2011-09-21, 17:13
Medlem
http://i53.tinypic.com/azhuts.jpg
http://i56.tinypic.com/6pswf4.jpg

Som ni ser på bilderna så har termostaten gått av. Går elementet att stänga av på något annat sätt?

Jag hörde att pinnen som man ser på bild nr.1 ska kunna tryckas in och då ska elementet slås av men den sitter stenhårt. Har hamrat en hel del där och inget händer.

Några tips?
Citera
2011-09-21, 18:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersvenne
Går elementet att stänga av på något annat sätt?
Byt termostat, sitter med en enkel insex-skruv.
Citat:
Har hamrat en hel del där och inget händer.
Försöker du fixa en vattenskada?
Citat:
Några tips?
Bor du i hyreslägenhet ska du inte pilla på skiten utan ringa hyresvärden/fastighetskötaren, bor du i bostadsrätt KANSKE element går under föreningens skötsel annars(och om du bor i villa) så ringer du en rörmokare.

Har du värme på elementet?
Citera
2011-09-21, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Byt termostat, sitter med en enkel insex-skruv.
Försöker du fixa en vattenskada?
Bor du i hyreslägenhet ska du inte pilla på skiten utan ringa hyresvärden/fastighetskötaren, bor du i bostadsrätt KANSKE element går under föreningens skötsel annars(och om du bor i villa) så ringer du en rörmokare.

Har du värme på elementet?

Bor i hyreslägenhet så jag kommer kontakta hyresvärden imorgon, däremot så kommer det säkert ta ett tag. Det står på full värme nu och det börjar bli för varmt för mitt tycke.

Jag är alltså ute efter något i stil med, skruva där/gör det med den så kommer elementet att stängas av.
Citera
2011-09-21, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supersvenne

Som ni ser på bilderna så har termostaten gått av. Går elementet att stänga av på något annat sätt?

Jag hörde att pinnen som man ser på bild nr.1 ska kunna tryckas in och då ska elementet slås av men den sitter stenhårt. Har hamrat en hel del där och inget händer.

Några tips?

Nja! trycka in den kan du nog glömma. Det är den som reglerar flödet i elementet och den är fjädrande, så även OM du lyckas så går den tillbaka till fullkräm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in