2011-09-25, 00:56
Medlem
corgissys avatar
Nu är jag himla trött på tjatet om feminism och kvinnans rättigheter. Förstår ni inte feminister hur ni kränker kvinnan med era argument. Jag står för jämställdhet, att alla är lika mycket värda. Jag anser att kvinnan och mannen har rätt till samma lön då de utför samma slag arbete. Men ni drar det allt för långt, ni trycker bort kvinnan så långt bort som möjligt, ni är inte stolta över att vara kvinna. Ni vill göra kvinnan till man. Och det är inte feminism, det är dubbelmoral.
Kvinnan och mannen är olika, mer än könsorganen och det kan vi inte göra något åt.
Men att se ner på den ena eller andra det är fel. För feminismen har gått så långt att det är fel på allt, att vara kvinna, att vara man och att samhället är grymt. Kom med något nytt någon gång. För jag orkar inte längre lyssna på fler dumma förslag. Jag är en stolt kvinna, jag förtjänar inte mer än någon annan men heller inte mindre. Jag är ingen man och kommer aldrig att bli. Vi har olika egenskaper, acceptera det och sluta hata allting som är annorlunda.
Feminismen har gått från att göra kvinnan till en starkare figur, att få kvinnan exakt som mannen och försöka att trycka ner männen under oss istället för att alla har en plats bredvid varandra.
Feminismen får fram ett krig mellan mannen och kvinnan. Extremt onödigt!!!
Citera
2011-09-25, 01:00
Medlem
gizas avatar
Oj, oj ,oj nu kommer minsann drevet att gå.

Du modiga tös som vågar ge dig in i FBs eget lilla manshatarnäste, dylika åsikter är vi inte vana vid här.
Citera
2011-09-25, 01:03
Medlem
stå upp för dig tjejen, om du vill röka cigaretter, vara trådsmal, bära rosa underkläder likt Gemma Atkinson så är det din ensak.
Citera
2011-09-25, 01:05
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corgissy
Nu är jag himla trött på tjatet om feminism och kvinnans rättigheter. Förstår ni inte feminister hur ni kränker kvinnan med era argument. Jag står för jämställdhet, att alla är lika mycket värda. Jag anser att kvinnan och mannen har rätt till samma lön då de utför samma slag arbete. Men ni drar det allt för långt, ni trycker bort kvinnan så långt bort som möjligt, ni är inte stolta över att vara kvinna. Ni vill göra kvinnan till man. Och det är inte feminism, det är dubbelmoral.
Kvinnan och mannen är olika, mer än könsorganen och det kan vi inte göra något åt.
Men att se ner på den ena eller andra det är fel. För feminismen har gått så långt att det är fel på allt, att vara kvinna, att vara man och att samhället är grymt. Kom med något nytt någon gång. För jag orkar inte längre lyssna på fler dumma förslag. Jag är en stolt kvinna, jag förtjänar inte mer än någon annan men heller inte mindre. Jag är ingen man och kommer aldrig att bli. Vi har olika egenskaper, acceptera det och sluta hata allting som är annorlunda.
Feminismen har gått från att göra kvinnan till en starkare figur, att få kvinnan exakt som mannen och försöka att trycka ner männen under oss istället för att alla har en plats bredvid varandra.
Feminismen får fram ett krig mellan mannen och kvinnan. Extremt onödigt!!!

Vilka förslag är det du tänker på?
Citera
2011-09-25, 01:06
Medlem
ScarySponges avatar
Håller helt med! Självfallet ska kvinnor och män tjäna lika mycket, men frågor som "kvinnor skall icke raka benen" och blah blah blah, det är väl fan upp till var och en... Men kort sagt, det finns olikheter mellan kvinnor och män, men det betyder inte att något av könen är sämre eller bättre än det andra. Det ska vara lika rättigheter för båda.
Citera
2011-09-25, 01:09
Medlem
corgissys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Vilka förslag är det du tänker på?

Som att kvinnorna skulle ha betalt för att föda barn t.ex.
Citera
2011-09-25, 01:09
Medlem
morrhuggs avatar
Det är viktigt att förstå att jämställdhet stod för lika rättigheter. Förr. 100 år sen. Det står inte längre för lika rättigheter, det står för könens likställighet, vilket många idioter verkar ha tolkat som att oavsett förutsättningar så har just kvinnor rätt till hälften av platserna överallt - fast bara där det gynnar kvinnor, inte hos slamsugare eller sopgubbar eller kakelläggare, målare eller snickare.

Så, nu när "jämställdhet" har besudlats och korrumperats av feminismen så finns det faktiskt bara "jämlikhet" kvar. Jämlikhet är att folk är lika värda oavsett hudfärg, sexuell läggning eller politisk/religiös tro. Eller vad man nu har för åsikter. Ingen står ut, alla har samma värde, rättigheter och skyldigheter.

Poängen är att jämlikhet står för lika spelregler och den struntar i utfallet. Så länge ingen förhindras att söka jobbet, eller aktivt får lägre lön trots samma arbete.. då är det jämlikhet.
Citera
2011-09-25, 01:19
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corgissy
Som att kvinnorna skulle ha betalt för att föda barn t.ex.

Men det är ju KD:s idé. För att det föds alldeles för lite barn.
Vad är det mer du tänker på?
Citera
2011-09-25, 01:23
Medlem
Whitewidow1s avatar
...
Senast redigerad av Whitewidow1 2011-09-25 kl. 01:28.
Citera
2011-09-25, 01:23
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Men det är ju KD:s idé. För att det föds alldeles för lite barn.
Vad är det mer du tänker på?

Som att kvinnliga föreningar ska premieras och ges pengar, mer än manliga föreningar? Det finns ju ett stort antal förslag som premierar kvinnor men extremt få som premierar män, om ens ett enda.

Varför finns det ens ett enda som premierar kvinnor i ett samhälle där man strävar efter jämlikhet?
Citera
2011-09-25, 01:26
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Som att kvinnliga föreningar ska premieras och ges pengar, mer än manliga föreningar? Det finns ju ett stort antal förslag som premierar kvinnor men extremt få som premierar män, om ens ett enda.

Varför finns det ens ett enda som premierar kvinnor i ett samhälle där man strävar efter jämlikhet?

Vilka föreningar och förslag då?
Citera
2011-09-25, 01:33
Medlem
Rifter666s avatar
Varje kvinna som postar sånt här och genomskådat hela lögnen om feminism ger mig hopp. Tack för det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in