2011-09-24, 13:54
Medlem
Det skrivs mycket om allt här på FB. Blir ni förbannade på vad folk skriver eller berörda och om ni nu blir det hur fungerar detta?

Ni modererar alla underforum och då måste det finnas vissa delar där ni dagligen blir förbannade eller känner någon form av stark känsla. ex inom pedofili eller I%I, eller har ni blivt stenhårda mot alla dessa tankar som finns här?
Citera
2011-09-24, 14:16
Medlem
dreamdreams avatar
Eh....jag tror att moderatorer reagerar precis som vanliga användare. Eller tror du moderatorer är en sorts robot? Alla är människor.
Citera
2011-09-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamdream
Eh....jag tror att moderatorer reagerar precis som vanliga användare. Eller tror du moderatorer är en sorts robot? Alla är människor.

Nja det tror jag nog inte att de är robotar. Men ser man på arbetsuppgiften at tsitta och läsa inlägg, radera, se till att diskussionen håller sig till ämnet osv. Då är nog arbetet som moderator mer krävande än att bara läsa.
Citera
2011-09-24, 14:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsarkivet
Då är nog arbetet som moderator mer krävande än att bara läsa.
Men samtidigt görs det mycket RP som underlättar.

Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Det skrivs mycket om allt här på FB. Blir ni förbannade på vad folk skriver eller berörda och om ni nu blir det hur fungerar detta?
Klart som fan de kan bli både arga och berörda.

Citat:
Ni modererar alla underforum och då måste det finnas vissa delar där ni dagligen blir förbannade eller känner någon form av stark känsla. ex inom pedofili eller I%I, eller har ni blivt stenhårda mot alla dessa tankar som finns här?
De modererar bara dom underforum de har befogenheter i, i pedofili till exempel finns det bara 2 moderatorer.
Citera
2011-09-24, 15:00
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max

Moderatorerna är inte några anställda, utan är vanliga användare som har blivit tillfrågade om de vill hjälpa till med forumet efter att ha varit aktiva i det underforum de är satta att moderera i.

Alltså är vi inte direkt några outsiders, utan vi har varit med och diskuterat redan innan vi blev moderatorer och är därmed rätt väl medvetna om vad folk skriver och har därmed lite svårt att bli berörda av det.
Vilket gör att vi blir förbannade eller får starka känslor i samma omfattning som alla andra användare, men förhoppningsvis är vi lite bättre på att hantera dessa än användarna i gemen, och börjar inte kasta skit omkring oss det första vi gör.
Citera
2011-09-24, 18:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Tänk på att det en moderator skriver gör den oftast i form av en användare och inte en moderator. Alltså har vi precis lika mycket känslor och åsikter som alla andra.
Citera
2011-09-24, 21:12
Medlem
Carl Hamiltons avatar
För att besvara frågeställningen korrekt skulle jag egentligen behöva skriva otroligt mycket så jag förenklar det hela lite. Jodå, det skrivs en hel del som jag blir förbannad över och jag blir det av olika skäl. Jag blir förbannad när lågpannade svenskar skriver i I&I och jag blir förbannad över okänsligheten när drevet går i en del krimtrådar osv.

Jag känner dock att det inte håller att vara förbannad på allt och alla utan ser det som mitt bidrag till Flashback att skriva någorlunda sakliga inlägg i de diskussioner jag är inblandad i. Ibland försvinner mina inlägg i bruset av övriga inlägg och ibland märks dem.

Mycket mer än så kan jag inte göra och det gäller vare sig jag är moderator eller medlem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in