Finns det något bra program som man kan styra och byta ljudkort med program? Exempelvis ser min tjej på film på tv via datorn och jag vill kunna spela och använda hörlurarna. Sätter jag utgången till stereon som default så går ju både vlc och spelet där. I spelet kan jag inte ändra ljudutgång heller.
I VLC vet jag att man kan ändra, men då måste man starta om VLC och då ligger det andra som default och blir massa arbete när man ska titta på VLC via hörlurarna istället.
Finns det något smidigt program, likt "Mixer" för att välja ljudkort till de olika "aktiviteterna" datorn har igång?
Eller ett plugin i VLC som gör att man kan välja ljudkort med ett knapptryck eller i högermusknapp-menyn, utan att ändra default eller behöva starta om?
Google hjälper inte nu, får inte fram det jag är ute efter riktigt. Kort och gott, att tvinga en exe-fil att köra på ett annat ljudkort än det som är defaultat i Windows.
Google hjälper inte nu, får inte fram det jag är ute efter riktigt. Kort och gott, att tvinga en exe-fil att köra på ett annat ljudkort än det som är defaultat i Windows.
är det nån annan som kanske vet hur kan ska gå tillväga? Tänkte nu spela lite League of legends och ha spotify på i högtalarna, men inget av dessa 2 program kan man ändra utgång på.
Och Torrentlover, håll din hån för dig själv svara på tråden istället för att grisa ner.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!