Hej.
Har ett problem med datorn, det uppenbarade sig häromdagen när jag skulle se en film i 720p. Måste säga att jag för övrigt aldrig haft problem med att spela upp filmer på datorn, varesig det är högupplöst i 1080p eller mindre.
Problemet är att när jag startar en film så börjar genast ram-minnet fyllas, det syns i aktivitetshanteraren. Det går snabbt och på 1 minut så är minnet uppe i 4gb som förövrigt är MAX för mig och då går datorn inte att använda. Allting är låst och filmen börjar hacka så det är bara att trycka på stängav knappen.
Utav en slump så märkte jag att bara jag markerade filmen i utforskaren så började ram minnet skjuta i höjden, den ligger i normala fall stadigt på 1.20gb men markerar jag filmen så börjar den räkna upp med ca 100mb varje sekunder tills den når maxhöjd på 3.94gb. Jag kan inte stoppa det här heller mer än att stänga av explorer i aktivetshanteraren och sedan starta den igen, då är allt normalt igen. Den syns ingen förändring i storleken på aktiviteten explorer i akvititeshanteraren, den ligger på sitt normala värde, men det fungerar alltså att stänga av explorer för då upphör det och sjunker sedan.
Detta gäller vissa filmer har jag märkt och inte alla högupplösta. Är det någon som har en aning om vad det kan vara? Ruskigt irriterande.