2009-04-22, 10:01
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tartkennet
Hej på er!

I "Den Rätte för Rosing" som gick på tv för ett tag sedan så dejtade hon en kille som hette Hugo. Vet att Linda pratade flera gånger om att han luktade så gott.

Är det någon som vet vad det är för parfym som han använde?
Kolla föregående sida. Skrivs lite om den.
Citera
2009-04-22, 18:44
Medlem
Okej! Någon som har erfarenhet av Dunhill Desire? http://www.fragrantica.com/images/perfume/o.1934.jpg

Hört mycket bra om den, lyckas dock ej finna den i Sverige, så kan ej dofta på den - men köper den kanske i alla fall och hoppas på att jag ej blir besviken!
Irrbloss?
Citera
2009-04-22, 19:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Okej! Någon som har erfarenhet av Dunhill Desire? http://www.fragrantica.com/images/perfume/o.1934.jpg

Hört mycket bra om den, lyckas dock ej finna den i Sverige, så kan ej dofta på den - men köper den kanske i alla fall och hoppas på att jag ej blir besviken!
Irrbloss?
Tyvärr inte testat den. Den har dock nämnts i något sammanhang tidigare i tråden minns jag. Noterna i den verkar iaf mycket trevliga:

Toppnoter: lime, neroli, äpple, bergamot.
Mellannoter: patchouli, ros, teak.
Basnoter: vanilj, mysk, klippros

Jag är speciellt förtjust i noterna neroli, äpple, ros och vanilj . Å andra sidan ägs numera Dunhill av Procter & Gamble, du vet de som tillverkar allt från Pampers och Duracell till Pringles och Old Spice. Det ryktas om att de ändrat sammansättningen en hel del i Dunhills äldre parfymer (för att göra dem billigare att tillverka, och tjäna mer på dem). Har testat några av de senare Dunhill-dofterna, och jag tycker de är av väldigt låg kvalité och tråkiga. Det lär ju inte vara någon större kärlek eller passion nedlagd i tillverkningen från ett sånt jätteföretag som enbart strävar efter världsherravälde och maximera sin vinst...
Citera
2009-04-22, 19:53
Medlem
Är det så? Hmmm..
Jag vet inte, känns ändå väääldigt osäkert att köpa utan att ha haft möjligheten att sniffa på den innan. Lilla Sverige! Vi får se. Lite "grisen i säcken"...

Nu orkar jag inte, jag tänker köpa Burberry London även fast sommaren snart är här, den är helt underbar!
Citera
2009-04-22, 20:56
Medlem
Funderar på att införskaffa en ny doft nu till vår/sommar.
Har kollat lite på Lacoste "Style In Play": http://www.parfym.se/Product.aspx?ProductID=258
Den verkar vara en riktigt somrig doft. Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?
Citera
2009-04-28, 18:47
Medlem
AndrewRyans avatar
Gant Summer, bra eller anus?

Citat:
Ursprungligen postat av pazzion
Apotekets Bats parfymfria använder jag alltid i kombination med Edt. Funkar skitbra! plus att den är extra skonsam för huden
Låter intressant vad kostar den?
Citera
2009-04-28, 23:54
Medlem
Anus. I mitt tycke, då.
Citera
2009-04-30, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Tjena, Tänkte köpa ny parfym snart. Vilken rekommenderar ni?
Har tidigare kört med Masculine av Dolce Gabbana och nån Hugo Boss där det var två parfymer i en "förpackning" typ.

Åh den absolut godaste som finns i hela världen är L'occitaines herrparfym, den sprayar min syster i rummen och så doftar det underbart.
http://uk.loccitane.com/FO/Catalog/Product.aspx?prod=20ET100OC här finns den på den uk sidan, men går lätt att hitta i sverige. Just google it.
Hypnôse- lancome
Aqcua di Gio - Giorgio Armani
Sen ska ni veta en sak= det finns inga herr/dam parfymer, man kallar bara parfymen för herr bara för att den straighta mannen ska våga köpa parfym. Om jag var du och modig, skulle jag pröva Issey Miyakes dam parfymer, väldigt fräsha. Vem vet du kanske doftar som en gud i Chanel, allt handlar om hur den luktar på dig.
Senast redigerad av Graice 2009-04-30 kl. 13:03.
Citera
2009-04-30, 16:51
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graice
Åh den absolut godaste som finns i hela världen är L'occitaines herrparfym, den sprayar min syster i rummen och så doftar det underbart.
Tack för tipset. Har aldrig testat L'Occitane. Vet dock att deras neroliparfym ska vara riktigt bra, fast den har tydligen utgått ur sortimentet. Kan inte hitta något ställe som säljer L'Occitane i Sverige, däremot har strawberrynet.com den.
Citera
2009-05-07, 01:25
Medlem
@ irrbloss (som verkar vara aktivast och mest kunnig i tråden)

Jag är en 18 årig sportig kille som rör på mig mycket. Skulle vilja ha en doft som passar nu till sommaren, gärna frisk citrus. Har så extremt svårt att bestämma mig. Måste vara något som de 16-18 åriga flickorna gillar såklart ;

Undrar även om Lacoste - style in play som ngn nämnde är bra isåfall? vill inte ha ngn armani som 90% av befolkningen har.

tack på förhand!
Citera
2009-05-07, 18:28
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysleif
@ irrbloss (som verkar vara aktivast och mest kunnig i tråden)

Jag är en 18 årig sportig kille som rör på mig mycket. Skulle vilja ha en doft som passar nu till sommaren, gärna frisk citrus. Har så extremt svårt att bestämma mig. Måste vara något som de 16-18 åriga flickorna gillar såklart ;

Undrar även om Lacoste - style in play som ngn nämnde är bra isåfall? vill inte ha ngn armani som 90% av befolkningen har.

tack på förhand!
Lacoste har jag ingen koll på. Har testat några olika Lacoste men aldrig fastnat för någon av dem. Citrusdofter finns det gott om, är själv inte speciellt förtjust i den kategorin. Av de jag har tycker jag om följande:

Acqua di Parma Colonia: Underbar citrus plus bulgarisk ros - "class in a bottle" som någon skrev i en recension någonstans. Kanske man ska vara något äldre för att uppskatta den här doften. En av mina topp-5-dofter.

Acqua di Parma Arancia di Capri: Doftar nyskalad apelsin, friskt och lite beskt från skalet. Väldigt linjär och kanske något tråkig i längden.

DKNY Be Delicious: Citron, kaffe, lite äpple. Väldigt frisk men ganska syntetisk. Ett bättre alternativ till Acqua di Gio. Yngre tjejer verkar gilla den...

Chanel Allure Homme Sport Cologne: Luktar nyskalad citron i början. Sedan blir den lite sötare (som citronsaft) med lite inslag av trä. En av favoriterna.

Burberry Summer for men: Påminner lite om Chanel Allure Homme Sport Cologne, men utan söta inslag. Väldigt frisk, men känns ganska syntetisk.

Guerlain Homme: En av mina citrusfavoriter just nu. Lime, socker, salt, trä, mint i en salig blandning. Lite sträv/besk från limeskal. Även denna kanske tilltalar lite äldre personer.

Sedan finns det såklart hundratals andra citrusdofter. En del har jag testat och glömt bort och många har jag inte testat. Föreslår att du sniffar dig runt i någon parfymbutik för att hitta en favorit.
Citera
2009-05-08, 23:11
Medlem
Testa Burberrys nya "The Beat". Doftar friskt och citrusaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in