• 5
  • 6
2011-10-08, 10:06
Medlem
Jag måste nog svara mjölk i och med att det går åt 5 till 7 liter om dagen i vårt hushåll.
Citera
2011-10-12, 11:02
Medlem
putteputte88s avatar
Bacon! Allra helst Jägarbacon, underbart gott!

Annars brukar det nästan alltid finnas ett par öl i kylen i varierande styrka. Några folköl till vardagsmaten och ett gäng starkare till helgen om man får för sig att bjuda över någon polare eller bara vill avnjuta en lite godare öl till sitt bacon!
Citera
2011-11-10, 23:50
Medlem
En bytta Flora Grön (okej, inte hela på en gång), inget annat smörgåsmargarin smakar lika gott. Får jag inte tag på det, blir det hellre torr macka. Smakar gott att smälta på spaghetti, godare än olivolja. Ja, en last är det.

Förväxla nu inte Flora med Milda, det är inte samma sak.

Ja, då var det dags med en knäckemacka med detta. En klick kaviar (inte Kalles, den är för bitter, Icas är bäst). Och mjölk till det. Allt som behövs.
Senast redigerad av hammocken 2011-11-11 kl. 00:08.
Citera
2011-11-11, 10:50
Medlem
Bedragens avatar
Vilken intressant tråd. Jag trodde faktiskt att det skulle vara ännu mer sötsaker än vad det verkar vara.

Jag inser hur mycket laster jag har när jag läser er andras inlägg och kan skrapa toppen av isberget:

Snus: förvarar alltid min stock i kylen och den är lika självklar där som riset är i en risotto.

Ost: äter sällan mackor men är galet förtjust i ost, så jag brukar ha någon/några utvalda hårdostar, typ Primadonna eller Gruyére.

Alkohol: Har alltid ett stort utbud av olika alkoholhaltiga drycker tillgängliga ifall suget skulle falla in, gäster komma över eller såsen skulle behöva sting. Vanligast är öl i samband med husmanskost.

Smör: Är fanatisk när det kommer till smör, skulle aldrig i mitt liv få för mig att använda margarin frivilligt.

Olivoljor: Kör med en standardolja för stekning och dyl. och en finare för att krydda maten med.

Ägg: Ett måste.

Lingonsylt: Hemmagjord. Skulle vilja slå ett slag för hemmagjord lingonsylt, tror dom flesta tycker att det är godare än köpesylten men folk kanske räds att göra egen sylt MEN det går på 15 minuter att göra och en 3 åring kan inte misslyckas. Köp/plocka lingon, häll i en kastrull, häll på vatten o socker, koka upp, häll över på burkar.

Kryddor: Ett välfyllt kryddskåp samt andra självklarheter när det kommer till smaksättning som dijon, tomatpuré, oljor, sojor, vinäger och buljonger.

Nu är det inget jag förvarar i kylen men Salt och vinäger chips är ett måste, har utvecklat ett beroende för dessa rackare. Äter inga mängder men kan hälla upp en näve chips var eller varannan kväll och njuta av, en påse räcker i snitt 1½ vecka så jag ser det ändå som ett relativt oskyldigt begär.

Köttfärs: Har alltid olika färser i frysen, a och o måndag till fredag när man kommer hem hungrig, trött och inspirationslös.

Picklade grönsaker: I olika variationer.
Citera
2011-11-11, 16:08
Medlem
trust-mes avatar
Parmesanost, dijonsenap, sambal oelek, mangoketchup (efter att ha ätit mangoketchup vill man bara ge bögstryk till Heinz för sin ketchup), tjock sirapsliknande balsamico.

Tyvärr har det blivit för mycket av det goda för min del och på senare tid har jag även tillsatt följande i min kost. Kall malen hampa frön (50%), krossat och hela linfrö, fiskolja, kitsosan (för att ta bort e-ämnen, konserveringsmedel, smakförstärkare, klorider m.m.)
Citera
2011-11-11, 18:31
Medlem
sobshaks avatar
Oliver och Kaffe

Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto