bra kristen. Inte kalla folk för smuts. Sen fanns det andra par som va helt syrianer och inte smuts som du skrev. Dra alla över en kam är fel, tycker jag sen får du skriva hur och vad du vill. Ingen ser dig och du ser ingen, jätte lätt att skriva vad man vill
Citera
2011-12-05, 17:51
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
ädlare vet jag inte om jag skulle påstå att det var, men man försöker och kämpar iaf trots motgångar. svenskar ger upp för att de tröttnar på sin partner för att de inser att de vill utforska saker på egen hand de lämnar sina barn och familj pga. av själviska orsaker.

jag ska förnekar inte att skammen skulle vara en orsak, men skulle inte kunna påstå att det är den huvudsakliga. för min del är det självklart att jag har det tufft en period och bearbetar de problem som uppstår i vår relation, för jag skulle aldrig kunna utsätta mina barn för det vår splittring skulle innebära för dem. våra familjeband är oerhört starka vilket är svårt för många som inte upplevt det att förstå. Därför tror jag väljer många i första hand att inte skilja sig utan håller ihop för sin familjs skull. det sista man vill göra är att bryta upp och förstöra hela relationen, för som jag tidigare nämnt i mina inlägg så gifter jag inte mig med bara min man utan hela hans familj och han blir del av min, våra familjer enas och blir som en ny stor familj i de flesta fall.

fortfarande, tror du inte att svenskarna som skiljer sig varit otrogna, är helt övertygad om att de skiljer så mycket just pga. otrohet så där faller hela din teori lilla vän. så kom inte med löjliga påstående om att utlänningar skulle ah en större tendens att vara otrogna.

jag tror verkligen på att endast Gud kan döma mig, men när det kommer till skilsmässor skadar det inte om folk dömer en om det gör att man till slut kommer till en punkt där man blir lycklig. för inget förhållande är som en dans på rosor, den som påstår att de inte haft några problem eller tjafs är antingen hjärndöda eller lever i ett helt opassionerat förhållande.

du verkar inte förstå vad jag menar för du vill inte tro att det är så, du vill så gärna tro att det beror på samhällets/ vår omgivnings åsikter men det har mer att göra med att man blickar framåt och inser att det inte är värt det. den som vill skilja sif kommer att skilja sig men vi prioriterar familjen, många svenskar prioriterar sig själva.

Hur kan du veta varför svenskar skiljer sej?
Svenskar kämpar lika mycket som någon annan för att hålla ihop sina relationer, speciellt om det finns barn med i bilden.
En separation/skilsmässa är alltid ett misslyckande för ALLA människor, men du påstår att svenskar skiljer sej lite hur som helst och vandrar lyckligt vidare.

Jag har aldrig påstått att det inte finns problem i alla förhållanden, ännu en gång visar du din brist på läsförståelse. Jag kan inte annat än sucka.

Du är oerhört fördomsfull och har totalt fel i det mesta du påstår.
Du måste väl fatta att INGEN människa ser en skilsmässa som en framgång?
Inte ens svenskar som du tycker så illa om.
Förstår du inte en så fundamental sak så har du enligt min mening stora problem med förståndet.

Sa heller aldrig att svenskar aldrig är otrogna, finns säkert dom som skiljer sej p.g.a otrohet.
Det jag försökte beskriva var hur skillnaden ofta ser ut mellan västerlänningar och invandrare (talar då i huvudsak om invandrare som är katoliker, ortodoxa och muslimer) som är i en relation dom inte är 100% nöjda med.
Dom utländska männen är otrogna utan att ha en tanke på att skilja sej.
Skulle detta vara ett värdigt äktenskap menar du?
Är dom männen mer ärliga och ädla än en man som väljer att skilja sej om han inte kan få relationen att fungera?
Bara man inte skiljer sej så kan man uppföra sej som vilken skit som helst?
Det där är ett jävla hyckleri.

Det är ingen teori jag kommer med angående att vissa invandrare har en tendens att oftare vara otrogna, det är mina egna erfarenheter och jag har många då jag i huvudsak har icke etniskt svenska vänner och är uppväxt i en förort med nästan uteslutande invandrare.
Du vet heller ingenting om vilken etnicitet jag tillhör, du bara antar att jag är svensk bara för att jag tycker du är fördomsfull i dina uttalanden om dom.

Har träffat på män som utan omsvep talar om att dom lever på detta sätt.
Och då menar jag MÅNGA, inte någon enstaka.
Har aldrig hört en svensk resonera på detta sätt då dom är i ett äktenskap som inte fungerar.

Kan till och med dra ett exempel med en syrian jag träffade på för inte så länge sedan.
Han registrerade sej till och med på Nattstad där han skrev klart och tydligt att det han ville ha var ett sexuellt förhållande med en äldre kvinna.
Detta för att han skulle gifta sej, men inte var mogen nog att var henne trogen.

Han gjorde även tappra försök till raggning på klubbar och diverse andra ställen.

Säger inte att han representerar hela syrianska/assyriska befolkningen, men ville ta ett exempel på en gris i din egen befolkning som du påstår inte existerar.

Öppna dina ögon och sluta döma folk efter etnicitet.
Dina kommentarer om svenskar vittnar om en oerhört rasistisk inställning och om västvärlden i stort.
Då tycker jag att du kan flytta någon annanstans där dom lever på ett sätt som du tycker är bättre.
(Natgurligtvis finns det inget sådant ställe annat än i din fantasi. Det finns bra och dåliga människor i alla folkgrupper).
Senast redigerad av LemPica 2011-12-05 kl. 17:55.
Citera
2011-12-05, 20:38
Medlem
Cleopatras avatar
Idag blir sista avsnittet för skitserien. Första avsnittet var inte så farligt, men sedan har den bara sjunkit alltmer i träsket, snuttifieringen och trivialitet. Inte konstigt att TV3 går dåligt med sådana program.
Citera
2011-12-05, 20:41
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:

Dina kommentarer om svenskar vittnar om en oerhört rasistisk inställning och om västvärlden i stort.
Då tycker jag att du kan flytta någon annanstans där dom lever på ett sätt som du tycker är bättre.
(Natgurligtvis finns det inget sådant ställe annat än i din fantasi. Det finns bra och dåliga människor i alla folkgrupper).
På vilket sätt är det rasism att säga att svenskar skiljer sig i högre utsträckning än syrianer? Förnekar du att det är så?
Citera
2011-12-05, 20:44
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Enligt mig så har den personen gjort en muslim till kristen. De är väll en bra gärning enligt vår tro. Att vara syrian är väll att vara en bra kristen. Inte kalla folk för smuts. Sen fanns det andra par som va helt syrianer och inte smuts som du skrev. Dra alla över en kam är fel, tycker jag sen får du skriva hur och vad du vill. Ingen ser dig och du ser ingen, jätte lätt att skriva vad man vill

Vad är det du förordar, att vi skall börja beblanda oss med muslimer?

Det är sådana föreställningar som gör att vi har klarat oss i 5000 år, men kommer inte att klara oss i 20 år till.
Citera
2011-12-05, 20:46
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Muslim-syrianer ger mig kalla kårar utmed hela kroppen. Håller med, det är en styggelse. Historiskt har vi uteslutet sådana missfoster. Hoppas vi fortsätter med det.
Citera
2011-12-05, 22:00
Medlem
Citat:

tro ska komma från hjärtat inte vara något påtvingat, du har inte tänkt på hur dte blir med uppfostran av barnen och vad de kommer att växa upp med, för trots att foyan döpt sig så har inte hennes familj gjort det, dem är fortfarande muslimer och de kommer att influera sina barnbarn på ett eller annat sätt troligtvis. med andra ord det gäller att tänka ett steg längre.

sen kanske det är fel av mig att kalla dem smuts men jag har fullständig rätt att uttrycka min åsikt så länge yttrandesfrihet fortfarande är en grundlag i det här landet. så om jag äcklas av dem kommer jag att säga och stå för det, och det är knappast något jag döljer, jag kan säga det i ditt ansikte också om du vill det! av alla par har endast två varit syrianska par. jag har inte hört ett enda syrianskt talande par och det enda bröllop och par som fkt någorlunda påminner om typiskt syrianska är valentinas och aframs.
Citera
2011-12-05, 22:26
Medlem
Citat:
Hur kan du veta varför svenskar skiljer sej?
Svenskar kämpar lika mycket som någon annan för att hålla ihop sina relationer, speciellt om det finns barn med i bilden.
En separation/skilsmässa är alltid ett misslyckande för ALLA människor, men du påstår att svenskar skiljer sej lite hur som helst och vandrar lyckligt vidare.

Jag har aldrig påstått att det inte finns problem i alla förhållanden, ännu en gång visar du din brist på läsförståelse. Jag kan inte annat än sucka.

Du är oerhört fördomsfull och har totalt fel i det mesta du påstår.
Du måste väl fatta att INGEN människa ser en skilsmässa som en framgång?
Inte ens svenskar som du tycker så illa om.
Förstår du inte en så fundamental sak så har du enligt min mening stora problem med förståndet.

Sa heller aldrig att svenskar aldrig är otrogna, finns säkert dom som skiljer sej p.g.a otrohet.
Det jag försökte beskriva var hur skillnaden ofta ser ut mellan västerlänningar och invandrare (talar då i huvudsak om invandrare som är katoliker, ortodoxa och muslimer) som är i en relation dom inte är 100% nöjda med.
Dom utländska männen är otrogna utan att ha en tanke på att skilja sej.
Skulle detta vara ett värdigt äktenskap menar du?
Är dom männen mer ärliga och ädla än en man som väljer att skilja sej om han inte kan få relationen att fungera?
Bara man inte skiljer sej så kan man uppföra sej som vilken skit som helst?
Det där är ett jävla hyckleri.

Det är ingen teori jag kommer med angående att vissa invandrare har en tendens att oftare vara otrogna, det är mina egna erfarenheter och jag har många då jag i huvudsak har icke etniskt svenska vänner och är uppväxt i en förort med nästan uteslutande invandrare.
Du vet heller ingenting om vilken etnicitet jag tillhör, du bara antar att jag är svensk bara för att jag tycker du är fördomsfull i dina uttalanden om dom.

Har träffat på män som utan omsvep talar om att dom lever på detta sätt.
Och då menar jag MÅNGA, inte någon enstaka.
Har aldrig hört en svensk resonera på detta sätt då dom är i ett äktenskap som inte fungerar.

Kan till och med dra ett exempel med en syrian jag träffade på för inte så länge sedan.
Han registrerade sej till och med på Nattstad där han skrev klart och tydligt att det han ville ha var ett sexuellt förhållande med en äldre kvinna.
Detta för att han skulle gifta sej, men inte var mogen nog att var henne trogen.

Han gjorde även tappra försök till raggning på klubbar och diverse andra ställen.

Säger inte att han representerar hela syrianska/assyriska befolkningen, men ville ta ett exempel på en gris i din egen befolkning som du påstår inte existerar.

innan jag glömmer säga något, anklaga inte någon du inte känner för att vara rasist, för jag är verkligen INTE rasist. jag är långt ifrån rasist, jag har troligtvis fler vänner och mer respekt för svenskar än vad du någonsin kommer att ha.

din tolkningsförmåga om nått är pinsam!

vem har sagt att jag inte är nöjd med Sverige? jag gör bara en jämförelse och försöker förklarar varför skilsmässor antalet bland syrianer är så låg, men nej självklart måste det kopplas till något negativt som allt annat annars positivt.

istället för att uppmuntra och vara stolta över att syrianer inte skiljer sig och därför inte behöver skriva på äktenskapsförord, så måste det finnas något ruttet bakom det visst? kvinnorna är osjälvständiga, religionen förespråkar kvinnoförtryck, männen är horungar osv osv, det verkar vara så himla svårt att glädjas och lyfta fram det som något positivt.

jag har inget emot svenskar, jag förstår mig bara inte på deras levnadssätt förstår mig inte på hur man prioriterar saker och ting, för vi syrianer prioriterar familjen därav så få som skiljer sig.

och precis som du utgår jag från de historier och erfarenheter jag har. jag vet dock inte orsaken bakom alla skilsmässor och jag spekulerar en hel del, och lika lite som jag vet varför de skiljer sig vet du varför motsvarande siffra bland syrianer är så låg.

det finns svin inom alla folkslag och alla som är otrogna borde kastreras enligt min mening men återigen få inte det att framstå som att det bara är syrianer som gjort/tänker så! tro inte att jag ursäktar det beteendet/tänkande eller ser något positivt med det men du får det att låta som att det är ett vanligt fenomen något som är representativt för syrianer vilket du själv mycket väl vet att det inte är. det är sorgligt att du verkar vistas i dåligt umgänge but like they say it takes one to know another.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in