2011-10-17, 23:50
Medlem
Ser väldigt mkt negativa kommentarer här, kan d va avundsjuka?
Alla människor prioterar olika saker o vi alla är annorlunda. Låt de ha sina feta bröllop.

U mad bro?
Citera
2011-10-17, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4168
Inte så dyrt men presenterna är sjuka hos syrianer en man knappt känner lägger 500 i present (alltså cash).

Dina närmaste brukar lägga minst 3-4 tusen.

eh, 500kr är väl knappast mkt för en bröllopspresent?

Sjukt tråkig programidé, vill man gotta sig i smaklöshet o inbjudningar med VL-logga så gör det i ett program. Men en hel serie?....Såg en bit av programmet tyckte ungdomarna var söta dock
Citera
2011-10-17, 23:54
Medlem
Zoehs avatar
Det är verkligen skillnad på klass och klass. De i programmet pratade mycket om lyx hit och dit men jag har hört runt med en del vänner som såg programmet och vi är väl typ överrens om att det var mer tacky än klass. Aja, antar folk definierar lyx olika, men i min mening är strass och glitter och bling bling inte klass/lyx (lutar mer åt nyrike-fasoner... om ens det).

Alltså var det bara jag som tyckte att inbjudningskorten - Louis Vuitton -var otroligt smaklösa? Nästintill pinsamt. Vem har fransk manikyr, akrylnaglar med bling, numera?
Senast redigerad av Zoeh 2011-10-17 kl. 23:57.
Citera
2011-10-17, 23:56
Medlem
DemocracyNows avatar
Slutar syrianer och turkar att åldras mentalt vid femton års ålder eller? Ni beter er nämligen som högstadieelever i den här tråden.
Senast redigerad av DemocracyNow 2011-10-17 kl. 23:58.
Citera
2011-10-17, 23:58
Avstängd
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deaner
Seriously...? Du kunde inte stavat ännu sämre tror du?

Om du inte vore en okunnig idiot så hade du vetat att han menar Kulu, d.v.s. byhålan som 90% av Sveriges turkar härstammar ifrån.
Citera
2011-10-18, 00:01
Medlem
Zoehs avatar
Han "presentatören/programledaren" eller vad man nu ska kalla honom blev "känd" för 1 år sedan i vissa kretsar efter att någon la ut en video på honom då han drog ett skämt. Tv3 har researchat bra

"Grattis syrianen! Du har vunnit 20 000 kr!"
http://www.youtube.com/watch?v=tYtl7hUzIM8
Senast redigerad av Zoeh 2011-10-18 kl. 00:07.
Citera
2011-10-18, 00:04
Medlem
rebekks avatar
Fan vad ni ska babbla på om en massa annan skit.

ONT:

Inte sett hela programmet än, men listat ut att man kanske får ta det med en nypa salt. Visst är deras bröllop pampiga, men känns som att det är lite extra för kameran.

Tycker det verkar vara ganska vettiga par, bryter knappt, avslappnade osv. Lite kul när paret som har den omtalade villan och Audin, ska beskriva deras hem. Dem måste lägga till "Oss", "Vi" - syrianer, och hela tiden anspela på den syrianska kulturen. Känns lite som att de skäms över att vara så försvenskade och försöker hela tiden hävda motsatsen, då det märks att de inte riktigt slaktar får och bakar pizza hela dagarna.

Märks att tv3 snappat upp det här och dragit till med ett jävla stolpskott till programledare. Såklart ska det vara en pizzabagare som anstränger sig för att bryta och vill inget annat än att bli lika känd för sin tröghet som Gurkan.
Citera
2011-10-18, 00:09
Medlem
prettygirls avatar
Jag tycker att programidén är bra men att utförandet är dåligt. Den där kommentatorn t.ex. är helt onödig. Man förstår knappt vad han säger och han pajasifierar bara hela programmet. Hellre att de hade haft en bra/humoristisk berättarröst.

Valentinas kille verkar sjukt gullig. Och hon är den vackraste syrianskan jag har sett. Då har jag ändå sett ganska många.
Senast redigerad av prettygirl 2011-10-18 kl. 00:24.
Citera
2011-10-18, 00:15
Medlem
rebekks avatar
Någon som vet åldern på Arfrim*? Killen som ska ha värsting allt.

Hans brud är ju 24 sa hon, han ser ju ut att vara lite äldre.. Kanske just därför de inte ger ut hans namn.
Citera
2011-10-18, 00:28
Medlem
Spacewalkers avatar
Det var mest skryt genom hela programmet. De ville visa upp hur deras pengar och hur väl intergrerade de är samhället. Med en villa, bil och mysiga middagar med vänner. Man märkte ju hur stelt det var, men fint var att de värdesätter något i livet.
Vissa av de verkade vara riktigt roliga också, pratar då inte om pizzabagaren...
Sedan kan man ju inte undgå att älska gubben med sitt grönsaksland. Han verkade odla något mer pågrund av det otroliga omhändertagandet.
Citera
2011-10-18, 00:32
Medlem
__Alez__s avatar
15 sidor första avsnittet?! Det fanns alltså folk som tittade på detta svammel?
Citera
2011-10-18, 00:34
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painoo
Och du själv är invandrare, då är du en skattefifflare enligt din logik?
Kul att du tar ut en mening bara men just där var min poäng att den villan och Audin inte är så mycket att skryta om då de flesta människor i detta land har råd med det.

Sen spelar det ingen roll om man är invandrare eller inte. De största skattesmitarna i detta land har varit svenskar som blivit hundratals miljoner rikare.

Skattefiffel eller inte så är inte detta något speciellt för invandrare. Lite överdrivet vissa stunder under programmets gång vilket jag även fått bekräftat av andra syrianer i min umgängeskrets.

Svensken kan dock störa sig något oerhört på detta. Bara kul, ser fram emot nästa avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in