2011-09-27, 20:14
Medlem
Zhirgoyts avatar
Hejsan.
Jag har en Asus K-någonting med två hårddiskar, C: på 150 gb och D: på 430. Grejen är den att min D: bara har typ 106 gb ledigt fast jag inte har lagt speciellt mycket på den. Jag antar att dte som jag lagt där kanske kommer upp i mellan 50-100 gb (finns det något bra sätt att se exakt vad som tar hur mycket plats?).

Så då är frågan: vad är det som tar plats?
Det ligger en säkerhetskopia för återställning av datorn där, men jag kan inte se hur mycket plats den tar. Kan det vara så att det är den som spökar? Alla tips på hur jag kan få lite mer koll är välkommet.

Jag kör Windows 7 64bit.

Om det är någon som kan tipsa om något program för att rensa lite i datorn också skulle jag vara tacksam (inte typ caches och sånt som CCleaner kan göra utan mer, "De här filerna/bilderna/videos har du inte kollat på på fyra år, vill du ta bort dem för att få tillbaka 159 gb?").

Tack på förhand.
Citera
2011-09-27, 20:17
Medlem
salxars avatar
http://windirstat.info/
Tog många sekunder att googla fram.
Citera
2011-09-27, 20:20
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
http://windirstat.info/
Tog många sekunder att googla fram.
Darnit. När jag skapade tråden kom jag ihåg att jag försökt googla på det tidigare utan lycka och därför lade jag till det i slutet. Men man tackar.

Har du någon aning om det andra?
Citera
2011-09-27, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhirgoyt
Hejsan.
Jag har en Asus K-någonting med två hårddiskar, C: på 150 gb och D: på 430. Grejen är den att min D: bara har typ 106 gb ledigt fast jag inte har lagt speciellt mycket på den. Jag antar att dte som jag lagt där kanske kommer upp i mellan 50-100 gb (finns det något bra sätt att se exakt vad som tar hur mycket plats?).

Så då är frågan: vad är det som tar plats?
Det ligger en säkerhetskopia för återställning av datorn där, men jag kan inte se hur mycket plats den tar. Kan det vara så att det är den som spökar? Alla tips på hur jag kan få lite mer koll är välkommet.

Jag kör Windows 7 64bit.

Om det är någon som kan tipsa om något program för att rensa lite i datorn också skulle jag vara tacksam (inte typ caches och sånt som CCleaner kan göra utan mer, "De här filerna/bilderna/videos har du inte kollat på på fyra år, vill du ta bort dem för att få tillbaka 159 gb?").

Tack på förhand.

det har ev nåt att göra med detta http://www.alltomwindows.se/forum/to...winsxs-mappen/

mvh
t
Citera
2011-09-27, 20:45
Medlem
Zhirgoyts avatar
Tack så mycket T.
En annan fråga då:
Behöver jag verkligen alla dessa Microsoft Visual C++?
Screenshot av "Program och funktioner"
Senast redigerad av Zhirgoyt 2011-09-27 kl. 20:47.
Citera
2011-09-27, 21:37
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhirgoyt
Tack så mycket T.
En annan fråga då:
Behöver jag verkligen alla dessa Microsoft Visual C++?
Screenshot av "Program och funktioner"
Jag har så många, så jag antar det. Min dator är inte långsam eller något så...
Citera
2011-09-27, 21:41
Medlem
Zhirgoyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Jag har så många, så jag antar det. Min dator är inte långsam eller något så...

Okej, tack för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in