2011-09-22, 21:36
Medlem
Hebrs avatar
Hall flashback.

Det var efter att jag avinstallerade daemon tools som datorn bad om en omstart, jag startade om datorn nstan direkt efter det.
Nu nr jag ska starta datorn s kommer jag frbi bios (?), allts det frsta tecken p liv nr man startar datorn - men direkt efter detta s blir skrmen svart, fr att sedan vakna upp, men denna gng r skrmen helt svart med ett vitt litet strck i vnstra hrn, samt ett mitt p skrmen. Efter detta msta jag stnga av datorn p knappen.
Jag har dragit ur alla kablar osv, frskt att starta om 12339 gnger - men ingenting hjlper.

Hittade en bild p google som visar hur skrmen ser ut fr tillfllet http://img190.imageshack.us/img190/5467/biosz.jpg

r det ngon som har en aning om vad felet kan vara? Vldigt tacksam fr svar.

MVH Hebr
Citera
2011-09-22, 22:22
Medlem
Germanias avatar
du kommer frbi POST antar jag du menar, kan du komma in i bios och se om allt ser normalt ut dr
Citera
2011-09-22, 23:12
Medlem
Hebrs avatar
Precis, har ingen koll alls gllande datorer.
Jag testade nu att starta den utan ngonting ikopplat i usbport's, lste att det kunde vara ngot med med den skiten. Nu fungerar det helt och hllet, vet fortfarande inte varfr det blev som det blev dock
Citera
2011-09-24, 12:18
Medlem
Run3s avatar
G in i BIOS och kolla Boot Priority. Frmodligen ligger inte hrddisken frst utan ngot USB-liknande. D frsker datorn i frsta hand starta USB-enheten och stannar frmodligen p.g.a. att den inte lyckas med det.
Citera
2011-09-24, 23:53
Medlem
Wazupfbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
G in i BIOS och kolla Boot Priority. Frmodligen ligger inte hrddisken frst utan ngot USB-liknande. D frsker datorn i frsta hand starta USB-enheten och stannar frmodligen p.g.a. att den inte lyckas med det.

Skulle gissa p detta jag med .. in i bios och ndra s din hrdisk med os p r som frsta boot prio s kommer det antagligen fungera.
Citera
2011-09-25, 15:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Har haft samma problem, men att ndra boot prio lste allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in