2011-10-13, 16:38
Medlem
Zovroys avatar
Jag känner heller ingen som plockar. Har dock fått ett tips, ska dit imorn och leta. Om jag hittar där så kan jag tipsa dig med, eller så kan vi byta svampställen Jag är öppen för förslag om du vill ha sällskap när du ska ut. Leta på bara!

lacklicious: Här verkar den knappt ha börjat. Varit idealt väder i en vecka nu, dock verkar säsongen avslutas lite snabbt som den kommit, verkar ha varit väldigt kallt inatt
2011-10-13, 17:37
Medlem
Wheelchair-Dopes avatar
Hallåj!

Kom nyss in från en liten sväng ute på några hästhagar, utanför malmö.

Inte en ända!

Får ta och kolla imorgon igen, hoppas på frost!

Pz.
2011-10-13, 20:46
Medlem
Osthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelchair-Dope
Hallåj!

Inte en ända!

Pz.

Det verkar vara lite tunt just nu, jag har bara hittat runt 20 stycken på två tillfällen (södra Skåne).

Citat:
Ursprungligen postat av lacklicious
trodde säsongen var över? hittade cirka 300 st i halland för ungefär 1 månad sen..

Inte i Skåne.
Senast redigerad av Osthus 2011-10-13 kl. 21:02.
2011-10-13, 22:10
Medlem
Det låter bra Zovroy!
Känns som att det är nu det ska börja komma igång på riktigt här, tycker att alla förutsättningar stämmer!
Jag ska definitivt ut och leta mer, får se till att rapportera in i tråden.
2011-10-13, 23:26
Medlem
lackliciouss avatar
har för mig säsongen varar 2 veckor bara, och det var över en månad sen jag hittade..borde väl inte vara så stor skillnad på 2 timmars färd?
2011-10-13, 23:29
Medlem
Turkfans avatar
Jag ska ner till skåne i slutet av månaden (Helsingborg). Tror ni man kan göra några fynd där?

Ska åka flyg hem sen också, tror ni man kan smuggla skiten på inrikesflyg?
2011-10-14, 14:51
Medlem
Zovroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelchair-Dope
Hallåj!

Inte en ända!

Pz.

Varför hoppas du på frost? Det dödar ju svampstackarna!

Citat:
Ursprungligen postat av Turkfan
Jag ska ner till skåne i slutet av månaden (Helsingborg). Tror ni man kan göra några fynd där?

Ska åka flyg hem sen också, tror ni man kan smuggla skiten på inrikesflyg?

Om det inte har varit frost så har du nog goda möjligheter! Och klart du KAN smuggla, sen om du borde, det är en annan sak. Tror dock inte att risken att du blir upptäckt är så stor faktiskt. Prova Rapportera till oss sen!
2011-10-14, 16:11
Medlem
VanillaDiggers avatar
Ingen annan som haft frost? Här har det varit sammanlagt tre frostnätter nu, två stycken av dom kom 2 nätter i sträck.. Är rädd att det är slut här... Nordligaste skåne
2011-10-16, 10:44
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanillaDigger
Ingen annan som haft frost? Här har det varit sammanlagt tre frostnätter nu, två stycken av dom kom 2 nätter i sträck.. Är rädd att det är slut här... Nordligaste skåne
Här i "mellersta" har det varit frost om nätterna nu på sistone också så det börjar väl lida mot sitt slut redan innan det satte fart?
Jag har hittat ~100st där jag vanligtvis hittar tusentals.
2011-10-16, 11:02
Medlem
BillLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanillaDigger

Har märkt av frost i både sydligaste och mellersta delarna av Skåne de senaste nätterna.
2011-10-17, 11:39
Medlem
Zovroys avatar
Läste i en annan tråd att toppisarna inte växer när det väl har varit frostnätter, stämmer detta?

Så om vi isf får perfekt väder i nån vecka kommer de ändå inte upp pga att det redan varit frost? Låter lite ologiskt i mina öron.
2011-10-17, 11:53
Medlem
Tuvtramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zovroy
Läste i en annan tråd att toppisarna inte växer när det väl har varit frostnätter, stämmer detta?

Så om vi isf får perfekt väder i nån vecka kommer de ändå inte upp pga att det redan varit frost? Låter lite ologiskt i mina öron.
Någon natt med lite frost kan aktivera fruktkropps-bildning men ihållande köld och ev tjäle sätter stopp för säsongen.

It ain't over until...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in