• 1
  • 2
2011-10-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Ja, har man Lion får man nog ladda ned.

Berätta hur det fungerar sen.
Kan ju bara tillägga att allt gick bra med installationen och allt annat gällande boot camp och windoze. Nemas problemas. Men däremot blev det strul med inköpet av lion till min mbp. Apple debiterade fullt pris trots att jag redan äger lion på den nyinköpta imacen. Det hela löste sig dock genom ett telefonsamtal.

Apple är fan king att ha o göra med när det kommer till sånt. Sjukt bra på goodwill och support - å andra sidan har man ju spenderat en hel del deg på det företaget.
Citera
2011-10-13, 22:02
Medlem
Andreasvbs avatar
Om man använder samma Apple-ID ska du kunna se under Purchased-fliken i Mac App Store att Lion ligger där.

Kul att det löste sig ändå.
Citera
2011-10-14, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Om man använder samma Apple-ID ska du kunna se under Purchased-fliken i Mac App Store att Lion ligger där.
Fast det var just det som det inte gjorde. Jag gick in i app-store, loggade in med apple-id, och kollade runt men det fanns inget som sa att jag ägde lion någonstans.
Citera
2011-10-14, 22:56
Medlem
Dawdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holy-Judgment
Fast det var just det som det inte gjorde. Jag gick in i app-store, loggade in med apple-id, och kollade runt men det fanns inget som sa att jag ägde lion någonstans.

Det låter väldigt underligt. Du menar att du loggade in med EXAKT samma ID på båda datorerna och ändå så funkade det inte?
Hela idén med MacStore är just att dina program är dina oavsett vilken dator du sitter vid.
Citera
2011-10-15, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawda
Det låter väldigt underligt. Du menar att du loggade in med EXAKT samma ID på båda datorerna och ändå så funkade det inte?
Hela idén med MacStore är just att dina program är dina oavsett vilken dator du sitter vid.
Exakt.

Kanske är så att det måste gå x antal h innan nya datorer blir "registrerade"...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in