2011-09-23, 19:48
Medlem
Har en Acer e 525 med inbyggd cam som slutat fungera de senaste dagarna..
Har testat ominstallerat drivrutiner men utan framgng.

Ngon som har erfarenhet av detta och kan hjlpa mig??
Citera
2011-09-23, 19:59
Medlem
Har haft samma problem, kolla vad din cam heter frst. Sedan r det bara googla nya instllningar fr din cam.
Citera
2011-09-23, 20:01
Medlem
r den aktiverad?
Start > Run > skriv in devmgmt.msc > scrolla ner och se till s att den r aktiverad.
Om det inte fungerar s kanske du mste kpa en ny tyvrr, eller helt enkelt ladda ner nya drivrutiner
Ta en titt hr om s r fallet:
http://download.cnet.com/Acer-Crysta..._4-202548.html
Citera
2011-09-23, 21:02
Medlem
Tack fr svar!

Testade att starta kameran nu. Utan att gra ngot. Och vips s fungerar den. Samma visa var det i morse. S antar att det inte r drivrutiner det r fel p...

Kan det mjligtvis vara glapp i ngon sladd invertes eller r det ngon som har ngon annan ide vad det kan vara?
Citera
2011-09-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arrebarre1
Tack fr svar!

Testade att starta kameran nu. Utan att gra ngot. Och vips s fungerar den. Samma visa var det i morse. S antar att det inte r drivrutiner det r fel p...

Kan det mjligtvis vara glapp i ngon sladd invertes eller r det ngon som har ngon annan ide vad det kan vara?
Din teori r inte att utesluta.
Men mste frga vilket operativsystem du har, om du har vista... kommer detta felmeddelande upp "this program has to close" eller liknande? Eller r det bara s att datorn inte kan hitta din kamera lite d och d? Fr isfall kan det absolut ha med glapp att gra.

EDIT: Kom p att det kan ha att gra med att det r tv program som frsker ansluta till kameran och kan skapa problem? Har du kollat det?
Citera
2011-09-24, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zett
Din teori r inte att utesluta.
Men mste frga vilket operativsystem du har, om du har vista... kommer detta felmeddelande upp "this program has to close" eller liknande? Eller r det bara s att datorn inte kan hitta din kamera lite d och d? Fr isfall kan det absolut ha med glapp att gra.

EDIT: Kom p att det kan ha att gra med att det r tv program som frsker ansluta till kameran och kan skapa problem? Har du kollat det?

Har windows 7.
Ibland kan jag ppna kameraprogrammet utan problem, ibland kan jag ppna programmet men det syns ingen bild, ibland kan det komma upp en ruta "camera not found", och nr jag prvade nyss s ppnas programmet och stngs ner i samma gonblick.

frstod inte riktigt de dr med att det skulle vara tv program som frsker ansluta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in