2011-09-24, 19:23
Medlem
darjeengs avatar
Hejsan.

Min ny-byggda dator med windows 7 x64 har problem. Nästan varje gång jag startar om datorn försvinner 1-3 spel/program. Deras plats i startmenyn, man kan inte ens söka på dem. Endast en gång hittade jag ett spår, och det var en ofunktionell genväg till ett program som inte existerade längre.

Dessutom har jag ett spel som heter Heroes of newerth och detta spel vill ej starta utan det ända som händer är att det står att en processor är igång (detta tar ung. 10% av min CPU-användning) men inget händer annars.

Har någon haft dessa problem, och möjligen en lösning?

Tack på förhand!
Citera
2011-09-24, 19:41
Medlem
tSVCs avatar
Låter läskigt. Om jag var du skulle jag installera om operativsystemet och vara noga med att göra allt rätt.

Om problemet kvarstår, blir detta ämne mer intressant.

Kanske kan vara fel på hårdisken om inte annat?
Citera
2011-09-24, 19:54
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tSVC
Låter läskigt. Om jag var du skulle jag installera om operativsystemet och vara noga med att göra allt rätt.

Om problemet kvarstår, blir detta ämne mer intressant.

Kanske kan vara fel på hårdisken om inte annat?

Det kan det absoluta vara, jag har faktiskt ingen koll.
Citera
2011-09-25, 01:28
Medlem
Run3s avatar
Finns de kvar under C:/Program Files x86/ då?

Låter nästan som ett mirakel att datorn skulle lyckas radera spel och liknande, utan att förstöra en enda systemfil som skulle sabbat Windows.
Citera
2011-09-25, 18:40
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Finns de kvar under C:/Program Files x86/ då?

Låter nästan som ett mirakel att datorn skulle lyckas radera spel och liknande, utan att förstöra en enda systemfil som skulle sabbat Windows.
Kanske ett mycket extremt ovanligt virus?
Citera
2011-09-25, 20:22
Medlem
darjeengs avatar
Detta är inget virus. Detta har pågått sedan jag fått datorn. Dessutom står det "No hard drive found" innan windows startar. Så kan det vara så att (tänker helt logiskt, fast ej dator-kunnig) att hård-disken glappar? Hur som helst så verkar inte programmen "fastna" på hårddisken, de bara glider av den.
Citera
2011-09-25, 20:47
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Detta är inget virus. Detta har pågått sedan jag fått datorn. Dessutom står det "No hard drive found" innan windows startar. Så kan det vara så att (tänker helt logiskt, fast ej dator-kunnig) att hård-disken glappar? Hur som helst så verkar inte programmen "fastna" på hårddisken, de bara glider av den.
Efter att du installerat något, går det direkt efteråt att starta programmet/spelet? Kanske är något fel med skrivningen till disken, även om det låter knas. Och finns det något i mappen som den borde ha skrivit programmet till?
Citera
2011-09-26, 09:17
Medlem
StickyFingers avatar
Jag funderade också på ett virus. Men efter att du skrev att programmen "inte fastnade" lutar jag nog mer åt att de är installerade i Sandbox-läge. Så frågan är

1. Har du själv installerat programmen som "försvinner"?
2. Försvann de efter du startat om datorn?
Citera
2011-09-28, 17:39
Medlem
darjeengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickyFinger
Jag funderade också på ett virus. Men efter att du skrev att programmen "inte fastnade" lutar jag nog mer åt att de är installerade i Sandbox-läge. Så frågan är

1. Har du själv installerat programmen som "försvinner"?
2. Försvann de efter du startat om datorn?

Jag har själv installerat programmen som ""försvinner"" och jag är ganska säker på att det var efter att man startat om datorn att de försvinner
Citera
2011-09-28, 19:00
Medlem
X_surfers avatar
Jag lutar nästan ändå mer åt att det är nåt vajsing med disken i synnerhet eftersom den säger att den inte kan hitta disken vid uppstart, ladda ner disktillverkarens test-program och kolla upp disken snarast.

Kör även en diskkontroll i Windows sen också så den får laga eventuella fel i filsystemet.
Citera
2011-09-29, 00:13
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darjeeng
Jag har själv installerat programmen som ""försvinner"" och jag är ganska säker på att det var efter att man startat om datorn att de försvinner
Kolla i mappen innan och efter en omstart? Eller är det så att Windows kör en systemåterställning vid varje uppstart?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in