2011-09-27, 22:50
Medlem
Tjenare, Jag har beställt moderkort, cpu, minnen, chassi och DVD brännare från inet.

När jag går in på min orderstatus så kommer det upp att det är skickat.

Dock har jag 2 st kollinr. Det betyder att det är två paket?
Skickar dom verkligen delarna i 2 separata paket?

Beroende på vilket paket jag kollar på så har dom kommit olika långt.
På den ena står det "Elektronisk förhandsinformation mottagen" och det betyder ju att de posten hämtat paketet hos företaget som ska skicka det. Alternativt att företaget som ska skicka det inte lämnat in det på posten än. (rätta mig om jag har fel)

Och den andra är sorterad i göteborg, för övrigt beställde jag allting samtidigt i samma order.

Detta betyder ju att mina (2) paket kommer komma olika tid?

/semiretarded
Citera
2011-09-27, 22:55
Medlem
Min kompis beställde en dator i delar med skärm osv från inet, det kom i 2 eller 3 olika paket med någon dags mellanrum.
Citera
2011-09-27, 22:58
Medlem
USCH fan va drygt att man ska behöva vänta på fler paket om det nu skulle vara olika leveranstid på det. dock jävligt konstigt eftersom att det borde gå under samma?
Citera
2011-09-27, 23:06
Medlem
Ja lite konstigt är det. Men det tar väl max en extra dag för det andra paketet, om de nu kommer olika dagar
Citera
2011-09-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semiretarded
USCH fan va drygt att man ska behöva vänta på fler paket om det nu skulle vara olika leveranstid på det. dock jävligt konstigt eftersom att det borde gå under samma?

Två kollin kan aldrig ha samma kolli-id. Eftersom kollina tillhör samma order kommer du troligtvis inte att få att du kan hämta ut paketen förrän ordern är komplett.

Sen säger det säg själv att de inte kan skicka allt i samma paket om alla prylar inte finns på samma ort.
Citera
2011-09-27, 23:08
Medlem
Predator123s avatar
Chassit kommer i ett paket och resten i ett annat.
Citera
2011-09-27, 23:11
Moderator
Arne.Ankas avatar
Chassi är en sån där grej som antagligen kommer färdigpaketerat i en egen kartong till inet och skickas därför separat.
Citera
2011-09-27, 23:14
Medlem
FuckThePolices avatar
När jag beställde mina delar ifrån Inet så kom det i två olika paket, chassit i ett och allt annat i den andra, båda kom samma dag så du behöver inte oroa dig att ett paket kommer komma första och andra 2-3 dagar senare för dom skickar båda samtidigt.
Citera
2011-09-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Två kollin kan aldrig ha samma kolli-id. Eftersom kollina tillhör samma order kommer du troligtvis inte att få att du kan hämta ut paketen förrän ordern är komplett.

Sen säger det säg själv att de inte kan skicka allt i samma paket om alla prylar inte finns på samma ort.

nä asså det va inte det jag menade, jag menade bara på att oavsätt hur många lådor det är, tex en låda för moderkort, en för cpu etc, så borde allt väll skickas tsm? (som ett paket. sen hur dom paketerar det är oväsentligt) Annars är ju risken att det kommer fram olika dagar,? som sades tidigare.
Citera
2011-09-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Chassit kommer i ett paket och resten i ett annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Chassi är en sån där grej som antagligen kommer färdigpaketerat i en egen kartong till inet och skickas därför separat.

Jo jag förstod nästan det
Citera
2011-09-27, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
När jag beställde mina delar ifrån Inet så kom det i två olika paket, chassit i ett och allt annat i den andra, båda kom samma dag så du behöver inte oroa dig att ett paket kommer komma första och andra 2-3 dagar senare för dom skickar båda samtidigt.

Det va skönt att höra i alla fall.
Men då borde väll dom kommit lika långt enligt när man kollar upp dom?:P
Citera
2011-09-27, 23:31
Medlem
TheGamers avatar
Tar det cirka 5 dagar att få hem grejerna?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in