Ect

2011-09-26, 13:25
Medlem
Hej därute!!

Jag undrar om det är möjligt att få ECT-behandling utan att första ha provat antideppdresiv medicin? Kan det göras privat? I Stockholm? Någon med erfarenhet om detta?

Har en mer eller mindre pågående depresion sedan ca 1 år. Den har bipolära inslag, men det är mest nedåt.

Jag vill inte av olika skäl äta dessa piller.

mvh, minus5
Citera
2011-09-26, 13:30
Medlem
prinsessanss avatar
ECT sägs vara väldigt effektivt, men det fungerar mer som en sista utväg vid DJUPA depressioner, då bieffekterna kan bli mycket allvarliga. Så i ditt fall när det gäller en "mer eller mindre pågående depression" är det inte aktuellt eller något du bör prova på om det går privat.
Citera
2011-09-27, 18:42
Medlem
NormaJeans avatar
Välj naturligt! Väljer du ECT kommer du förmodligen dö, rent psykiskt
Citera
2011-09-28, 06:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Välj naturligt! Väljer du ECT kommer du förmodligen dö, rent psykiskt
Varför det? Kan du ge några vanliga biverkningar?

EDIT: Nä, det ges troligen aldrig privat. En ECT-maskin kostar ca 400 000 kr. Sen krävs det en narkosläkare under hela proceducen, samt en psykiater som ger själva el-chockerna. Samt när jag har fått det, minst 2, för det mesta 3 sjuksköterskor!
Senast redigerad av Psychopatic 2011-09-28 kl. 06:10.
Citera
2011-09-28, 15:18
Medlem
NormaJeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Varför det? Kan du ge några vanliga biverkningar?

EDIT: Nä, det ges troligen aldrig privat. En ECT-maskin kostar ca 400 000 kr. Sen krävs det en narkosläkare under hela proceducen, samt en psykiater som ger själva el-chockerna. Samt när jag har fått det, minst 2, för det mesta 3 sjuksköterskor!

Jag har fölorat Hela mit Liv på den här skiten, det Är ett övergrepp och jag ser endast en lösning och det är att sluta med allting + neuroleptica och börja ge naturligt istället, alternativ medicinering som det heter (akupunktur, healing, naturliga kosttillskott etc.). Varför är det annars så många som har fått ECT och INTE blivit bättre, vi Vill bli FRISKA också så spekulera inget annat.

Jag vill att det här slutar, här och NU.

Har själv kommenterat och det här Är TORTYR!
--> http://www.elchocker.se/
Citera
2011-09-28, 15:52
Medlem
Jag förstår inte varför du inte vill äta tabletterna men är OK med ECT?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in