• 1
  • 2
2011-10-04, 20:44
Medlem
findatas avatar
På tre minuter hand om säga en hel del, dock inget konkret som fångade min uppmärksamhet. Utan mest diffusa och otydliga meningar som knappast förklarade vad dom ville förmedla.
Citera
2011-10-05, 17:57
Medlem
Ogdoos avatar
Ja det var väl synd att dem valde att dela upp det på sådan lång tid. Personer som dig vill ju ha allt förklarat på så kort tid som möjligt, vilket jag kan förstå då det finns så mycket annat som är viktigare för en del.

Är man inte ens intresserad utav filosofi eller vad man nu kan kalla detta så borde man inte för det första vara på denna forumsdelen och för det andra borde man inte heller kolla på filosofiska videos när man vet att man inte tycker om det. Det är min uppfattning. Dem som vill utforska olika teorier och har ett öppet sinne, så är jag övertygad om att detta kommer vara mer eller mindre intressant, i vilket tror jag man kommer att kommentera efter man sett allt då man får bäst bild av det.

Men jag är mycket väl medveten om att alla är olika och visste att många skulle rynka på nosen till detta inlägg.

Kan också passa på att tillägga att jag inte förespråkar dessa teorier på något sätt, och försöker absolut inte få någon att "tro" på det som sägs. Jag har som sagt bara länkat det för att jag tycker det är intressant och för att andra skulle kunna ta del av informationen. Detta kanske inte framgick så väl i mina första inlägg vilket jag också får be om ursäkt för.

Men om inte denna informationen är rätt placerad utav mig får gärna Mod ta bort tråden, eftersom så många hittills bara haft negativa kommentarer. Jag gjorde i allafall ett försök att skapa en filosofisk tråd här på FB

Ha de gött!
Senast redigerad av Ogdoo 2011-10-05 kl. 18:04.
Citera
2011-10-05, 21:47
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Jag gjorde i allafall ett försök att skapa en filosofisk tråd här på FB

Fast egentligen länkade du bara till några tubklipp.
Dessutom kan man väl vara intresserad av filosofi utan att för den delen gilla eller vara intresserad av precis allt som publiceras i forumdelen?
Citera
2011-10-06, 00:48
Medlem
"There are essentially multidimensional manufactured spaceships that apply theese capacities."

Där slutade jag kolla.
Citera
2011-10-06, 09:27
Medlem
Akronyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogdoo
Dem som vill utforska olika teorier och har ett öppet sinne, så är jag övertygad om att detta kommer vara mer eller mindre intressant...

Japp, håller med. för mig var det dock "mindre" intressant, även om jag brinner för filosofi, tycker jag mig se att detta bättre passar i konspirationsdelen. För övrigt så har man ju inte tid att se och läsa alla miljoner sajter på interwebz om olika téser och flum-flum som jag vill benämna detta.

Man får helt enkelt välja vilka som verkar seriösa och som man vill sätta sig in i och vilka som man tycker inte går ihop alls på långa vägar. Detta är en av dem senare.

Skillnad på teorier och téser är att den ena av dem är uppbackade av belägg, gärna faktan och ännu hellre bevis. Enligt mig blir din teori nedgraderad till tés om ens det.
Citera
2011-10-06, 20:52
Medlem
Ogdoos avatar
[quote=Akronym]Japp, håller med. för mig var det dock "mindre" intressant, även om jag brinner för filosofi, tycker jag mig se att detta bättre passar i konspirationsdelen. För övrigt så har man ju inte tid att se och läsa alla miljoner sajter på interwebz om olika téser och flum-flum som jag vill benämna detta.

Man får helt enkelt välja vilka som verkar seriösa och som man vill sätta sig in i och vilka som man tycker inte går ihop alls på långa vägar. Detta är en av dem senare.

Skillnad på teorier och téser är att den ena av dem är uppbackade av belägg, gärna faktan och ännu hellre bevis. Enligt mig blir din teori nedgraderad till tés om ens det.[/QUOTE

Äntligen ett välformulerat svar av någon, Jag känner likadant och säger absolut inte att detta är fakta grundat på bevis . Men som sagt vissa kanske (som jag) finner detta tilltalande ^^

Jag har egentligen inte mer att tillägga, Flytta tråden. Ta bort den. Det är inte jag som bestämmer

Ha det gött!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in