2011-09-26, 16:30
Avslutad
Hej,

Jag är redigt sugen på att införskaffa mig ett set digitaltrummor. Jag har dock inte den blekaste av vad man ska leta efter. Jag vill att det ska vara schysst ljud, kunna spela in på datorn/använda mig av superiordrummer etc.. och jag vill ha så mycket trummor som möjligt :P

Skit i prisklass, dela med er av vad ni tycker är/verkar vara fett!
Citera
2011-09-26, 16:39
Medlem
yowsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N1rium
Hej,

Jag är redigt sugen på att införskaffa mig ett set digitaltrummor. Jag har dock inte den blekaste av vad man ska leta efter. Jag vill att det ska vara schysst ljud, kunna spela in på datorn/använda mig av superiordrummer etc.. och jag vill ha så mycket trummor som möjligt :P

Skit i prisklass, dela med er av vad ni tycker är/verkar vara fett!

Schysst ljud får du väl automatiskt om du redan har Superior Drummer...? Då behöver du bara leta efter nåt där anslaget känns bra, och kan ignorera om digitaltrummornas egna ljud är bra, vilket borde smalna av sökområdet något.
Citera
2011-09-27, 00:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av yowser
Schysst ljud får du väl automatiskt om du redan har Superior Drummer...? Då behöver du bara leta efter nåt där anslaget känns bra, och kan ignorera om digitaltrummornas egna ljud är bra, vilket borde smalna av sökområdet något.

Jo sant, mixa ljud gör man väl alltid på datorn iaf. Men vad är värt då? Med tanke på att jag vet väldigt lite kanske livslängd och dylikt har någon relation?

Vill iaf ha virvel, 3 pukor, 2 cymbaler, hi-hat med pedal och dubbelkagge.

Kan man bygga på ett digitalset? Det skulle vara najs.

EDIT: Ride skulle vara bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in