Flashback bygger pepparkakshus!
2011-09-27, 22:18
Medlem
Ett mycket bra och realistiskt sätt är att använda affiliate marketing.

Du gör en hemsida för en specifik produkt på 10 minuter. Varje gång någon köper produkten 'via din hemsida/länk' så får du mellan 5-75% av kostnaden.

Jobba 5 timmar i veckan så kommer du tjäna 50,000kr+ inom 3 månader. Sen utökar du bara med fler hemsidor osv.

Enda kravet är väl att du bör vara relativt bra på engelska. Jag kan vägleda dig inom detta om du vill! Jag vill också bli miljonär. Lättare om man samarbetar
Citera
2011-10-05, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av partypojke
Ett mycket bra och realistiskt sätt är att använda affiliate marketing.

Du gör en hemsida för en specifik produkt på 10 minuter. Varje gång någon köper produkten 'via din hemsida/länk' så får du mellan 5-75% av kostnaden.

Jobba 5 timmar i veckan så kommer du tjäna 50,000kr+ inom 3 månader. Sen utökar du bara med fler hemsidor osv.

Enda kravet är väl att du bör vara relativt bra på engelska. Jag kan vägleda dig inom detta om du vill! Jag vill också bli miljonär. Lättare om man samarbetar

Men gud, varför tänkte jag inte på det? Varför jobba när man kan tjäna 16k netto varje månad på några timmars arbete. Du är ett geni!!!

Ontopic: Går i samma tankebanor. Jobbar och sliter men får inte ihop ekvationen där jag med på ca 5 timmar fritid på vardagar och 2 helgdagar ska kunna njuta av livet. Nåt som ändras, kvickt.
Citera
2012-10-06, 10:06
Medlem
Jag är snart där!

Jag har 2 tips. Det första är mera risk och kortsiktigt och det andra mindre risk och långsiktigt. Jag kombinerar båda. Det första är att lära sig trada på börsen. Helt ärligt så är det inte så svårt som man kan tro. Det andra är att investera sig rik och det gör jag genom att investera i träd som jag tror är en riktigt bra investering inte bara för plånboken utan det känns bra för vår framtida värld.
Citera
2012-10-06, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AID12117
Jag är snart där!

Jag har 2 tips. Det första är mera risk och kortsiktigt och det andra mindre risk och långsiktigt. Jag kombinerar båda. Det första är att lära sig trada på börsen. Helt ärligt så är det inte så svårt som man kan tro. Det andra är att investera sig rik och det gör jag genom att investera i träd som jag tror är en riktigt bra investering inte bara för plånboken utan det känns bra för vår framtida värld.

de här träden, det finns en del intressant läsning om detta...

http://www.dn.se/ekonomi/tv-profilens-sparform-liknar-pyramidspel
Citera
2012-10-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmach
de här träden, det finns en del intressant läsning om detta...

http://www.dn.se/ekonomi/tv-profilens-sparform-liknar-pyramidspel

Mycket bra att du lyfter fram detta så att folk åtminstone tar del av alla kritiska synpunkter som finns innan folk nappar på detta.
Citera
2012-10-06, 15:12
Medlem
En miljon är väl inte mycket? Hur många svenskar är inte "miljonär" om man räknar in värdet på bostaden och bilen? Jag har själv nästan en miljon men känner mig inte rik för det. Minst 10 miljoner så att man kan leva på räntan och sluta jobba. Då kan man känna sig rik!
Citera
2012-10-06, 17:18
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
En miljon är väl inte mycket? Hur många svenskar är inte "miljonär" om man räknar in värdet på bostaden och bilen? Jag har själv nästan en miljon men känner mig inte rik för det. Minst 10 miljoner så att man kan leva på räntan och sluta jobba. Då kan man känna sig rik!

Bilen som dom flesta har på avbetalning eller leasing är inget annat än en skuld.¨

Bostaden är ofta högt belånad om det är en i mångmiljonklassen så räknar man av skulden från värdet så blir det inte mycket kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in