2011-09-22, 23:06
Medlem
Som rubiken lyder har jag lite problem mina datorer!

På den stationära dator som jag har kopplad till tv, där är något lurt med den, den startar som vanligt, "Starting Windows" o de visas på skärmen men precis innan man kommer fram till där man loggar in blir de bara helt svart bild och muspekaren syns. Ingen aning om vad som kan ha hänt, den funkade normalt innan jag stängde av den, men när jag startade den hände de som beskrivs i texten ovan.

På den bärbara datorn har något med det trådlösa nätverkskortet klabbat, jag kan ansluta till nätverket men får ingen internetåtkomst, uppstod också efter jag startade den efter jag hade stängt av den efter att den fungerat normalt, vid felsökning, så stod det någonting med "DLL server" eller liknande, att den inte kunde ansluta eller något.

Är mycket tacksam för svar om någon har några ideer om vad som kan ha hänt/vara problemet!
Citera
2011-09-23, 00:09
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KzSuperstar
Som rubiken lyder har jag lite problem mina datorer!

På den stationära dator som jag har kopplad till tv, där är något lurt med den, den startar som vanligt, "Starting Windows" o de visas på skärmen men precis innan man kommer fram till där man loggar in blir de bara helt svart bild och muspekaren syns. Ingen aning om vad som kan ha hänt, den funkade normalt innan jag stängde av den, men när jag startade den hände de som beskrivs i texten ovan.

Har du den bara kopplad till TV:n eller till TV:n plus en skärm?
Citera
2011-09-24, 06:57
Medlem
Wittgensteins avatar
Hemelektronik, ljud och bild -> Programvara - Windows.

/Mod.
Citera
2011-09-24, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Har du den bara kopplad till TV:n eller till TV:n plus en skärm?

Den är endast kopplad till Tv:n med HDMI :-)
Citera
2011-09-24, 12:14
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Den är endast kopplad till Tv:n med HDMI :-)
Då är det troligtvis inte skärmen det är fel på. Fast du kan ju alltid testa en annan också för att vara på den säkra sidan.
Funkar det att starta Windows i felsäkert läge? Hamra F8 innan Windows börjar ladda. (Alltså från POST-bilder(na) till innan Windows laddar, ngnstans där. Ska egentligen bara kräva 1 tryck, men är så svårt att tajma.)
Citera
2011-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Då är det troligtvis inte skärmen det är fel på. Fast du kan ju alltid testa en annan också för att vara på den säkra sidan.
Funkar det att starta Windows i felsäkert läge? Hamra F8 innan Windows börjar ladda. (Alltså från POST-bilder(na) till innan Windows laddar, ngnstans där. Ska egentligen bara kräva 1 tryck, men är så svårt att tajma.)

Skärmen är det inget fel på!
Har använt mig utav F8 flera gånger, testar felsäkert läge och reparera, dom grejrna kan jag se på skärmen utan bildstörningar mm, men vid inloggningen blir det bar helt svart och muspekaren syns..
Citera
2011-09-27, 19:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Skärmen är det inget fel på!
Har använt mig utav F8 flera gånger, testar felsäkert läge och reparera, dom grejrna kan jag se på skärmen utan bildstörningar mm, men vid inloggningen blir det bar helt svart och muspekaren syns..
Funkar typ Ctrl + Alt + Delete? Kan ju vara så att din explorer.exe är messed up eller ngt, för då syns t.ex. inte aktivitetsfältet. Om aktivitetshanteraren skulle fungera, testa då att starta explorer.exe via den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in