2011-09-25, 09:33
  #25
Medlem
BrownEyedBoys avatar
Anledningen att de inte utformat någon sådan politik kan ju vara att deras väljare inte är intresserade, Min bild av SD-väljare är att de bryr sig mest om invandrings politik.....

Ts hade du förväntat dig något annat svar från SD?

Jag tror att miljöpartiet eller kanske vänsterpartiet kan komma att diskutera narkotikapolitik på ett civiliserat sätt innan de andra partierna överger sin "konsensus-inställning"
Citera
2011-09-25, 11:33
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrownEyedBoy
Anledningen att de inte utformat någon sådan politik kan ju vara att deras väljare inte är intresserade, Min bild av SD-väljare är att de bryr sig mest om invandrings politik.....

Ts hade du förväntat dig något annat svar från SD?

Jag tror att miljöpartiet eller kanske vänsterpartiet kan komma att diskutera narkotikapolitik på ett civiliserat sätt innan de andra partierna överger sin "konsensus-inställning"

Jag håller med dej. Det är lite det jag har försökt komma fram till här, att om man inte hinner utveckla en narkotikapolitik på 23 år så måste det vara för att man lagt för mycket fokus på andra frågor. Och vilka frågor det är när det gäller SD, känns väl rätt självklart...

Dom svaren jag har fått är precis vad jag väntat mej, dvs att SD-anhängare inte heller har något svar på denna frågan. Dom försöker slingra sej men faller pladask när jag ger dom fakta. Det är sorgligt, men det va det jag ville komma åt. Och jag ser gärna att diskussionen fortsätter om någon SD-anhängare har något att tillägga.
Citera
2011-09-25, 12:58
  #27
Medlem
Vireks avatar
Det är ju hur bra som helst. Politiker skall inte bestämma vilka droger man tar och inte tar, så länge man sköter det utan att skada andra eller störa sin omgivning.

Så bra visade det sig förstås inte vara nu när man läser hela tråden, SD befäster sin roll som ett av åtta sossepartier i riksdagen. Hade varit intressant att se deras rationella grunder för att förbjuda vissa narkotikaklassade preparat jämfört med alkohol. Finns antagligen inga som vanligt
__________________
Senast redigerad av Virek 2011-09-25 kl. 13:00.
Citera
2011-09-25, 13:07
  #28
Medlem
Självklart tråkigt/frustrerande/whatever att SD inte förstår att legalisering är den enda vägen att gå. Finns tyvärr inte heller något intresse för legalisering hos Svensson så det kommer dröja innan frågan ens börjar diskuteras på allvar.
Citera
2011-09-26, 21:41
  #29
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfio
Självklart tråkigt/frustrerande/whatever att SD inte förstår att legalisering är den enda vägen att gå. Finns tyvärr inte heller något intresse för legalisering hos Svensson så det kommer dröja innan frågan ens börjar diskuteras på allvar.
Legalisering är inte ens den sista vägen att gå. Det är rent flum. Hur skulle en leglisering och en ökad tillgänglighet hjälpa dem som har alltför lätt att hamna i missbruk?
Citera
2011-09-26, 23:50
  #30
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virek
Det är ju hur bra som helst. Politiker skall inte bestämma vilka droger man tar och inte tar, så länge man sköter det utan att skada andra eller störa sin omgivning.

Så bra visade det sig förstås inte vara nu när man läser hela tråden, SD befäster sin roll som ett av åtta sossepartier i riksdagen. Hade varit intressant att se deras rationella grunder för att förbjuda vissa narkotikaklassade preparat jämfört med alkohol. Finns antagligen inga som vanligt

Fats du skadar andra när du tar exempelvis kokain. Läs boken med den titeln av Lasse Weinrup (stavning) och en kille till så får du se vad jag menar. Det handlar inte enbart om att du skadar dig själv.

Naturligtvis borde det vara idealiskt med ett totalt drogfritt samhälle, men det kommer aldrig kunna uppnås.
Citera
2011-09-27, 00:02
  #31
Medlem
Pseud0nyms avatar
SD vill ha en striktare narkotikapolitik, vilket är naturligt då de är ett konservativt högerparti. Det är i högsta grad en form av narkotikapolitik; det är den narkotikapolitik moderaterna har, möjligen med utrymme för hårdare straff.
Citera
2011-09-27, 17:23
  #32
Medlem
volvo 240s avatar
Ja nåt måste göras. Under våran så kallade högerregering har ju just straffen för narkotikabrott lindats.

Knappast vad väljarna förvätnade sig.


SD har absolut rätt grundtankar när det gäller narkotikabrott.
Citera
2011-12-06, 19:18
  #33
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ja nåt måste göras. Under våran så kallade högerregering har ju just straffen för narkotikabrott lindats.

Knappast vad väljarna förvätnade sig.


SD har absolut rätt grundtankar när det gäller narkotikabrott.

Lyssnar på Wierup & Co. bok Kokain. Oerhört intressant. Men man slåss av att SD i just narkotikafrågan är ytterst politiskt korrekta. Detta trots att evidens talar för en mjukare och mer vårdinriktad drogpolitik skulle vara att föredra. Men det är klart, mot etablissemanget tycks SD endast vara när det passar dvs i invandrarfrågan. Därefter är de som vilket riksdagsparti som helst.
Citera
2011-12-06, 19:29
  #34
Medlem
Vi har en storskalig ockupation av främmande makt i full gång. Sd ska inte ägna en minut mer än absolut nödvändigt åt andra frågor än att få hejd på invandringsvansinnigheterna.

Välj mest intetsägande mittemellanposition bara och fortsätt attackera och skandalisera invandringspolitiken på alla tänkbara sätt som går.
Citera
2011-12-06, 21:46
  #35
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Vi har en storskalig ockupation av främmande makt i full gång. Sd ska inte ägna en minut mer än absolut nödvändigt åt andra frågor än att få hejd på invandringsvansinnigheterna.

Välj mest intetsägande mittemellanposition bara och fortsätt attackera och skandalisera invandringspolitiken på alla tänkbara sätt som går.

Tja, annars kan man tänka sig att inflationsbekämpning, en skenande arbetslöshet eller en fungerande polismakt kan vara område värda att ta på större allvar än en vink med handen men visst, fortsatt vara ett enfrågeparti.
Citera
2011-12-06, 22:23
  #36
Medlem
Norpheuss avatar
Jag håller på att övertyga SDU om att bli cannabisliberalt, att vara Socialkonservativ innebär inte att man inte kan vara rationell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in