2011-09-27, 18:47
Medlem
Jobbar själv som snickare på ett medelstort byggföretag i Skåne med 12 anställda har 145:- i timmen och funderar på att byta firma pga av att jag inte drar jämt med chefen.
Vad tjänar du och vilken typ av firma är du på?
Ni som går på storbyggen, har ni firmabil och vem står för verktygen?

Ha det!
Citera
2011-09-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungskobran86
Jobbar själv som snickare på ett medelstort byggföretag i Skåne med 12 anställda har 145:- i timmen och funderar på att byta firma pga av att jag inte drar jämt med chefen.
Vad tjänar du och vilken typ av firma är du på?
Ni som går på storbyggen, har ni firmabil och vem står för verktygen?

Ha det!

Fullärd? Låter lågt, facket är din vän - de har statistik med mera.
Just nu har det varit mycket bråk om ackorden men vad jag vet så har avtal just skrivits?
Går du på nybygge och ackord bör du upp mot 200 kr. (Läs JM/NCC tex)

Firmabil har man om man kör service, då gäller som regel fast lön.
Citera
2011-09-27, 18:56
Medlem
Jo jag är fulllärd och vi har låg lön sett till många andra firmor i närheten, en av anlednigarna till att jag och chefen är som hund och katt facket har varit med vid löneförhandlingar men hjälpte inte nämnvärt knappt man klarar inflationen!
Citera
2011-09-27, 19:42
Medlem
Att du jobbar kvar!! Hur gammal är du?

Jag är 19 bast och gick ut bygg på gymnasiet i somras, har en timpenning på 140kr...utöver det har jag egen firmabil som jag får köra privat och som alltid tankas på firmakortet + iphone 4 jag ringer på arbtid+privat

???
Citera
2011-09-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luddexx

Jag är 19 bast och gick ut bygg på gymnasiet i somras, har en timpenning på 140kr...utöver det har jag egen firmabil som jag får köra privat och som alltid tankas på firmakortet + iphone 4 jag ringer på arbtid+privat

???

Edit : Ska även tilläggas att jag plockar ut ev verktyg och kläder efter behov
Citera
2011-09-27, 20:38
Medlem
Citat:

???

Suger du chefens penis med?
Citera
2011-09-27, 20:52
Medlem
Du får nog inte köra med den privat för skatteverket..
Citera
2011-09-27, 21:27
Medlem
Citat:

???

Är kul så länge det inte blir skatterevision på företaget. Då blir även du skyldig skatteverket eftersom firmabil privat räknas som förmån, och ska förmånsbeskattas.

10 gånger max 100 mil totalt är det som gäller.
Senast redigerad av m635 2011-09-27 kl. 21:31.
Citera
2011-09-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maximae
Suger du chefens penis med?

Inte så konstigt om han räknar in ackordet vilket han ska göra, om ackordet är på 210-220kr i timmen så ligger en lärling efter skolan på dom summorna.

Dock firmabil osv, låter mer som han är på en liten firma.
Citera
2011-09-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kille_etuna
Inte så konstigt om han räknar in ackordet vilket han ska göra, om ackordet är på 210-220kr i timmen så ligger en lärling efter skolan på dom summorna.

Dock firmabil osv, låter mer som han är på en liten firma.

Haha jo visst gör jag det...jaja blabla skatterevision är väl inget jag behöver bry mig om???
Citera
2011-09-28, 17:40
Medlem
Citat:
Haha jo visst gör jag det...jaja blabla skatterevision är väl inget jag behöver bry mig om???

edit. ser ut som jag frågar om jag behöver bry mig om det men menar mer att det skiter jag fullständigt i!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in