2012-02-06, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majasoda
Män är mentalt starkare än Li Na
Hon är mentalt starkare än dig, det krävs oerhört mycket mental styrka för att bli världsbäst. Det hon menar är att de män som är världsbäst har mer mental styrka än de kvinnor som är världsbäst, inte att alla män har mer mental styrka än alla kvinnor. Är rätt så säker på att hon är mentalt starkare än alla som postat i den här tråden.
Citera
2012-02-07, 01:00
Medlem
Jag tror det är oerhört individuellt.
Citera
2012-02-09, 04:06
Bannlyst
De som säger att allt alltid är "individuellt" är individer som helt enkelt inte orkar tänka så mycket på ämnet, det är mycket enklare att säga "allt är individuellt!!" än att faktiskt läsa på om ämnet i fråga.

Rent vetenskapligt är män mentalt starkare och stabilare, detta har evolutionära förklaringar. Kvinnans hormoner är också väldigt väldigt instabila vilket gör att hon vissa perioder är glad för att 2 dagar senare vara som en helt annan person.

Kvinnan är en extremt känslomässig varelse, detta gör att hon hela tiden fattar beslut efter känslan för stunden då den "måste vara rätt", män är av mer logisk och principiell tänk.

Rent generellt sett så är hela mannens uppbyggnad mycket stabilare än kvinnan, både mentalt och fysiskt. Kvinnan har helt enkelt aldrig behövt vara särskilt mentalt stabil genom den mänskliga historien, därför har dom heller inte utvecklat något sådant.

Män har dock behövt en hel del mental styrka för att kunna gå in i strider med vetskapen om att dom troligtvis kommer dö, att planera och lägga upp strategier för erövring, att bygga, att förstöra, att jaga, att slåss och klara av mycket smärta.

Det är ren logik att mannen generellt sett är mycket stabilare än kvinnan, bara i ett väldigt feminist-hjärntvättat land (som sverige absolut är) kan någon få för sig något annat.
Citera
2012-02-09, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Jag tror att det där med mental styrka är individuellt.
Det tror jag också, Na Li har haft det svårt med den enorma uppståndelsen i sitt hemland.
Citera
2012-02-09, 04:50
Medlem
markus120s avatar
Kineser är så härligt pragmatiska, givetvis har hon rätt. Jag tittar ju på tennis och skillnaden är helt enorm, kvinnor börjar slå mjukis serves och dubbelfel i avgörande moment i matcher medan Nadal, Federer och Djokovic blir oslagbara jättar i de viktiga momenten.
Citera
2012-02-09, 05:14
Medlem
Majasodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klockan3
Hon är mentalt starkare än dig, det krävs oerhört mycket mental styrka för att bli världsbäst. Det hon menar är att de män som är världsbäst har mer mental styrka än de kvinnor som är världsbäst, inte att alla män har mer mental styrka än alla kvinnor. Är rätt så säker på att hon är mentalt starkare än alla som postat i den här tråden.

Haha du är bra lustig du,
och hur vet du att jag är en loser?
Om man utgår från din kommentar så kan man anta att hon är
mentalt starkare än dig, och det är inget positivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in