2011-09-22, 11:03
Medlem
Rcrowes avatar
Tjenare!

Nu är det så att onsdag (igår) tog jag lite subutex 8mg.

Nu fick jag just reda på att jag ska lämna ett urinprov nu på måndag som skickas på analys.

Jag har vänner som torskat på sub på samma ställe som jag pissar på så jag vet att dom testar det osv.

Jag brukar kunna röka hasch cirka 5ggr under en vecka och sedan vänta en vecka och då är jag ren, tänkte så ni får lite hum om hur länge andra droger brukar ta innan dem går ut ur kroppen på mig.

Hoppas verkligen jag oroar mig i onödan men känns inte riktigt så.

Tacksam för snabba svar ifall jag borde börja hydrera mig eller liknande!
2011-09-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rcrowe
Tjenare!

Nu är det så att onsdag (igår) tog jag lite subutex 8mg.

Nu fick jag just reda på att jag ska lämna ett urinprov nu på måndag som skickas på analys.

Jag har vänner som torskat på sub på samma ställe som jag pissar på så jag vet att dom testar det osv.

Jag brukar kunna röka hasch cirka 5ggr under en vecka och sedan vänta en vecka och då är jag ren, tänkte så ni får lite hum om hur länge andra droger brukar ta innan dem går ut ur kroppen på mig.

Hoppas verkligen jag oroar mig i onödan men känns inte riktigt så.

Tacksam för snabba svar ifall jag borde börja hydrera mig eller liknande!

Hej,
Tycker först och främst att du ska lägga ner Subutex (buprenorfin). Inte av moraliska skäl, utan för att det är värdelöst då det ganska snabbt gör dig beroende utan att du för den skull känner någon form av eufori. Subutex är ingen adekvat opioidagonist, som metadon, vilket gör att kroppen snart är tillvand. Det sabbar det kroppsegna endorfinet (som alla opiater/substitutopiat).

Jag tror inte att du behöver vara orolig för att subutex ger utslag i analysen. Subutex eller metadon ger inte utslag på opiat. Det krävs ett särskilt prov för det. Så om de inte specifikt söker efter subutex har du ingen anledning att oroa dig.
2011-09-22, 13:55
Medlem
Paskiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annobecq
Hej,
Tycker först och främst att du ska lägga ner Subutex (buprenorfin). Inte av moraliska skäl, utan för att det är värdelöst då det ganska snabbt gör dig beroende utan att du för den skull känner någon form av eufori. Subutex är ingen adekvat opioidagonist, som metadon, vilket gör att kroppen snart är tillvand. Det sabbar det kroppsegna endorfinet (som alla opiater/substitutopiat).

Jag tror inte att du behöver vara orolig för att subutex ger utslag i analysen. Subutex eller metadon ger inte utslag på opiat. Det krävs ett särskilt prov för det. Så om de inte specifikt söker efter subutex har du ingen anledning att oroa dig.

Men nu har sa han ju att dom specifikt kollar efter Subutex på stället han lämnar urinprov. Men tror ändå du klarar dig TS det brukar ta 3-4 dagar för mig att bli ren på Subutexen.
2011-09-22, 14:07
Medlem
Dolcontinas avatar
Det verkar vara väldigt olika det där, hur snabbt Bupre lämnar kroppen. Det beror ju även på dos och hur länge man gått på det.

Nu hade ju du TS inte tagit en längre period, eller ens mycket... om jag fattade dig rätt? "tog jag lite subutex 8mg." Du tog alltså lite av en 8 mg? Hur lite då?

Vet att vissa kan bli negativa ganska fort, men vet andra där det suttit i väldigt länge också. Svårt att säga hur det är för just dig. Jag tycker ju att man borde vara ren på så många dagar, om man bara tagit lite... men jag litar inte på något till 100 % när det gäller prover.
2011-09-22, 14:57
Medlem
Rcrowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det verkar vara väldigt olika det där, hur snabbt Bupre lämnar kroppen. Det beror ju även på dos och hur länge man gått på det.

Nu hade ju du TS inte tagit en längre period, eller ens mycket... om jag fattade dig rätt? "tog jag lite subutex 8mg." Du tog alltså lite av en 8 mg? Hur lite då?

Vet att vissa kan bli negativa ganska fort, men vet andra där det suttit i väldigt länge också. Svårt att säga hur det är för just dig. Jag tycker ju att man borde vara ren på så många dagar, om man bara tagit lite... men jag litar inte på något till 100 % när det gäller prover.

Ojdå blev kanske lätt att missuppfatta det där men jag menade att jag tagit 8mg subutex.

Har pratat med en vän som också tyckte att jag borde vara ren på måndag så det känns lite bättre nu!

Men även jag har hört om skräck exempel som folk som inte har varit rena efter 2veckor. Men då handlar det ju självklart om långvarigt bruk, annars är det ju något galet!?
2011-09-22, 14:59
Medlem
Rcrowes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paskiii
Men nu har sa han ju att dom specifikt kollar efter Subutex på stället han lämnar urinprov. Men tror ändå du klarar dig TS det brukar ta 3-4 dagar för mig att bli ren på Subutexen.

Precis jag skrev ju faktiskt att dom kommer kolla för jag förstod att någon skulle skriv som han/hon gjorde.

Jo efter att ha pratat med andra subutex brukare och läst här så börjar det kännas som att jag har mitt på det torra.
2011-09-22, 15:00
Medlem
Rcrowes avatar
Tack till Dolcontina och Paskiii för dom snabba svaren!
2011-09-22, 17:26
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rcrowe
Ojdå blev kanske lätt att missuppfatta det där men jag menade att jag tagit 8mg subutex.

Har pratat med en vän som också tyckte att jag borde vara ren på måndag så det känns lite bättre nu!

Men även jag har hört om skräck exempel som folk som inte har varit rena efter 2veckor. Men då handlar det ju självklart om långvarigt bruk, annars är det ju något galet!?

Aha, ja men då var det ju lite mer... hade det varit ett kommatecken där så hade jag fattat =)

Lite farligt med Bupres långa halveringstid bara, men förhoppningsvis så är du ren då iaf. Men jag litar som sagt var inte på något till 100 % när det gäller sådant.

Fan, jag läste precis om någon som var positiv i 2 veckor men minns inte vilken tråd det var. Tänkte kolla hur mycket och hur länge den personen hade tagit.
2011-09-22, 18:14
Medlem
Rcrowes avatar
Citat:
Aha, ja men då var det ju lite mer... hade det varit ett kommatecken där så hade jag fattat =)

Lite farligt med Bupres långa halveringstid bara, men förhoppningsvis så är du ren då iaf. Men jag litar som sagt var inte på något till 100 % när det gäller sådant.

Fan, jag läste precis om någon som var positiv i 2 veckor men minns inte vilken tråd det var. Tänkte kolla hur mycket och hur länge den personen hade tagit.

Ja det skulle nog ha varit ett kommatecken där. Är lite slarvig ibland.

Jo länka den tråden om du hittar den, all info är ju bra!
2013-01-29, 12:56
Medlem
hej
jag har testat subutex för 3 dagar sedan med en jätte liten mängd så som 1/10 del
jag har idag tagit lika mycket,
JAG SKA LÄMNA URINPROV OM 2 DAGAR KOMMER DET ATT SYNAS? VAD KAN JAG GÖRA??
men jag är inskriven som cannabis brukare..
tack på för hand
2013-01-29, 13:39
Medlem
rEEgs avatar
Citat:

Jag har haft oturen att visat positivt, dock bara på sticka för dom vägrade skicka det på analys) 2 veckor efter två-tre linor av en sub8a. Den exakt mängden är svår att svara på men ca 1,5-2 mg var det iallafall.
Det konstiga är att dagen efter så visade jag bara positivt på Tramadol men 2 veckor efter så visade jag positivt på Bupe, det var lite småkonstigt tyckte jag då, och tycker det fortfarande
2013-03-12, 14:22
Medlem
Psychoramas avatar
Hallå hallå. Ska lämna UP om en vecka och undrar om det kommer synas att jag har sub i urinen på analys? Tog 1mg i förrgår och 2,5mg igår. Tror ni det hinner gå ur kroppen på 7 dagar? Har inte brukat sub på ett halvår innan denna gång så...

Hur burkar det igentligen ligga till med det här?

Vad tror ni?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in