• 3
  • 4
2004-12-10, 22:40
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
3. Rökande fiskargubbe
Sådana lär ju finnas lite här och var, nu när Robert Aschberg auktionerat ut sina 400 (?) fiskargubbar.
Citera
2004-12-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nollnitton
*Takfläkt
*Solfjäder på väggen
*Porslinssaker
Citat:
Ursprungligen postat av Bjässe
Att i sin svarta skåp/bokhylla ha en liten baravdelning, komplett med Baileys, stort ölglas med viking på och kanske en snygg vinflaska i form av en fisk.
Argh!

Just ovanstående förvandlar mig från en vanligtvis väldigt fredlig människa till en mordisk stilpolis

Jag har en kamrat som jag nästan övervägt att säga upp bekantskapen med pga hans otroligt dåliga smak. Vi snackar alltså om en man som har följande stil (?) på sitt vardagsrum :

Mörklila tapeter med en orange bård!
En kraftigt turkos skinnsoffa
Kuddar med blå virkade omslag
En pläd/filt med tigermönster
Tavlor med indianer
En "mini-bar"
Ett sprucket bord i fejkmarmor
Spegelväggar
Givetvis en takfläkt
Ett svart vitrinskåp med glasdörrar som agerar hem för spritflaskor och ölglas

Dessutom vaktar fyra riktigt stora porslinstigrar hans vardagsrum ifall någon skulle bryta sig in...

Vid en förfest för ett par månader sedan bjöd han in några tjejer från sitt jobb. När tjejerna anlände var vi övriga i gänget redan på plats och iaktog med skräckblandad förtjusning hur de reagerade på hans, ehm, inredning...

"Oj, du bor verkligen fint" sa en av tjejerna med viss panik i rösten.
"Jaaa, jättefina... färger..." sa den andra.
"Tack, jag har inte lagt ner så mycket jobb, men klart jag är nöjd" säger vår lägenhetsinnehavare, inte utan viss stolthet.

Personligen så är jag mycket för det stilrena och avskalade.
Less is more.
Citera
2004-12-11, 00:17
Medlem
prettygirls avatar
Svarta skinnsoffor
Glasbord
Takfläkt
Prydnadssaker och krimskrams öht
Spetsgardiner
Torkade rosor/blommor upphängt på väggar
Starka färger, orangea väggar

Det får inte bli för kliniskt, gillar inte hem som ser lika kliniskt ut som sjukhus.
Jag gillar ljusa färger, möbler i ek, lite maritint tema med blått och sköna naturmaterial.
Citera
2004-12-11, 01:19
Medlem
Wiseguys avatar
Själv har jag skinnsoffa med två fåtöljer. Det är lite "exklusivare" stil med oxblodsläder samt synlig ram av mörk ek. På en vägg hänger en 42" Plasmatv och på en annan vägg en Bang & Olufsen-stereo.
Till tv:n självklart en 5.1-ljudanläggning.

I köket ett matbord med sex stolar samt ett bar-skåp i mexicansk ek.
Hämtat hem direkt ifrån Mexico. På väggen hänger den obligatoriska köks-tv:n. Kyl/Frys med ismaskin. Golv i ett mexikanskt träslag. Kommer inte ihåg vad det hette. La in det för två år sedan. Köket är på 27 kvadrat så det finns lite yta. Lite ovanligt med så stort kök i en hyreslägenhet.

Funderat på att slänga ut allt utom plasma-tv:n i vardagsrummet och köpa lite modernare möbler till våren/sommaren. Man blir ju less när man haft möblerna i tre år!
Hittade en del på www.ilva.dk
Citera
2004-12-11, 18:52
Medlem
-jOE!s avatar
Prydnadssaker i keramik & glas går fet-bort!
Citera
2004-12-11, 19:02
Medlem
SinCitys avatar
Tvådelade tapeter med bård på mitten! Är de dessutom mönstrade storblommigt upptill och allmogerandigt nedtill så kan jag spy! Vidare är nog lackad furu av Sälen-modell ett av mina värre hatobjekt!
Citera
2004-12-13, 00:46
Medlem
loshkans avatar
Jag slår ett slag för den danska designen!

Klicka runt här och få gåshud:

...och här:

Okej! Jag beställer danskt när lönen rullar in, kommer nog dröja ett tag.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in