2013-05-27, 14:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
Alla samples är väl 12ml st om jag inte minns fel. De säljs ju i 5-pack så man skulle ju egentligen kunna välja 5 st IB och pröjsa 90€ för 60 ml . Jag gillar iofs både Chypre Palatin och Ambre Topkaki. Dock tycker jag inte att de är i närheten av IB. Det blir spännande med den nya doften i höst. Den ska testas .
Tja...jag vet inte riktigt, det står att man ska välja 5 olika (vare sig du köper 5 packet löst för €90 eller får det gratis efter köp av flaska)
Citera
2013-05-27, 14:18
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tja...jag vet inte riktigt, det står att man ska välja 5 olika (vare sig du köper 5 packet löst för €90 eller får det gratis efter köp av flaska)
När jag frågade om 5-packet kunde man kombinera precis hur man ville.
Citera
2013-05-27, 15:06
Medlem
Niteclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha

Kanyler har dom nog knappast och det var mest ett skämt. Tid kommer det ju ta ändå att komma överens om doft och sen beställa så en månad är nog egentligen inte så farligt.

Tänkte mer på så att du kommer ner i flaskan, kanyl var fel ord

Paket från surrendertochance kom idag. Det tog bara 5dagar. Och jag fick godis också!
Senast redigerad av Niteclub 2013-05-27 kl. 15:10.
Citera
2013-05-27, 15:29
Medlem
Asså va äre för parfym de lutar åt att ni ska splitta?
Citera
2013-05-27, 15:47
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
Asså va äre för parfym de lutar åt att ni ska splitta?

Ingen aning än, just nu kollar vi vart man kan fixa bra tomma flaskor.
Folk som är intresserade av en split kan väl ge förslag på en eller flera SAMT inköpsplats med priser. Så får vi väl se om vi kan tänka oss rösta fram något sen?
Citera
2013-05-27, 15:49
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Smärtade lite att punga ut 1927:- för en IB nu, men har skjutit upp det så länge så kändes mest skönt, och det är en doft jag Verkligen gillar, så i slutändan kommer det vara värt det, bättre att köpa en svindyr man gillar enormt, än 2-3st man gillar "hyfsat mycket".

Håller med, grattis till inköpet
Inväntar själv att jag ska göra detsamma...
Citera
2013-05-27, 20:08
Medlem
Kumhos avatar
Nålar går även det att köpa på ebay.

Jag köpte en billigare flaska på ebay för skit och inget men den är inte i närheten av flaskorna från
tidigare diskuterad amerikansk sida.
Citera
2013-05-28, 18:05
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av injection
Ok valet står mellan dem här tre:

L'Eau d'Issey Pour Homme Issey Miyake

Aqva Pour Homme Bvlgari

Versace Man Eau Fraiche Versace

Villken av dem tycker ni jag ska köpa nu till sommaren?

Eftersom jag råkar ha alla dessa i ägo kan jag väl försöka vara till lite hjälp.

Issey Miyake - L'Eau d'Issey Pour Homme
En klassiker som passar utmärk till vår/sommar. Detta är den bästa all-round parfymen av dessa tre i mitt tycke och kan därför bäras även andra årstider. Luktar grapefrukt och blomster och brukar vara väldigt populär hos tjejerna (hade denna på mig senast i helgen när jag var ute och fick komplimanger för den).

Bvlgari - Aqua Pour Homme
Här har du havet/stranden i en liten flaska. En frisk mix av mandarin och sjögräs. Den här är den "svåraste" parfymen av de tre då den har en speciell doft och på vissa har den en tendens att lukta lite surt beroende på hudkemi. Denna skulle jag inte rekommendera att du köper innan du doftat den på dig själv.

Versace - Versace Man Eau Fraîche
Här har vi en otroligt fräsch citrusdoftande parfym som tillhör en av mina absoluta sommarfavoriter. Känns som den bara blir bättre ju varmare/fuktigare det är ute. Vissa tycker att den dunstar rätt fort har jag hört men på mig sitter doften i länge och har en mycket bra spridning.

Hoppas att det var till någon hjälp, lycka till med inköpen!
Citera
2013-05-28, 18:47
Medlem
Fick hem Hanae Mori HM och Mont Blanc Legend igår. Första intryck. Hane Mori är nog lite svårt att köra med just nu tror jag. Det är nog sensommarnätter samt höst den gör sig aktuell. Mycket trevlig lite "lätt" krämig doft.

Mont Blanc Legend, men shit!?!?!??! Det luktar helt otrolig tycker jag. Småfruktig men samtidigt träig och lätt varm utan att vara en "kall-årstid" doft kändes det som. Tror den är perfekt just nu samt sommardagar som inte är stekheta och såklart hösttid. Riktigt härlig.
Citera
2013-05-28, 20:14
Medlem
haha gillaru ananas elr, en till ananasdoft, de va väl du som köpte nightflight med ananas som framstående not också :P
Citera
2013-05-28, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeley

Mont Blanc Legend, men shit!?!?!??! Det luktar helt otrolig tycker jag. Småfruktig men samtidigt träig och lätt varm utan att vara en "kall-årstid" doft kändes det som. Tror den är perfekt just nu samt sommardagar som inte är stekheta och såklart hösttid. Riktigt härlig.

I min mening en sämre version av Ambercrombies "Firece". Nu gillar jag inte Fierce, men dessa två är väldigt lika.
Citera
2013-05-28, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grehn
haha gillaru ananas elr, en till ananasdoft, de va väl du som köpte nightflight med ananas som framstående not också :P
Mja, fast Nightflight känns mycket mer fruktig på ett "sött" somrigt sött till skillnad från Legend där det är lite "torrare".
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
I min mening en sämre version av Ambercrombies "Firece". Nu gillar jag inte Fierce, men dessa två är väldigt lika.
Faktiskt inte doftat på Fierce, men hört att Mont Blanc är den att föredra av dem två. Får väl kika någon gång. Nu har jag ju bara använt Mont Blanc i snart två dagar, så får "testa" lite mer. Men hittills är den omtyckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in