• 1
  • 2
2011-09-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det är du som är en loser eftersom du inte kan stava det enklaste ord på rätt sätt...

Vilken tur att det inte är en rättstavningstråd vi skriver i....
Citera
2011-09-28, 21:20
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det är du som är en loser eftersom du inte kan stava det enklaste ord på rätt sätt...

med tanke på att jag vid tillfället hade fått drygt 2 flaskor vin innanför västen så är en slintning mellan m och n inget att orda om ... om du tänker på ordet loser eller looser så är stavning fri då SAO ännu inte tagit upp detta slangord....

nej trådstartaren är ett troll om han inte avslöjar lånets omfång och vilken bank som är villig att göra så dåliga affärer ...
Citera
2011-09-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
med tanke på att jag vid tillfället hade fått drygt 2 flaskor vin innanför västen så är en slintning mellan m och n inget att orda om ... om du tänker på ordet loser eller looser så är stavning fri då SAO ännu inte tagit upp detta slangord....

nej trådstartaren är ett troll om han inte avslöjar lånets omfång och vilken bank som är villig att göra så dåliga affärer ...

Tror inte TS är ett troll.

Hos SEB kan du i dagsläget få dessa räntor.
Deras upplåningsräntor på 1 år 2,09 % och på 2 år 2,22 %. www.seb.se/bolan
Ett påslag på ca 70 punkter är i dagsläget ganska vanligt påslag hos SEB. Tidigare gick det att få ännu lägre påslag, kring 0,3-0,4.
Citera
2011-09-28, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconaboo
Hmmm.

Jag skrev om mitt lån för 2 dagar sedan.
Räntan som erbjöds låg på 4.1-6% 1-10år, den rörliga på 3.99%.

Min tidigare ränta var 2.75% och den ansåg jag bra.

Tittar man på bankerna över internet så ligger alla räntor iprincip från 3.9-xxxx så vart fan får man sånna låga räntor som 2.5% nu?

Ok, tecknade om mitt obundna till bundet 2 år till 2.97% idag. Kändes som det var en ok deal.
Den som lever får se.
Citera
2011-09-28, 23:08
Medlem
storm79s avatar
det är bra deal. du har helt klart fått lägre ränta an vad som annonseras ut på hemsidor och som gemene man får.
Citera
2011-09-28, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
Ok, tecknade om mitt obundna till bundet 2 år till 2.97% idag. Kändes som det var en ok deal.
Den som lever får se.

Men varför tiger du hela tiden om att vägra säga vilken bank du har mupp?
Citera
2011-09-29, 17:05
Medlem
2,97% är helt ok i dagens läge. Sen om man ska binda eller inte får man känna efter själv.

Jag kör rörligt, har för närvarande 3,21% hos SEB. Varför vet jag inte men mitt rörliga har inte justerats i takt med räntehöjningarna fast de kanske inte höjer räntan till bef kunder i samma takt?

Ska ner och diskutera med banken i nästa vecka, funderar på att köpa ett hus och då kan det bli aktuellt att binda räntan.
Citera
2011-09-29, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGurka
Men varför tiger du hela tiden om att vägra säga vilken bank du har mupp?

Men vad i helvete spelar det för roll?! Det var räntesatsen vi diskuterade här.
Starta en ny tråd om du så jävla gärna vill diskutera de olika bankerna. Mupp!
Citera
2011-09-30, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baconaboo
Tittar man på bankerna över internet så ligger alla räntor iprincip från 3.9-xxxx så vart fan får man sånna låga räntor som 2.5% nu?

Kontakter är det oftast, så är det för mig iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
ts är antigen ett troll eller bor i japan ....

Inte då, är fullt möjligt att få sådana räntor idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Nisse Lind
Den som lever får se.

Låter som en bra deal.
Citera
2011-10-02, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag tycker inte att 2,97 låter dyrt för två år. Listräntan ligger på drygt 4% och oavsett ovanstående är det långt ifrån problemfritt att komma ner till 2,52.

Mellan 0,3-0,5punkter under listräntan ligger medellånet. Dvs 3,8-3,6%.

Ja absolut, jag ska inte försöka förespråka något annat. Men det kan vara bra att veta vid förhandlingen att man med fördel kan fokusera på att inte förhandla ned listräntan, snarare förhandla om hur mycket påslag banken ska lägga på deras upplåningsränta. Om man tittar på dagens listränta på SEB ser man 4.09 % på tre år. Dagens upplåningsränta för samma period ligger på 2.6 %. Lyckas man förhandla fram att de bara ska lägga på 0.3 % landar man på 2.9 %.

Lyckas man å andra sidan förhandla 0.3 % rabatt från listräntan landar man på 3.79 %. Rätt stor skillnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in