Citat:
Ursprungligen postat av Mysleif
@ irrbloss (som verkar vara aktivast och mest kunnig i tråden)
Jag är en 18 årig sportig kille som rör på mig mycket. Skulle vilja ha en doft som passar nu till sommaren, gärna frisk citrus. Har så extremt svårt att bestämma mig. Måste vara något som de 16-18 åriga flickorna gillar såklart ;
Undrar även om Lacoste - style in play som ngn nämnde är bra isåfall? vill inte ha ngn armani som 90% av befolkningen har.
tack på förhand!
Lacoste har jag ingen koll på. Har testat några olika Lacoste men aldrig fastnat för någon av dem. Citrusdofter finns det gott om, är själv inte speciellt förtjust i den kategorin. Av de jag har tycker jag om följande:
Acqua di Parma Colonia: Underbar citrus plus bulgarisk ros - "class in a bottle" som någon skrev i en recension någonstans. Kanske man ska vara något äldre för att uppskatta den här doften. En av mina topp-5-dofter.
Acqua di Parma Arancia di Capri: Doftar nyskalad apelsin, friskt och lite beskt från skalet. Väldigt linjär och kanske något tråkig i längden.
DKNY Be Delicious: Citron, kaffe, lite äpple. Väldigt frisk men ganska syntetisk. Ett bättre alternativ till Acqua di Gio. Yngre tjejer verkar gilla den...
Chanel Allure Homme Sport Cologne: Luktar nyskalad citron i början. Sedan blir den lite sötare (som citronsaft) med lite inslag av trä. En av favoriterna.
Burberry Summer for men: Påminner lite om Chanel Allure Homme Sport Cologne, men utan söta inslag. Väldigt frisk, men känns ganska syntetisk.
Guerlain Homme: En av mina citrusfavoriter just nu. Lime, socker, salt, trä, mint i en salig blandning. Lite sträv/besk från limeskal. Även denna kanske tilltalar lite äldre personer.
Sedan finns det såklart hundratals andra citrusdofter. En del har jag testat och glömt bort och många har jag inte testat. Föreslår att du sniffar dig runt i någon parfymbutik för att hitta en favorit.